اخبار داغ

گزارش خزانه دار جودو ابهاماتی وجود داشت

سعیدی: میانگین هر فدراسیون ۱۲۰ درصد از کمیته بودجه گرفته؛ دوبرابر بودجه مصوب به کشتی پرداخت کردیم

سعیدی: میانگین هر فدراسیون ۱۲۰ درصد از کمیته بودجه گرفته؛ دوبرابر بودجه مصوب به کشتی پرداخت کردیم
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ۱۰۰ درصد تعهد مان به فدراسیون ها را انجام داده و بودجه ای بیشتر از مصوب در اختیار فدراسیون های ورزشی قرار دادیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره وضعیت کمیته ملی المپیک اظهار داشت: هم اکنون روز‌های پرکاری را پشت سر می‌گذرانیم و روز ۱۷ اسفند مجمع کمیته انتخاباتی کمیته ملی المپیک را پیش رو داریم. همچنین سال آینده نیز 3 رویداد مهم در پیش داریم که از جمله بازی‌های کشور‌های اسلامی که مرداد ماه با حضور ۵۵ کشور مسلمان در قونیه برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت: در شهریور ماه نیز بازی‌های آسیایی را در هانگژو چین پیش‌رو داریم که برای حضوری موفق در این رویداد  ستاد عالیه بازی‌ها با حضور وزیر و مقامات مرتبط تشکیل شده و شرایط حضور  و سیاست گذاری‌های لازم  در این ستاد بررسی می‌شود. همچنین بعد از هانگژو نیز، بازی‌های آسیایی جوانان را در چین داریم که این 3 رویداد برای کشورمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

,

سعیدی درباره میزبانی چینی ها در چند رویداد پیش رو گفت: چین به دلیل داشتن زیرساخت های مناسب و رعایت پروتکل های بهداشتی توانسته میزبانی‌های خوبی را بگیرد.

,

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره بودجه کمیته ملی المپیک اظهار کرد: از منظر قانون ما نهادی مستقل عمومی غیردولتی هستیم، یعنی دستگاه مستقلی هستیم و در قانون فهرست نهاد‌های عمومی غیردولتی کشور ذکر نام شده است.

,

وی گفت: تصمیم جدید برای بودجه کمیته ملی المپیک، تصمیم نهاد بودجه ای کشور بود که از جنبه نظارتی و شفاف سازی بوده، اما مسئله مهم این است که با توجه به تمام رویداد‌هایی که ما پیش رو داریم اگر تامین منابع مالی، ارزی و ریالی وجود نداشته باشد، دچار مشکل می‌شویم؛ یعنی یک ایستگاه در مقابل ما قرار می‌گیرد. بحث ما وزارت ورزش و جوانان نیست. ما تعامل بسیار خوبی با هم داریم، اما بحث این است که این یک ایستگاه اضافی ممکن است ما را دچار مخاطره کند چراکه اولویت‌های هر دستگاه با هم فرق می کند. به هر حال هر دستگاهی دلسوز سازمان خودش و در پی به انجام رساندن ماموریت‌هایش به نحو احسن است و لذا ممکن است عدم دسترسی مستقیم به بودجه برنامه های ما و حتی  بازی‌ها را دچار چالش کند تا جاییکه نتوانیم تیم ها را اعزام کنیم.

,

وی افزود: به هر حال سال آینده ما حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ ورزشکار، مربی و کادر سرپرستی را به رویدادهای  بزرگ اعزام کنیم و بایستی منابع مستقیم و مستقل داشته باشیم. البته نگاه دولت مثبت است و به ورزش کمک کرده و همین تجلیلی که از قهرمانان می شود و ۸۰ میلیارد جوایز به ورزشکاران پرداخت کرده از جمله آنهاست.

,

سعیدی اضافه کرد: چشم امید ما به مجلس است. مجلس شورای اسلامی بویژه فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی همیشه یار و یاور ورزش بوده است. به هر حال هر تصمیمی مجلس بگیرد ما تابع آن هستیم و  انتظار و خواسته مان به همراه ادله مناسب به مجلس ارسال کردیم.

,

وی در خصوص سوال مجری درباره بودجه کشتی گفت: در مورد کشتی باید بگویم  که ورزش اول ماست و همیشه در ادوار المپیک بهترین نتیجه را گرفته. ما در هیئت اجرایی به این جمع‌بندی رسیدیم که باید به کشتی بیشتر برسیم و حمایت مالی، مدیریتی و معنوی بیشتری داشته باشیم که البته این مهم انجام شده است.

,

سعیدی افزود: امسال بودجه‌ای که برای کشتی در نظر گرفتیم ۴ میلیارد تومان بود، اما بیش از ۸ میلیارد تومان به کشتی پول دادیم چرا که نگاه ما این بود که کشتی باید بیشتر حمایت شود. از طرفی از سایر منابعی که دولت و سازمان برنامه و بودجه به ما داد، بعضی از اعزام‌های کشتی مثل بلیت‌های پروازی آنان را کمیته ملی المپیک تقبل کرد، یعنی در کل نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان که البته ۸ میلیارد تومان آن از سهمیه بوده و در واقع دوبرابر بودجه مصوبه آن پرداخت کردیم. به هرحال ظرفیت مالی کمیته مشخص است و من فکر می‌کنم به کشتی کمک‌های خوبی شده و باز هم کمک‌هایی خواهیم کرد چراکه  کشتی ورزش قهرمانی ماست و دوستان زحمت می‌کشند و امیدواریم در بازی‌های آسیایی هم مدال خوشرنگی بگیریم.

,

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص جودو و صحبت‌های آرش میراسماعیلی نیز گفت: در واقع جودوی ما مظلوم واقع شد و ما معتقدیم که به ورزش جودوی ما ظلم شد. سیاست ما حمایت از جودو کشورمان است و سیاست قطعی ما این است و ما می‌خواهیم از این عزیزان حمایت کنیم. ما سال گذشته کل بودجه جودو را صد درصد پرداخت کردیم، امسال هم حدود ۵۰ درصد را همان ابتدای سال پرداخت کردیم.

,

وی افزود: بر اساس گزارش خزانه دار ابهاماتی وجود داشت و ما از فدراسیون خواستیم که آن ابهامات را حل کند و گزارش دهد. به هر حال باید در راستای کمکی که می‌کنیم گزارش را نیز بگیریم. فدراسیون جودو گزارش مکتوب را ارسال کند، انشاالله بقیه بودجه هم پرداخت خواهد شد؛ ولی سیاست کلی ما حمایت از  جودو است.

,

سعیدی در خصوص بودجه سایر فدراسیون‌ها نیز گفت: ۱۰۰ درصد تعهدمان را انجام دادیم.  در اردیبهشت ماه ۹۰ درصد فدراسیون‌ها به خاطر بازی‌های المپیک توکیو دریافتی داشتند و بودجه ۴۷ فدراسیون پرداخت گردید و ۱۰ درصد را نیز ماه گذشته پرداخت کردیم؛ یعنی ۱۰۰ درصد بودجه ها پرداخت شده و علاوه بر آن میانگین هر فدراسیون ۱۲۰ درصد از ما دریافت کردند.

,

وی ادامه داد: بیش از تعهداتمان به فدراسیون ها پرداخت داشتیم و اگر منابع دیگری در اختیار ما قرار گیرد، باز هم تا پایان سال به فدراسیون هایی که شرایط خاص داشته اند، کمک خواهیم کرد.

,

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص انتخابات ۱۷ اسفند کمیته ملی المپیک اظهار کرد: برگزاری مجمع انتخاباتی مقدماتی دارد که در هیئت اجرایی زمان آن را هفدهم اسفند مشخص کردیم. شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم است و هم اکنون ستادی با مسئولیت من تشکیل شده و شرایطش را انشاالله فراهم می‌کنیم که تکلیف انتخابات هم مشخص شود.

,

سعیدی در خصوص حضور کشورمان در المپیک پاریس و بازی های آسیایی نیز گفت: خوشبختانه هم افزایی خوبی در حال حاضر بین ارکان عالی ورزش کشور از جمله وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون‌ها وجود دارد و هدف اصلی ما در حال حاضر بازی‌های آسیایی هانگژو  است و باید بتوانیم جایگاه مان را ارتقا دهیم.

,

وی گفت: در بازی های آسیایی هانگژو رشته‌های جدید اضافه شده. همانند بازی‌های الکترونیک و شطرنج که ما پتانسیل خوبی در این رشته‌ها داریم. این موضوعات به صورت کلان و کلی سیاست هایش در ستاد عالی بازی‌ها در حال بررسی است و نگاهمان این است که برای بازی‌های آسیایی هانگژو یک پله ارتقاء جایگاه داشته باشیم البته این توانمندی در ورزش قهرمانی ما وجود دارد به شرطی که آن زیرساخت‌ها و منابع مالی در اختیار ما قرار بگیرد و بتوانیم شرایط را مهیا کنیم.

,

سعیدی که میهمان برنامه صبح بخیر ایران بود، در خصوص تیم فوتبال امید کشورمان نیز اظهار کرد: ما در خصوص امور فنی و تصمیمات مدیریتی فدراسیون‌ها هیچ دخالتی نداریم بلکه ما نظارت می‌کنیم و حمایت حداکثری خواهیم داشت. در بحث تیم فوتبال امید نیز در انتخاب سرمربی، نحوه بازی‌ها، تدارکات و اردو‌ها اختیار با فدراسیون است، اما ما کمک می کنیم تا انشاالله فوتبال نیز این دوره به المپیک راه پیدا کند. البته فدراسیون فوتبال هم کارش را خوب شروع کرده و امیدواریم که انشاالله بتوانند موفق شوند.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه