اخبار داغ

رئیس شورای هماهنگی بانکهای استان یزد خبرداد؛

«ضامن» مشکل ۸۰درصد جوانان یزدی برای دریافت وام ازدواج

«ضامن» مشکل ۸۰درصد جوانان یزدی برای دریافت وام ازدواج
رئیس شورای هماهنگی بانکهای استان یزد گفت:بیش از۸۰درصد جوانان یزدی که در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند مشکل تامین ضامن دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اردکانی رئیس شورای هماهنگی بانکهای استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا ، با بیان اینکه بیش از۸۰درصد جوانان یزدی که در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند مشکل تامین ضامن را دارند تصریح کرد: تا تاریخ ۷دی ۱۴۰۰تعداد ۱۰هزارو۳۰۶نفر از بانکهای استان یزد وام ازدواج خود را در سال ۱۴۰۰دریافت و ۱هزار و۸۸۳ نفر نیز در صف انتظار دریافت وام ازدواج می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اینکه در صف انتظار دریافت وام بودن به این معنی نیست که بانکها توان پرداخت نداشته یا به دلایل دیگر از پرداخت امتناع کرده اند خاطرنشان کرد: طبق بخشنامه اعلامی بانک مرکزی برای دریافت وام ازدواج ، افراد باید یک ضامن معتبر اعتباری برای دریافت وام خود تامین کنند اما شرایط در نظرگرفته شده برای این ضامن نسبتا سخت است که باعث شده خیلی از افراد جامعه نتوانند چنین ضامنی را تامین و به همین علت افراد متقاضی دیگر پیگیری تشکیل و دریافت وام خود را انجام نمی دهند.

,

وی در مورد اینکه برخی از بانکها درخواست دوضامن می کنند نیز ابراز داشت: بانکها در جهت تسهیل و کمک  به افرادی که توان تامین یک ضامن معتبر را نداشته باشند، خواهان ارائه دوضامن می شوند تا به این شکل پشتوانه پرداخت وام بیشتر شده و درضمن کمکی به افراد متقاضی باشد اما طبق بخشنامه بانک مرکزی هیچ بانکی حق ندارد برای افرادی که یک ضامن معتبر دارند شرط تامین دوضامن را در نظر بگیرد و در صورت وجود چنین موردی بانک مورد نظر در حال انجام تخلف می باشد.

,

اردکانی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که باعث شده افراد در صف انتظار وام ازدواج استان یزد نسبتا زیاد باشد عدم پیگیری از سوی خود متقاضیان می باشد ابراز داشت: برخی افراد به این علت که در حال حاضر نیازی به این پول ندارند و همچنین منتظر افزایش این وام در سال آینده هستند برای تشکیل پرونده هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

,

اردکانی رئیس شورای هماهنگی بانکهای استان یزد در پایان اظهار داشت: طبق مقررات میزان وام ازدواج در سال ‌۱۴۰۰ برای مردهای زیر ۲۵ سال و خانم‌ها زیر ۲۳ سال، ۱۰۰میلیون تومان و برای افراد بالای این سن ۷۰ میلیون تومان است.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه