اخبار داغ

گزارشی از یک معضل؛

وقتی مهد گل پامچان ایران در استان البرز سهمی از اقتصاد ندارد/ دلالی بازار گل پایتخت چهارباغ را به حاشیه برده است

وقتی مهد گل پامچان ایران در استان البرز سهمی از اقتصاد ندارد/ دلالی بازار گل پایتخت چهارباغ را به حاشیه برده است
چهارباغ، شهرستان نوپای البرز توانسته رتبه ششم کشور را از آن خود کند اما با این ظرفیت دل نشیین و چشم نواز، سهم البرز در داشتن بازار خرید و فروش گل چنگی به دل نمی زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها چهارباغ، شهرستان تازه تاسیس ایران به عنوان یکی از سرسبزترین شهرهای ایران، به مهدگل پامچال شهره شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

در این شهر گل های آپارتمانی و فصلی تولید می شود و هم گلخانه های زیادی برای پرورش گل های بیرون از آپارتمان داشته و در سطح کشور حرف برای گفتن دارد. 

,

تاج الدینی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ سالیانه ۲۰۰ میلیون انواع گل های زینتی به مساحت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ تولید می شود. 

,

اگرچه این شهرستان نوپای البرز توانسته رتبه ششم را از آن خود کند اما با این ظرفیت دل نشیین و چشم نواز، سهم البرز در داشتن بازار خرید و فروش گل چنگی به دل نمی زند. 

,

یکی از فعالان پرورش گل که گلخانه هم دارد به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ اگر مسئولین همت کنند هزینه ها را برای مشتریان کمتر می کند و مراجعه آنها به تهران به حداقل می رسد. 

,

البته گل فروشی های البرز هم مشکل مشابهی دارند به گونه ای که این موضوع صدای تاج بخش رئیس اتحادیه تزئینات ساختمانی کرج را هم درآورده است. 

,

وی در خبرنگار تیتریک، می گوید؛  ۳۰۰ گل فروش ناچار شده اند برای تامین بار اصلی با پایتخت در ارتباط باشند، اگر چه چند بازار گل در چهاباغ ایجاد شده است. 

,

این بازارهای گل با این هدف تشکیل شده تا پیوندی بین فروشندگان و خریداران گل باشند، به گفته اغلب صاحبان بازار گل چهارباغ در تهران سیستم دلالی حاکم است. 

,

در البرز مستقیما می توان گل را از گلخانه دار تهیه کرد و عرضه هم به همین صورت خواهد بود، در واقع کمک به رونق و توسعه بازارهای گل چهارباغ اشتغال را افزایش می دهد. 

,

با این روند خرید و فروش گل در البرز و استان های همجوار آسان تر می شود و به واسطه دسترسی آسان به چهارباغ بازارهای گل این شهرستان می تواند مقصد گردشگری باشد. 

,

 

,

انتهای پیام/ 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه