اخبار داغ

دولت انگلیس بودجه «بی بی سی» را کاهش داد

دولت انگلیس بودجه «بی بی سی» را کاهش داد
دولت انگلیس تصمیم گرفته تا دسترسی بی‌بی‌سی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین رسانه‌های دولت در این کشور را کاهش دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، روزنامه میل‌ ساندی انگلیس گزارش داد دولت انگلیس تصمیم گرفته به مدت دو سال پرداخت پولی که کاربران برای تماشای شبکه بی‌بی‌سی می‌دادند را به حالت تعلیق درآورد. این مسأله باعث می‌شود تا شاهد کاهش قابل توجه بودجه خبرگزاری بی‌بی‌سی به عنوان یکی از اصلی‌ترین رسانه‌های دولتی در این کشور باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور هم اخیرا گفته که ساختار بودجه‌ای شبکه بی‌بی‌سی باید اصلاح شود.
,
 
,
دولت انگلیس می‌خواهد از این طریق بخشی از هزینه‌های مردم در این کشور را همگام با بالا گرفتن تورم پایین بیاورد. در حال حاضر تورم در انگلیس به بالاترین میزان ۳۰ سال گذشته رسیده و مردم هم باید برای دیدن شبکه‌ بی‌بی‌سی ۱۵۹ پوند معادل ۲۱۷ دلار پول می‌پرداختند.
,
 
,
علیرغم اینکه این تصمیم خیلی به نفع مردم است اما ضربه بزرگی به شبکه بی‌بی‌سی به شمار می‌رود؛ چراکه این شبکه به شدت تلاش می‌کند تا شانه به شانه رقبایی نظیر نت‌فلیکس و دیگر شبکه‌های ارائه دهنده خدمات تلویزیونی رقابت کنند. البته بی‌بی‌سی فعلا هیچ واکنشی نسبت به این خبر نداشته است.
,
 
,
نادین دوری‌یس، وزیر فرهنگ انگلیس هم گفته که حالا باید درباره راه‌های جدید تامین بودجه و حمایت از تولید محتوا این کشور ارائه شود.
,
 
,
حزب کارگر انگلیس که در طرف مقابل دولت این کشور قرار دارد گفته که این تصمیم سیاسی بوده است.
,
 
,
لیزی پاول، نماینده حزب کارگر در مجلس انگلیس و دبیر سیاست فرهنگی آن می‌گوید: نخست وزیر و وزیر فرهنگ در حال حمله به بی‌بی‌سی هستند چراکه خبرنگاری این رسانه را نمی‌پسندند.
,
 
,
رویکرد بی‌بی‌سی در پوشش اخباری نظیر برگزیت همواره از سوی سیاست‌مداران انگلیس مورد انتقاد بوده است.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه