اخبار داغ

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک یزد:

۳۵ درصد مدارس ناحیه یک یزد تخریبی هستند/مدارس صد و ده ساله و نگرانی از آینده مبهم!

۳۵ درصد مدارس ناحیه یک یزد تخریبی هستند/مدارس صد و ده ساله و نگرانی از آینده مبهم!
فکوری گفت: هر چه از عمر بنای مدارس یزد می گذرد فرسودگی ان ها هم بیشتر می شود و حقیقتا نمی دانیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب فکوری سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به فیلمی که در خصوص ریزش سقف یکی از مدارس این ناحیه منتشر شد و دلنگرانی برخی خانواده ها را به همراه داشت اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از ناحیه یک یزد در بافت قدیمی یزد قرار دارد تقریبا ۳۵ درصد مدارس این ناحیه نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فکوری افزود: البته تعداد زیادی از مدارس این ناحیه تغییر کرده است و به بخش جدید شهر منتقل شده اما هنوز هم هستند مدارسی که با قدمت زیاد نیازمند بازسازی یا تعمیر سقف و کف حیاط مدرسه هستند.

,

*نمی دانیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد!

, *نمی دانیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد!, *نمی دانیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد!,

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک یزد ادامه داد: تعدادی از این مدارس بر روی قنوات ایجاد شده اند که فروکش کردن این قنوات باعث خرابی کف حیات ان ها می شود و گاها هم به دلیل خشتی بودن بنای این مدارس و سست شدن کاهگل بام ها، در زمان بارندگی با ریزش کچ سقف و دیوارها روبرو هستند.

,

, ,

فکوری تصریح کرد: ناگفته نماند فیلمی که در فضای مجازی پخش شد مربوط به الان نیست و مربوط چند ماه پیش است که اقدامات ترمیم و بهسازی آن و سایر مدارس انجام شده است.

,

این مسئول با بیان اینکه هر چه از عمر بناها می گذرد فرسودگی ان ها هم بیشتر می شود و حقیقتا نمی دانیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد گفت: ۳۵۰مدرسه زیر مجموعه آموزش و پرورش بخش ناحیه یزد هستند که نزدیک به ۱۵۰ هزار متر مربع از بناهای این مدارس نیازمند تعمیر و بهسازی سقف است.

,

*مدارس صد و ده ساله و نگرانی از آینده مبهم!

, *مدارس صد و ده ساله و نگرانی از آینده مبهم!, *مدارس صد و ده ساله و نگرانی از آینده مبهم!,

وی افزود: متاسفانه عمر برخی مدارس فعال ناحیه یک یزد از صدو ده سال هم گذشته و میانگین مدارس این ناحیه ۴۰ سال به بالا است و همین وضعیت مدارس این ناحیه را نسبت به ناحیه دو ناهمگون ساخته است البته نباید ناگفته بماند که فضاهای جدید آموزشی برای این ناحیه در دست ساخت است.
سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک یزد گفت: برخی اقدامات با همکاری شهرداری، استانداری و فرمانداری یزد صورت گرفته تا مدارس فرسوده این ناحیه ساماندهی و بهسازی شود.

,
,

*هر شش ماه ۸۰۰ میلیون تومان برای تعمیر مدارس ناحیه یک هزینه می شود

, *هر شش ماه ۸۰۰ میلیون تومان برای تعمیر مدارس ناحیه یک هزینه می شود, *هر شش ماه ۸۰۰ میلیون تومان برای تعمیر مدارس ناحیه یک هزینه می شود,

وی تاکید کرد: دو مدرسه در بخش تاریخی یزد و در محله فهادان به دلیل بی توجهی،وضعیت نگران کننده ای را دارند که سعی کردیم در وهله اول بیشترین رسیدگی را به این دو مدرسه داشته باشیم هر چند که نمی توان پیش بینی و برآورد دقیقی از میزان اعتبار و هزینه بازسازی این مدارس داشت.

,

فکوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر شش ماه قریب ۸۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و تعمیر مدارس یزد هزینه می شود و روزی نیست که در مدارس کار تعمیراتی انجام نشود اما کار روی زمین مانده به قدری زیاد است که تلاش بیشتری را نسبت به گذشته می طلبد.
سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک یزد در پایان ابراز گفت: خوشبختانه همه دستگاه ها مرتبط برای تسریع این امر همراهی لازم را دارند و امیدواریم با همراهی بیشتر فضای مدارس را برای دانش اموزان یزدی استاندار کنیم و آرامش را برای ان ها و خانواده هایشان ایجاد شود.

,
,

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک یزد استفاده از بخاری را برای مدارس ناایمن عنوان کرد و گفت: قریبا ۶۰ مدرسه ناحیه یک یزد با بخاری گازی گرمایش محیط کلاس را تامین می کنند که برای جمع اوری بخاری های این مدارس هم طی جلساتی تصمیمات خوبی گرفته شده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه