اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

بیش از یک میلیون قطعه مرغ آماده کشتار در چهارمحال‌وبختیاری است

بیش از یک میلیون قطعه مرغ آماده کشتار در چهارمحال‌وبختیاری است
عطا الله ابراهیمی گفت: طرح تولید مازاد گوشت مرغ در سطح استان از ۲۹ آذرماه آغاز و تا ۲۷ دی‌ماه ادامه دارد، مجموع مرغ آماده کشتار در حال حاضر در استان یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۶۳۰ قطعه است و پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار و ۵۷۹ تن گوشت مرغ حاصل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عطا الله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ درخصوص افزایش تولید گوشت مرغ در استان، اظهار کرد: هشت تشکل فعال مرغ گوشتی در این استان فعالیت می‌کنند که در شهرستان‌های لردگان، شهرکرد، فارسان، چلگرد، اردل، بروجن و خانمیرزا توزیع شده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه جمعا 236 واحد پرورش طیور با ظرفیت 5 میلیون و 310 هزار و 108 در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند، افزود: این واحدها شامل پرورش مرغ گوشتی، مرغ مادر گوشتی، پرورش مرغ تخم گذار، پرورش شترمرغ و پرورش بوقلمون هستند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: میزان نیاز سالیانه، براساس ظرفیت رسمی نهاده‌های دامی (ذرت و کنجاله سویا) برای زیر بخش طیور در استان جمعا 106 هزار و 696 تن شامل 70 هزار و 835 تن ذرت و 35 هزار و 861 تن کنجاله سویا است.
 
ابراهیمی عنوان کرد: همچنین میزان نیاز روزانه، براساس ظرفیت رسمی نهاده‌های دامی (ذرت و کنجاله سویا) برای زیر بخش طیور در چهارمحال و بختیاری جمعا 292 تن شامل 194 تن ذرت و 98 تن کنجاله سویا است.
 
وی خاطرنشان کرد: گزارش معاملات مرغداران چهارمحال و بختیاری در سامانه بازارگاه در 9 ماهه سال 1400 جمعا 61 هزار و 894 تن شامل 41 هزار و 954 تن ذرت و 19 هزار و 940 تن کنجاله سویا است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میزان افزایش جوجه‌ریزی در 9 ماهه اول سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: جوجه‌ریزی امسال 13 میلیون و 443 هزار و 277 است.
 
ابراهیمی بیان کرد: از ابتدای دی ماه تا بیست و پنجم این ماه، کشتار مرغ براساس آمار دامپزشکی در چهارمحال و بختیاری یک هزار و 796 تن بوده و میانگین کشتار روزانه نیز 72 تن گزارش شده است.
 
وی درخصوص سرانه مصرف محصولات دام و طیور در چهارمحال و بختیاری، افزود: تولید سالانه گوشت قرمز در استان 27 هزار و 500 تن است، سرانه تولید گوشت و سرانه مصرف آن در استان به ترتیب 28 و 11 کیلوگرم است و 16 هزار و 830 تن مازاد بر نیاز استان تولید شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تولید گوشت طیور شامل مرغ و... در استان 27 هزار تن است، 2 هزار و 750 تن مازاد بر نیاز تولید شده و سرانه تولید و سرانه مصرف آن در استان به ترتیب 27 و 25 کیلوگرم است.
 
ابراهیمی عنوان کرد: تولید سالانه تخم مرغ در چهارمحال و بختیاری 4 هزار و 418 تن است، سرانه تولید این محصول در استان 4.55 کیلوگرم و سرانه مصرف آن نیز 12 کیلوگرم است.
 
وی خاطرنشان کرد: در بحث شیر خام نیز سالانه 296 هزار و 396 تن در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، سرانه تولید شیر خام در استان 305 کیلوگرم و سرانه مصرف آن 105 کیلوگرم است، در این محصول 194 هزار و 546 تن مازاد بر نیاز، تولید به ثبت رسیده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طرح تولید مازاد گوشت مرغ در سطح استان از 29 آذرماه آغاز و تا 27 دی‌ماه ادامه دارد، مجموع مرغ آماده کشتار در حال حاضر در استان یک میلیون و 557 هزار و 630 قطعه است و پیش‌بینی می‌شود 2 هزار و 579 تن گوشت مرغ حاصل شود.
 
ابراهیمی بیان کرد: نیاز به گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری براساس سرانه مصرف 2.1 کیلوگرم در ماه 2 هزار و 37 تن است، مازاد گوشت مرغ در برنامه 542 تن پیش‌بینی شده و مانده مرغ مازاد 184 تن است.
 
وی با تاکید بر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در راستای جلوگیری از خسارات وارده به مرغداران در اثر ترافیک شدید مرغ، اظهار داشت: برنامه‌ریزی و پیگیری جهت انعقاد قرارداد بین اتحادیه مرغداران استان و شرکت پشتیبانی امور دام جهت خرید مرغ منجمد، تامین بخشی از مرغ استان‌های کرمان، اصفهان و هرمزگان و انجماد بیش از 158 تن مرغ ازجمله این اقدامات هستند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص مقدار خرید گوشت منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان نیز افزود: خرید گوشت منجمد توسط این شرکت 158 هزار و 165 کیلوگرم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه