اخبار داغ

گیلان سفیدپوش شد/ بیشترین ارتفاع برف در ماسوله و رودبار + فیلم

گیلان سفیدپوش شد/ بیشترین ارتفاع برف در ماسوله و رودبار + فیلم
در پی بارش برف در گیلان ارتفاع برف در محور اسالم – خلخال به حدود ۸۰ سانت و در محور سیاهکل – دیلمان به ۶۰ سانت رسیده است و به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه های استان برف روبی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، کاهش دما و نفوذ توده هوای سرد با بارش برف در نقاط جلگه ای مرکز و شرق استان همراه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
ارتفاع برف در برخی مناطق به 10 تا 20 سانتی متر و در ارتفاعات تا 60 سانتی متر پیش بینی شده است.
,
 
,
گفته می شود خروج از سیستم بارشی به تدریج از نیمه شب سه شنبه در استان آغاز خواهد شد.
,
 
,
, ,
 
,
امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به بارش شدید برف در استان گیلان از صبح روز گذشته تاکنون، اظهار کرد: الگوی بارش برف دلتا بوده و علاوه بر ارتفاعات، مناطق جلگه ای نیز درگیر بارش برف هستند.
,
 
,
ارتفاع برف در برخی جاده‌های کوهستانی گیلان به ۸۰ سانتیمتر رسید/ بیشترین ارتفاع برف در ماسوله و رودبار
, ارتفاع برف در برخی جاده‌های کوهستانی گیلان به ۸۰ سانتیمتر رسید/ بیشترین ارتفاع برف در ماسوله و رودبار, ارتفاع برف در برخی جاده‌های کوهستانی گیلان به ۸۰ سانتیمتر رسید/ بیشترین ارتفاع برف در ماسوله و رودبار,
 
,
وی با بیان اینکه ماسوله و رودبار دارای بیشترین ارتفاع برف هستند، افزود: ارتفاع برف در محور اسالم - خلخال نیز به حدود ۸۰ سانت و در محور سیاهکل - دیلمان به ۶۰ سانت رسیده است.
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به بارش شدید برف در محورهای رشت - لوشان، زیاز - شوک، رودسر - لات محله، بلوردکان - خصیب دشت، شوک - ملکوت، ماسال - گیلوان، فومن - ماسوله و حشمت آباد - قوشه لانه، تصریح کرد: شاهد بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی شهرستان رودبار هستیم.
,
 
,
مرادی، از بارش خفیف برف در محورهای مواصلاتی شهرستان های رشت، لاهیجان، سیاهکل، آستانه اشرفیه، ماسال و شفت خبر داد و بیان کرد: ارتفاع برف در گردنه الماس به ۸۰ سانت، در گردنه حیران به ۳۰ سانت و در گردنه کوهین به ۱۰ سانت رسیده است.
,
 
,
وی ارتفاع برف در جلگه را بین پنج تا ۳۰ سانت دانست و اضافه کرد: با بسیج همه امکانات و تجهیزات و نیروها، کلیه راه های اصلی استان گیلان باز و تردد در جریان است؛ همچنین عوامل راهداری در حال بازگشایی راه های روستایی در سه شهرستان لاهیجان، رودسر و آستارا هستند.
,
 
,
قطعی آب، برق و گاز نداریم
, قطعی آب، برق و گاز نداریم, قطعی آب، برق و گاز نداریم,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از گزارش چند مورد قطعی برق خبر داد و گفت: قطعی ها برطرف شده و در حال حاضر هیچگونه قطعی آب، برق و گاز نداریم.
,
 
,
وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد بارش برف هستیم در سطح استان هستیم، عنوان کرد: آماده بارش چنین برفی بودیم و اطلاع رسانی های لازم از چند روز قبل انجام شده بود لذا برای نخستین بار در مدیریت بحران سامانه اطلاع رسانی آنلاین را به نشانی «bohran.gilan.ir» فعال کردیم و کلیه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان اقدام به بارگذاری اطلاعات خواهند کرد.
,
 
,
وی از پای کار بودن ۵۰۰۰ دستگاه تراکتور و ۷۵ شرکت پیمانکار بخش خصوصی جهت پشتبانی راهداران، تاکید کرد: همه دستگاه ها در کنار راهداری هستند تا راه های باز نگه داشته شود.
,
 
,
مرادی، همچنین از مانیتورینگ مدیریت بحران در محورها جهت رفع سریع مشکلات خبر داد و گفت: رانندگان برای تردد در محورهای اصلی و فرعی و حتی داخل شهر حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.
,
 
,
حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه های گیلان برف روبی شد
, حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه های گیلان برف روبی شد, حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه های گیلان برف روبی شد,
 
,
«فریبرز مرادی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه با آغاز بارش برف از شب گذشته در گیلان تا کنون ۳۹۵ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی گیلان برف روبی شده است گفت: ۱۵۰ راهدار در محورهای گیلان در حال حاضر در حال برف روبی هستند.
,
 
,
مرادی افزود: بارش برف در محور‌های استان گیلان از دیشب آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و در برخی محور‌ها ارتفاع برف به حدود ۸۰ سانتیمتر رسیده است.
,
 
,
وی اذعان داشت: راهداران نیز با استفاده از خودرو‌های سبک و سنگین در حال برف روبی و نمک پاشی محور‌ها برای سهولت در تردد هستند.
,
 
,
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خاطرنشان کرد: هموطنان از سفرهای غیرضروری صرف نظر کرده و یا در صورت ضرورت با تجهیزات ایمنی در مسیرهای برفی تردد داشته باشند.
,
 
,
, ,
 
,
فریبرز مرادی گفت: بارش شدید برف در محور اسالم - خلخال در محدوده استان به بیش از ۶۰ سانتیمتر، رودسر -  لات محله به ۶۰ سانتیمتر، پونل - خلخال در محدوده استان گیلان تا ۴۰ سانتیمتر، سیاهکل-دیلمان تا ۳۵ سانتیمتر و بلوردکان-خصیب دشت تا ۲۵ سانتیمتر گزارش شده است.
,
 
,
وی افزود: ارتفاع برف در سایر محورهای مواصلاتی استان از جمله شهرستان های لاهیجان، سیاهکل ، آستانه اشرفیه نیز در حد سفیدپوش، سفیدپوش و ماسال پنج سانتیمتر و رضوانشهر پنج تا ۱۰ سانتیمتر رسید.
,
 
,
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان افزود: تمامی جاده های بین شهری استان باز بوده اما بسیار لغزنده است که نیازمند احتیاط بیشتر می باشد.
,
 
,
مرادی به تداوم مسدود بودن محور پونل-خلخال بدلیل نبود ایمنی کافی اشاره کرد و اظهار داشت: برای تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشید.
,
 
,
وی گفت: شماره تلفن۱۴۱  مرکز مدیریت راههای استان گیلان بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی تمامیمحورهای مواصلاتی استان گیلان و محورهای ارتباطی استان های همجوار می باشد.
,
 
,
طبق گزارش اداره کل راهداری گیلان ۵۴۲ راهدار با ۳۵۹ دستگاه ماشین آلات در ۳۹ راهدار خانه ثابت و ۱۸ راهدار سیار در راههای استان مستقر هستند.
,
 
,
 
,
۲۵۰ نفر از امدادگران در جاده های گیلان مستقر شدند
, ۲۵۰ نفر از امدادگران در جاده های گیلان مستقر شدند, ۲۵۰ نفر از امدادگران در جاده های گیلان مستقر شدند,
 
,
سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از آمادگی ۴۴ پایگاه و پست امداد و نجات و شعبه هلال احمر در صورت بارش برف و باران در استان گیلان خبر داد.
,
 
,
وی افزود: پیرو پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در استان گیلان برای کلیه کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گیلان، آماده باش کامل اعلام شده است، همچنین هماهنگی لازم با ادارات مدیریت بحران شهرستان ها صورت گرفته است.
,
 
,
, ,
 
,
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به خدمات امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار کرد: پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان با یک فروند بالگرد و با گروه پرواز در حالت آماده باش قرار دارند، که در صورت شرایط جوی مناسب، آماده پرواز برای پوشش امدادی در سطح استان و ارائه خدمات به مردم استان گیلان در صورت بروز حوادث هستند.
,
 
,
وی با اشاره به حضور و آمادگی تیم آنست افزود: تیم آنست(سگ های جست و جو و نجات) نیز در راستای آمادگی با برف احتمالی آماده ارائه خدمت هستند.
,
 
,
سیاوش غلامی ضمن اشاره آمادگی لجستیک جمعیت هلال احمر استان گیلان در صورت بارش احتمالی برف و باران در برخی از شهرستان های گیلان گفت: جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی آماده خدمت به مردم گرانقدر استان هستند.
,
 
,
مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به حضور کارکنان، امدادگران، نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان در سطح پایگاه ها و آمادگی کامل آن ها افزود: حدود ۲۵۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در سطح استان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده ها و محورهای کوهستانی هستند، سایر نیروهای داوطلب در خانه های هلال و کارکنان نیز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت نیاز با آمادگی کامل به کمک سایر نیروها خواهند رفت، همچنین پایگاه های امداد و نجات و تعدادی از خانه های هلال بر اساس استانداردهای جمعیت هلال احمر، برای اسکان اضطراری و ارائه تغذیه در شرایط خاص مجهز شدند.
,
 
,
غلامی همچنین از اعزام برخی از معاونین و نمایندگان ستادی به شعب جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد و گفت: در همین راستا تعدادی از معاونین و نمایندگان ستادی به شعب جمعیت هلال احمر جهت بررسی و بازدید و میزان آمادگی شعب و نجاتگران، پایگاه ها، انبارها و تجهیزات امدادی اعزام شدند، این هماهنگی و نظارت حداقل تا روز یکشنبه هفته آتی ادامه خواهد داشت.
,
 
,
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد گفت: تلفن ۱۱۲(ندای امداد) بصورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.
,
 
,
غلامی ضمن اشاره به توجه مردم به اعلان هشدارها تاکید کرد: هموطنان و مسافرین برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه کنند.
,
 
,
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت : نجاتگران این جمعیت تاکنون به ۴۰ هموطن با ۱۸ خودروی در راه مانده در جاده‌های برف گیر و کوهستانی استان در شهرستان‌های تالش، ماسال ، سیاهکل و رودبار که برف و کولاک گیر افتاده بودند، امدادرسانی کردند.
,
 
,
بارش یک متری برف در ارتفاعات خورگام شهرستان رودبار
, بارش یک متری برف در ارتفاعات خورگام شهرستان رودبار, بارش یک متری برف در ارتفاعات خورگام شهرستان رودبار,
 
,
"بهنام رضایی مقدم" نیز با اشاره به بارش برف در بخش خورگام شهرستان رودبار، اظهار کرد: بارش برف از دیروز در ارتفاعات این بخش آغاز و تمام منطقه سپیدپوش شده است.
,
 
,
وی به آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرستان و بخش خورگام اشاره کرد و افزود: شرایط در بخش عادی بوده و خدمات رسانی به نحو مطلوب صورت می‌گیرد.
,
 
,
, ,
بخشدار خورگام رودبار از بارش یک متری برف در روستای شاه شهیدان این بخش خبر داد و بیان کرد: در شهر بره سر و دیگر روستاهای اطراف نیز نیم متر برف باریده است.
,
 
,
رضایی مقدم با اشاره به اجرای عملیات برف روبی در محورهای اصلی، گفت: عملیات برف روبی در محورهای اصلی و فرعی بخش در حال انجام است و تلاش می‌کنیم با کمک عوامل راهداری محورها را باز نگه داریم.
,
 
,
, ,
بارش برف در فوشه فومن
,
 
,
پلیس: پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها ممنوع
, پلیس: پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها ممنوع, پلیس: پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها ممنوع,
 
,
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به اینکه رانندگان در روز‌های برفی از تردد غیر ضروری در خیابان‌ها پرهیز کنند گفت: پارک خودرو‌ها در شرایط برفی در حاشیه خیابان علاوه بر سد معبر برای شهروندان مانع خدمات رسانی خودرو‌های امدادی و برف روبی می‌شود.
,
 
,
سرهنگ امیر طالبی با اشاره به لغزندگی جاده در روز‌های برفی گفت: پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها ممکن است موجب تصادف و یا ایجاد مانع برای خودرو‌های برف روب شود.
,
 
,
پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان در روز‌های برفی برای خدمات‌دهی به شهروندان و حل معضلات ترافیکی در آمادگی کامل قرار دارد.
,
 
,
به گزارش 8دی، طبق پیش بینی هواشناسی بارش ها تا اواخر وقت دوشنبه در گیلان ادامه دارد و در اواخر روز استان را ترک خواهد کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه