اخبار داغ

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان؛

برف‌روبی ۲۰۵۰کیلومتر از محورهای کوهستانی مازندران/ بارش برف و باران ادامه دارد

برف‌روبی ۲۰۵۰کیلومتر از محورهای کوهستانی مازندران/ بارش برف و باران ادامه دارد
اسماعیل فولادی گفت: در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر از محورهای کوهستانی استان مازندران در ۲۶۳ مرحله برف روبی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل فولادی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: با توجه به کاهش دما و بارش برف در طی دو روز آینده در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.
وی ادامه داد: هم اکنون ۳۳ اکیپ راهداری با بکار گیری ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۳۵۰ راهدار در محورهای کوهستانی و مواصلاتی استان مستقر هستند.
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران طول محورهای برفگیر مازندران را ۳۷۰۰ کیلومتر اعلام و عنوان نمود: در حال حاضر ۲۲ راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان تجهیز شده و آماده سرویس دهی به مسافران و در راه ماندگان است.
وی ادامه داد: محورهای ارتباطی اصلی هراز، کندوان، سوادکوه، ساری _ کیاسر و محورهای فرعی بلده – پل زنگوله نور، دوهزار و سه هزار تنکابن، اشکورات رامسر، عباس آباد _ کلاردشت از جمله محورهایی بودند که عملیات برف روبی و نمک پاشی در آنها صورت پذیرفت.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران نیز گفت: وضعیت جوی اسان امروز دوشنبه ۲۷ دیماه سرد و بارانی گاهی با وزش باد در کوهپایه‌ها و در ارتفاعات با بارش برف همراه است.
احمد اسدی افزود: بارش برف در ارتفاعات غربی استان شدیدتر است و در حال حاضر هم در حال بارش است.
وی با بیان اینکه محور کندوان بیش از ۳۰ سانتیمتر برف داشته است، گفت: در ارتفاعات شرقی استان مقدار برف کمتر است و زمان شروع بارش برف در این مناطق از اواخر وقت امروز خواهد بود.
بگفته معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران برای فردا سه شنبه در مناطق غربی استان، صبح بارانی در کوهپایه‌ها و ارتفاعات با بارش برف همراه است اما بلافاصله از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و آسمان صاف می شود.
اسدی ادامه داد: در مناطق مرکزی و شرقی فردا سه شنبه بارانی، در ارتفاعات با بارش برف کمی با تاخیر از بعد از ظهر فردا همراه با کاهش ناپایداری، سامانه از مرز‌های شرفی خارج می‌شود.
وی گفت: چهارشنبه جو استان پایدار و آسمانی عمدتا افتابی همراه با افزایش دما در طول روز خواهیم داشت اما در طول شب و صبح هوا سرد و زمستانی خواهد بود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: بامداد پنجشنبه سامانه سرد بارشی دیگری وارد استان می‌شود، بنابراین روز پنجشنبه مجددا سرد و بارانی و همراه با وزش باد و بارش برف خواهد بود.
اسدی افزود: هم در ارتفاعات غربی و هم در ارتفاعات شرقی مقدار بارش برف قابل ملاحظه و به مناطق پایین‌تر هم کشیده می‌شود.
وی گفت: این شرایط تا صبح جمعه ادامه پیدا می کند و قبل از ظهر جمعه هم از استان خارج می‌شود، از بعدازظهر جمعه هم جو استان پایدار می شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران افزود: دریا هم مواج است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.
به گزارش بلاغ، مسافرین و رانندگان می‌توانند جهت کسب آگاهی از آخرین وضعیت راهها ، انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه