اخبار داغ

رئیس کمیسسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

هزینه کرد بودجه‌های استانی نظارت جدی می طلبد/توجه ویژه بودجه ۱۴۰۱ به عدالت محوری در حقوق کارکنان دولت

هزینه کرد بودجه‌های استانی نظارت جدی می طلبد/توجه ویژه بودجه ۱۴۰۱ به عدالت محوری در حقوق کارکنان دولت
رئیس کمیسسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه نظام پرداخت حقوق کارکنان دولت در کشور عادلانه نیست، از توجه ویژه بودجه 1401 به عدالت محوری در پرداخت حقوق کارکنان دولت خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصالح جوکار نماینده یزد اشکذر و بخش ندوشن در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه نظام پرداخت حقوق کارکنان دولت در کشور ما به صورت عادلانه نیست اظهارکرد: بعضی کارکنان حقوق بیشتر و برخی دیگر با همان شرایط حقوق کمتری می‌گیرند و این اتفاق در سطوح استانی و ملی و حتی در یک دستگاه رخ می‌دهد و بی‌عدالتی‌هایی صورت می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وجود چنین بی‌عدالتی‌هایی به هیچ عنوان قابل قبول نیست خاطرنشان کرد: در بحث پرداخت حقوق ما حتما باید عدالت داشته باشیم و بر اساس جایگاه و پست‌هایی که تعریف شده این عدالت به مرحله اجرا برسد.

,

جوکار به مباحث مطرح شده در ارتباط با دریافت حقوق بالا در وزارت‌خانه‌ها و مراکز ستادی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر مصداقی در این زمینه وجود دارد حتما گزارش شود تا پیگیری لازم در ارتباط با آن داشته باشیم، چرا که چنین موضوعی هم به هیچ عنوان نباید در دستگاه‌ها مشاهده شود.

,

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی پرداخت حقوق را بر اساس جایگاه و رتبه‌بندی تعریف شده درست دانست و افزود: معنایی ندارد که یک وزارت‌خانه کارمندان ستادی خود را به صورت کامل تامین کند ولی در سطح استانی و شهرستانی حقوق و مزایای کمتری به کارکنان خود پرداخت کند.

,

وی افزود: در این موضوع باید یک انسجام جدی در بحث پرداخت حقوق به وجود آید و اگر مستندات لازم در این زمینه ارائه شود حتما بررسی و پیگیری صورت می‌گیرد.

,

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که کار اجرایی در رده‌های صفی و در استان‌ها انجام می‌شود و بحث حقوق باید به این رده توجه بیشتر داشته باشد.

,

جوکار گفت: یکی از تاکیدات ویژه‌ای که در ارتباط با بودجه 1401 شده این است که اولا بودجه‌های ملی حذف شده و در ردیف بودجه‌های استانی قرار بگیرد و به علاوه در حوزه پرداخت حقوق هم عدالت ویژه‌ای داشته باشیم.

,

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هرچه ما از تمرکز‌گرایی دور شده و تمرکززدایی را انتخاب کنیم به نفع کشور است و در ارتباط با هزینه کرد بودجه‌ها هم باید نظارت جدی در استان‌ها وجود داشته باشد که از مسیر منحرف نشود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه