اخبار داغ

غفلت نکنیم؛

تزریق دوز سوم واکسن کرونا؛ کلید مبارزه با سویه اومیکرون/ سایه شوم کووید ۱۹ بر سر واکسن نزده های کرج

تزریق دوز سوم واکسن کرونا؛ کلید مبارزه با سویه اومیکرون/ سایه شوم کووید ۱۹ بر سر واکسن نزده های کرج
این روزها اومیکرون در کمین واکسن نزده ها است، سویه ای که بی محابا می تازد و مردم را با نگرانی هایی مواجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها تزریق دوز سوم واکسن کرونا را می توان شاه کلید مبارزه با اومیکرون دانست، سویه جدید ویروس کووید ۱۹ که دامنگیر مردم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
آنچه اهمیت تزریق دوز سوم را چند برابر می کند این است که خطر بستری شدن یا مرگ کمتر شده و تب و سردرد ناشی از واکسن را هم می توان با استامینوفن ساده برطرف کرد. 
,
 
,
توانگر، از ناظران فنی مراکز تزریق واکسن کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ اغلب کسانی که بستری شده اند واکسیناسیون را انجام نداده و یا ناقص انجام داده اند. 
,
 
,
وی افزود: واکسیناسیون دوز سوم باعث می شود که ابتلا به سویه های جدید کاهش پیدا کند و میزان بستری به حداقل برسد در نتیجه واکسن نزده ها باید این موضوع را جدی بگیرند. 
,
 
,
توانگر اظهار داشت: البته رعایت دستورالعمل های بهداشتی حتی پس از تزریق دوز سوم ضروری است و در اماکن عمومی همچنان استفاده از ماسک و فاصله گذاری را مورد توجه قرار داد. 
,
 
,
خاندانی از پزشکان مراکز واکسیناسیون به خبرنگار تیتریک می گوید؛ دوز سومی ها می توانند پس از مشاوره با کارشناسان بهداشت واکسن های متفاوتی را انتخاب کنند. 
,
 
,
وی افزود: اگر افراد درصدد تغییر پلتفرم واکسن هستند باید فاصله سه ماه از تزریق دوز دوم را رعایت کرده باشند، البته انتخاب واکسن دو دوز قبلی هم منعی ندارد. 
,
 
,
بدون شک اومیکرون در کمین واکسن نزده ها است، سویه ای که بی محابا می تازد و تعلل در آن جایز نیست و یک مراقب سلامت هم به این موضوع تاکید ویژه ای دارد. 
,
 
,
دهقان آزاد به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ شیوع سویه های جدید در جامعه بیشتر از سویه های قبلی بوده و ممکن است آمار مرگ و میر و بستری ها افزایش پیدا کند.
,
 
,
در خاتمه باید گفت تزریق دوز سوم واکسن افراد را برابر موج ابتلای گسترده و حتی جدید ویروس کرونا ایمن می کند، در نتیجه مردم باید از این مهم غفلت نکنند.  
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه