اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان یزد:

نهضت استادی با معرفی نخبگان به کمک دولت بیاید/بسیج اساتید؛ امیدی برای ارتقای جوان کارورزیده و کادر متخصص

نهضت استادی با معرفی نخبگان به کمک دولت بیاید/بسیج اساتید؛ امیدی برای ارتقای جوان کارورزیده و کادر متخصص
امام جمعه یزد گفت: دانشگاه ها باید به مهارت آموزی و خلاقیت و نوآوری دانشجویان بیشتر توجه کنند تا شاهد پیشرفت و کسب موفقیت ها بیشتر باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد صبح امروز در دیدار با رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه اساس تاسیس نظام اسلامی، قرار گرفتن انسان‌ها در مسیر تکامل است، اظهار داشت: در نظام اسلامی هدف، رسیدن به کمال مطلق است زیرا ما مخلوق خداوند متعال و متعلق به خدا هستیم و سرشت خدایی داریم و باید به این سو برویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی عنوان کرد: وظیفه حاکمیت اسلامی نیز فراهم کردن بستر برای تعالی انسان‌هاست که این مهم هم در مسائل مادی و هم در مسائل معنوی باید فراهم شود.

,

ناصری ادامه داد: در نظام اسلامی باید نوآوری و تحول در همه سیستم‌ها وجود داشته باشد تا بتوانیم بستر عزت و تعالی و اقتدار را فراهم کنیم به عنوان مثال در وزارتخانه ای نظیر جهاد کشاورزی باید به موضوع خوراک دام رسیدگی شود زیرا اکنون در کشور ما بسیاری از مسائل به خوراک دام وابسته است در حالی که امکان تولید و خودکفایی وجود دارد.

,

امام جمعه یزد تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید استانها را مکلف به تولید کند و از هر استان بخواهد حداقل به اندازه نیاز خود، در زمینه خوراک دام به خودکفایی برسند.

,

, ,

وی اظهار داشت: ۹ میلیون جوان کارورزیده و کادر متخصص در حیطه های مختلف برای آینده این نظام و انقلاب نیاز داریم که یکی از نقاط امید در این زمینه، اساتید و بسیج اساتید هستند و می توانند در دانشگاه ها اقدام جدی رقم بزنند.

,

ناصری، کادرسازی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این مهم برای ادامه کار و بقای نظام اسلامی نیاز است و باید مدنظر دستگاه‌های مختلف به ویژه دانشگاه ها باشد.

,

 

,

وی با اشاره به نقش و اهمیت اساتید ادامه داد: باید برای آینده کشور فکری اساسی به منظور تحول در آموزش کنید زیرا اگر کشور با همین سبک آموزش پیش برود که بعد از ۱۶ سال درس خواندن، نتیجه اش این باشد که ۱۵ هزار نفر از یک دانشگاه بیکار بیرون بیایند، نرخ بیکاری هر روز روند افزایشی پیدا می کند بنابراین این روند باید متوقف شود.

,

, ,

امام جمعه یزد تاکید کرد: اگر اساتید دانشگاه به سهم خود، کاری کنند که در آموزش‌ها تفکر و تعقل و تدین پررنگ شود، وضعیت کشور متحول می شود و شاهد پیشرفت کشور در همه زمینه های دینی، فرهنگی، علمی و صنعتی خواهیم بود.

,

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: نهضت استادی در دولت سیزدهم، کمک به دولت را با معرفی نخبگان و شناسایی مشکلات و راهکار برای حل مشکلات با مطالبه گری و نقد، راهکارها و رویکردهای جدید را پیشنهاد می دهد و معتقد است در کنار مطالبه گری باید نقدهای سازنده داشته باشد.

,

هاشمی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب یکی دیگر از اولویت های نهضت استادی است که تاکنون در این زمینه ۱۰ جلد کتاب تالیف شده و معتقدیم گفتمان دولت جوان حزب اللهی توسط نهضت استادی ایجاد شده و توانست اثرات خود را در بین ظرفیت های انقلابی ایجاد کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه