اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه مجلس:

سفر رئیس جمهور به روسیه سرفصل جدیدی در روابط دو کشور است/ با هر کشوری به شرط حفظ استقلال وارد رابطه می شویم

سفر رئیس جمهور به روسیه سرفصل جدیدی در روابط دو کشور است/ با هر کشوری به شرط حفظ استقلال وارد رابطه می شویم
سلیمی گفت: سفر رئیس جمهور به روسیه می تواند سرفصل جدیدی در روابط دو کشور و منشأ تحول در حوزه های اقتصادی، سیاسی و حتی مسائل فرامنطقه ای باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب در خصوص سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به کشور روسیه و دستاوردهای احتمالی این سفر، گفت: ایران و روسیه می توانند روابط فوق استراتژیکی با یکدیگر داشته باشند ولی تا به امروز روابط این چنینی بین دو کشور تعریف نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وی با تاکید بر لزوم حفظ استقلال هر کشور پس از برقراری رابطه با کشور دیگر، افزود: ما معتقدیم با همه کشورها می توانیم وارد رابطه شویم به شرطی که آن کشور بدنبال سلطه بر ایران، زورگویی و دخالت در امور داخلی‌ کشورمان نباشد. معنای نه شرقی نه غربی که بیان می شود نیز همین است.
,
 
,
سلیمی با بیان اینکه عدم سلطه پذیری به معنای نفی رابطه نیست، تصریح کرد: ایران و روسیه دو کشور مهم هستند که می توانند روابط تنگاتنگی در حوزه های تجاری و اقتصادی، سیاسی و امور مشترک داشته باشند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: این سفر می تواند سرفصل جدیدی در روابط دو کشور و منشأ تحول در حوزه های اقتصادی، سیاسی و حتی مسائل فرامنطقه ای باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه