اخبار داغ

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان عنوان کرد؛

چند روستا در حاشیه تالاب جازموریان در محاصره سیلاب/ لایه روبی رودخانه و ترمیم سیل بندها در مناطق سیل زده انجام شده است

چند روستا در حاشیه تالاب جازموریان در محاصره سیلاب/ لایه روبی رودخانه و ترمیم سیل بندها در مناطق سیل زده انجام شده است
مجید سعیدی گفت: چند روستا در حاشیه تالاب جازموریان گرفتار شده اند و مشکلاتی برای آنها به وجود آمده است که در حال امداد رسانی هستیم. همچنین اقدام به لایه روبی، استحکام بخشی و دیوار سازی رودخانه هایی که دچار مشکل شده بودند، کرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید سعیدی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به وقوع سیل در جنوب استان کرمان گفت: با توجه به هشدارهای اداره کل هواشناسی استان کرمان اقدامات لازم را در این عرصه اتخاذ کرده ایم؛ در ابتدا فعالیت هایی در زمینه ترمیم آسیب دیدگی ها و مسائل زیر بنایی به ویژه راه ها و پل ها انجام داده ایم و همچنین اقدام به لایه روبی، استحکام بخشی و دیوار سازی رودخانه هایی که دچار مشکل شده بودند، کرده ایم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه ترمیم سیل بندهایی که تخریب شده بودند از دیگر اقدامات انجام شده است، اظهار کرد: ما در کمترین زمان ممکن و به صورت شبانه روزی در شهرستان ها با مدیریت فرمانداران کار را انجام داده ایم و نسبت به ترمیم شبکه های انتقال آب و برق نیز اقداماتی انجام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حجم آب گذری و روان آب ها بسیار بالا بود؛ دسترسی به برخی از روستاهای مسیر خاکی، مناطق صعب العبور کوهستانی و عرصه های باتلاقی در اطراف جازموریان که از رودخانه عبور می کند، به آنها سخت است که امیدواریم با فروکش شدن سیلاب ها بتوانیم راه ها را بازگشایی کنیم که تعدادی از این روستاها در رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان قرار دارند.

سعیدی اظهار کرد: در چند روستا که منازل مردم دچار آبگرفتگی شده بود در حسینیه ها و مدارس اسکان داده شده اند و پتو، وسائل گرمایش و غذا در بین آنها توسط هلال احمر توزیع شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه در مجموع شرایط هم اکنون پایدار است و اضطرار آنچنانی نداریم، ابراز کرد: چند روستا در حاشیه تالاب جازموریان گرفتار شده اند و مشکلاتی برای آنها به وجود آمده است که در حال امداد رسانی هستیم.

وی در خصوص استحکام بخشی سیل بندها در شهرستان رودبار جنوب تصریح کرد: پراکندگی مناطق جمعیتی در منطقه رودبار جنوب بسیار بالا است و این مسئله برای ما مشکل ایجاده کرده؛ چرا که خاک منطقه حاصلخیز و مستعد کشاورزی است و مردم در هر جا که توانسته اند، مزرعه ای را ایجاد و کنار آن کپر و خانه ساخته اند و در کنار هم آبادی تشکیل داده اند و بنابراین نمی شود دور تمامی روستاها که تعداد آنها بسیار زیاد است، سیل بند زد.

سعیدی با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: تغییر مسیر رودخانه ها توسط افراد ایجاد شده و برای روستاها مشکلاتی را به وجود آورده است که در حد امکان کار انجام شده است؛ اما برای ایجاد سیل بند باید کار اصولی انجام شود که نیاز به مطالعات آبخیزداری دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه