اخبار داغ

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان تشریح کرد؛

افزایش پرونده‌های احتکار و زمین‌خواری در گلستان

افزایش پرونده‌های احتکار و زمین‌خواری در گلستان
پهلوان نسب از افزایش پرونده های زمین خواری و احتکار در گلستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما؛ سرهنگ مصطفی پهلوان نسب ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در مجموعه جرائم پلیس اقتصادی ۲۰ درصد در تعداد تشکیل پرونده های اقتصادی و ۳۳ درصد در تعداد دستگیری متهمان در ۹ ماه گذشته شاهد افزایش پرونده ها بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان ادامه داد: در طول ۹ ماهه گذشته در بحث زمین خواری ۶۲ درصد تشکیل پرونده افزایش یافته و ۶۲ درصد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد دستگیری نیز افزایش یافته است.

,

پهلوان نسب بیان کرد: همچنین در حوزه خلع ید و رفع تصرف اراضی کشاورزی، مرتعی و جنگلی ۵۳۶ هزار متر مربع پلیس امنیت اقتصادی استان وارد عمل شده است و در مقایسه مدت مشابه ۹ ماه سال قبل ۸۳ درصد افزایش خلع ید و رفع تصرف اراضی را شاهد هستیم.

,

وی بابیان اینکه مراوه تپه، کلاله و علی آبادکتول در حوزه زمین خواری بیشترین پرونده ها را به خود اختصاص داده است‌، ابراز داشت: در حوزه زمین خواری از ابتدای سال با توجه به اهمیت و ضرورت در استان گلستان وجود داشت و از آنجا که شهروندان گلایه مندی داشتند پنج طرح مبارزه با زمین خواری را از ابتدای سال تا کنون اجرایی کردیم که نتیجه آن باعث شد ۴۱۵ هزار متر مربع خلع ید و رفع تصرف  شده که ارزش ریالی آن ۳۰۶ میلیارد  رال  برآورد می شود.

,

این مقام مسئول متذکر شد: در حوزه احتکار در طول ۹ ماه گذشته دو درصد در تعداد تشکیل پرونده های احتکار و دو درصد در افزایش دستگیری متهمان در این حوزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پرونده داشتیم.

,

پهلوان نسب خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این پرونده ها از ابتدای سال تا آذر ماه بالغ بر ۶۱۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه ۶۷ درصد افزایش را شاهد هستیم.

,

وی یادآور شد: در مجموعه در حوزه احتکار با توجه به ضرورت جامعه و افراد فرصت طلب و سودجو نسبت به احتکار اقلام اساسی  و گلایه ای که مردم می کردند پنج طرح را اجرایی کردیم که در این راستا ارزش ریالی پرونده های ما ۱۳۵ میلیارد ریال بوده  است.

,

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان  ابراز داشت: گندم و جو، آرد، نهاده دامی و روغن خوراکی از جمله  کالایی عمده ای بوده که در این طرح ها کشف شدند و در اجرایی این طرح ها ۲۵ متهم نیز دستگیر شدند.

,

پهلوان نسبت متذکر شد: مهمترین کشفیاتی که در ۹ ماه انجام شده شامل ۱۲۶ هزار کیلوگرم گندم به ارزش ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک متهم در شهرستان گنبدکاووس، کشف یک فقره احتکار سموم کشاورزی به میزان ۱۸ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم به ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و دستگیری یک متهم در شهرستان گنبدکاووس، کشف یک فقره اخلال در نظم تولیدی به میزان ۱۲۸ هزار و ۹۲۰ کیلوگرم نهاده دامی یارانه ای به ارزش بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال و دستگیری دو نفر متهم در شهرستان گرگان و معرفی به مراجع ذیل صلاح، کشف یک فقره زمین خواری به متراژ یک هزار و ۴۲ متر مربع به ارزش بالغ بر۴۱ میلیارد ریال و دستگیری یک نفر متهم  و تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی در شهرستان علی آبادکتول اشاره کرد.

,

وی ابراز داشت: در ۹ ماه سال جاری در حوزه قاچاق کالا و ارز در استان گلستان بالغ بر ۷۶۱ میلیارد ریال پرونده مکشوفه داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش در ارزش ریالی کالاهای مشکوفه را شاهد بودیم.

,

این مقام مسئول متذکر شد: بیشترین کشفیات نیز در حوزه قاچاق کالا و ارز در حوزه سوخت، مواد غذایی خارجی، داروهای دامی، سیگار و چوب بوده است و در این راستا ۱۳ طرح مقابله  مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در طول ۹ ماه گذشته اجرایی کردیم که ارزش ریالی کالای مکشوفه بالغ بر ۱۲۹ میلیارد ریال بوده است.

,

پهلوان نسبت متذکر شد: عمده کشفیات در این حوزه کشف مقدار ۳۱ هزار لیتر نفت سفید به ارزش بالغ بر پنج میلیارد ریال در شهرستان کردکوی، کشف مقدار ۳۵ هزار کیلو آرد به ارزش بالغ بر سه میلیارد رالپ در شهرستان گنبدکاووس، کشف مقدار ۲۵ هزار کیلو گندم به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در گنبدکاووس و کشف مقدار ۴۱۵ هزار لیتر به ارزش ۷۰ میلیارد  ریال در شهرستان کردکوی بوده است.

,

وی تاکید کرد: در حوزه کشفیات دستگاه استخراج رمز ارز یا ماینر نیز ۹۰ پرونده تشکیل شده و با همکاری دستگاه متولی  و ۷۱۳ دستگاه توقیف شده و ۸۴ متهم نیز در این حوزه شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع مربوطه شدند و ارزش ریالی دستگاه ماینر در مجموعه بالغ بر ۱۲۸ میلیارد ریال بوده است.

,


انتهای پیام/

,
,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه