اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

افزایش سن بازنشستگی بیکاری را افزایش می‌دهد

افزایش سن بازنشستگی بیکاری را افزایش می‌دهد
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با قانون شدن افزایش سن بازنشستگی روند بیکاری تشدید می‌شود و دیگر نمی‌توان به جوانان جویای کار پاسخ داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با بیان این‌که افزایش سن بازنشستگی به‌نفع کشور و شرایط کنونی نیست، اظهار داشت: بسیاری از کارمندان و کارگران با من تماس گرفتند و گفته‌اند که آقای موسوی نگذارید دو سال به سن بازنشستگی افزوده شود؛ چون سال آینده بازنشست خواهند شد و اگر این قانون به تصویب برسد قطعاً دو سال دیگر باید کار کنند. خُب این‌ها ۳۰ سال است که کار کرده‌اند و این زمان، زمان بسیار زیادی است و انصاف نیست که دو سال دیگر هم به سن بازنشستگی آن‌ها افزوده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی گفت: متأسفانه دولت نباید افزایش سن بازنشستگی را در لایحه بودجه در نظر می‌گرفت. با قانون شدن افزایش سن بازنشستگی روند بیکاری تشدید خواهد شد و دیگر نمی‌توان به جوانان جویای کار پاسخ داد. هرچقدر سن بازنشستگی افزایش پیدا کند تعداد بیکاران هم افزایش می‌یابد اما اگر چنین اتفاقی نیفتد جوانان سریع‌تر شغل مورد نظر خود را خواهند یافت.
,
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حضور جوانان در صحنه و مشاغل مختلف خون جدیدی را به دولت تزریق خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد دولت سیزدهم دچار خستگی و فرسایش شود.
,
 
,
وی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان موجب تقویت روحیه و نشاط در جامعه بازنشستگان کشور خواهد شد و مصداق عدالت اجتماعی است؛ بنابراین مجلس شورای اسلامی در راستای تقویت عدالت اجتماعی تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
,
 
,
حجت‌الاسلام موسوی معتقد است: دولت تلاش کرده لایحه بودجه ۱۴۰۱ منطبق با عدالت و شرایط خاص کشور باشد و مجلس هم کاملاً این لایحه را مورد بررسی قرار خواهد داد و آن بندهایی که برضد عدالت و یا شفافیت است را اصلاح و حتی اگر مجبور باشد حذف خواهد کرد. دولت آقای رئیسی تلاش کرده تا بودجه ۱۴۰۱ در سلامت کامل تدوین و ارائه شود اما اگر در جایی احساس کنیم که این بودجه در سلامت کامل نیست و رانت ایجاد می‌کند مانع اجرایی شدن آن خواهیم شد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه