اخبار داغ

مدیر دفتر پژوهش و تولید محتوای سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

سوادآموزی یک موضوع بین‌المللی است که در شاخص‌های توسعه یافتگی کشور موثر است

سوادآموزی یک موضوع بین‌المللی است که در شاخص‌های توسعه یافتگی کشور موثر است
مشهدی عباسی با اشاره به اهمیت سواد و سوادآموزی در تعالیم دین مبین اسلام گفت: سوادآموزی یک موضوع بین‌المللی است که در شاخص‌های توسعه یافتگی کشور موثر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان" حمید رضا مشهدی عباسی در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن اشاره به اهمیت سواد و سواد آموزی در تعالیم دین مبین اسلام خاطر نشان کرد: سواد آموزی یک موضوع مهم بین المللی است که در شاخص های توسعه یافتگی کشور های نقش موثری دارد.

وی با اشاره به دغدغه های مختلف آموزش و پرورش در حوزه های مختلف آموزشی، نیروی انسانی، مالی و فرهنگی تاکید کرد: توجه به سواد و سواد آموزی و تلاش در راستای ریشه کنی بی سوادی نیز ضرورتی انکار ناپذیر است.

مشهدی عباسی با اشاره به تاکید و نگاه خاص مقام معظم رهبری به سواد آموزی و ریشه کنی بی سوادی در کشور بر انسداد مبادی بی سوادی در مناطق مختلف کشور تاکید کرد و افزود: ریشه کنی بی سوادی نیازمند عزم ملی و تعامل و همکاری همه ی نهاد های دولتی و غیر دولتی با آموزش و پرورش است.

مدیر دفتر پژوهش و تولید محتوای سازمان نهضت سواد آموزی کشور  با بیان اینکه  با توجه  به شیوع ویروس کرونا در دوسال اخیر متاسفانه بر اساس بررسی های صورت گرفته تعدادی از دانش آموزان پایه اول به دلایل مختلف ثبت نام نکرده اند و به چرخه بی سوادان اضافه خواهد شد خاطر نشان کرد: شناسایی افراد بی سواد و انسداد مبادی بی سوادی ضرورتی انکار ناپذیر است.

حمید رضا مشهدی عباسی بیان کرد: سواد آموزی به افراد بی سواد در رده سنی 10 تا 49 سال اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش و سازمان سواد آموزی کشور است.

بر پایه این گزارش: مدیر دفتر پژوهش و تولید محتوای سازمان نهضت سواد آموزی کشور جهت بازدید و ارزیابی روند سواد آموزی در شهرستان ها و مناطق استان کرمان به همراه تیم ارزیابی سازمان نهضت سواد آموزی کشور به کرمان سفر کرده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان",
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه