اخبار داغ

سرپرست محیط زیست استان مرکزی:

اقدامات خوبی برای کاهش آلودگی هوا انجام شده/ اراک سومین شهر آلوده کشور در سال ۱۴۰۰

اقدامات خوبی برای کاهش آلودگی هوا انجام شده/ اراک سومین شهر آلوده کشور در سال ۱۴۰۰
مصطفوی با اشاره به ثبت ۱۴۵ روز آلوده در اراک تا به امروز، گفت: اقدامات خوبی برای کاهش آلودگی هوا انجام شده است ولی امسال با توجه به کاهش ۳۵درصدی بارندگی در سال جاری، شاهد افزایش روزهای آلوده بوده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفوی سرپرست حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب در مورد افزایش چشمگیر روزهای ناسالم هوای اراک در سال جاری گفت: اقدامات خوبی برای کاهش آلودگی هوا انجام شده است ولی امسال با توجه به کاهش ۳۵درصدی بارندگی در سال جاری، شاهد افزایش روزهای آلوده بوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وی افزود: کیفیت هوای شهرها ارتباط بسیار مستقیمی با تغییرات اقلیمی دارد به این معنی که اگر شرایط آب و هوایی تغییر کند اثر مستقیم خود را بر روی آلودگی هوا بجا می گذارد. لذا خشکسالی ایجاد شده در سال گذشته باعث می شود حداقل تا شش ماه ابتدایی امسال، تمام آلودگی هوای شهر متاثر از وجود ریزگردهای ناشی از خشکسالی باشد.
,
 
,
سرپرست حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در شش ماهه دوم همواره انتظار داریم با پدیده وارونگی دما یا همان اینورژن مواجه باشیم که باعث می شود تا آلایندگی فعالیت های خودرویی و صنایع، محبوس شده و تشدید آلودگی هوا را در پی داشته باشد.
,
 
,
وی با اشاره به ثبت ۱۴۵ روز آلوده تا به امروز، گفت: اراک در سال ۱۴۰۰ تا به امروز سومین شهر کشور از نظر ثبت روزهای آلوده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه