اخبار داغ

فرمانده سپاه عاشورا:

شهدای ۲۷ دی‌ دانشگاه تبریز نماد جهاد خودکفایی در کشور هستند

شهدای ۲۷ دی‌ دانشگاه تبریز نماد جهاد خودکفایی در کشور هستند
سردار عباسقلیزاده،دانشجویان را از حماسه سازان و پیشگامان پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی توصیف کرد و گفت: نگاه کلی به آمار شهدا نشان می‌دهد؛ بیشتر شهدا از قشر دانش آموز یا دانشجو بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره ۲۲ شهید کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز با حضور خانواده معظم شهداء و جانبازان این واقعه و رئیس دانشگاه تبریز، فرمانده سپاه عاشورا و مسئولین، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تبریز و مسئولین جهاد دانشگاهی استان در محل موزه شهدای ۲۷ دی برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز ضمن تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهداء بویژه شهیدان کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز گفت: هر قدر برنامه و مراسم در خصوص بزرگداشت مقام و منزلت شهدا برگزار کنیم در مقابل ایثار و شأن والای شهداء ناچیز است و بایستی یاد و منزلت شهدا را با برنامه‌‌‌های متنوع و بیشتر ارج نهیم.

,

رئیس دانشگاه تبریز با استناد به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی‌حضرت امام خمینی (ره) در خصوص جایگاه دانشگاه و منشأ سعادت جامعه بودن دانشگاه‌ها افزود: دانشگاهی که جامعه را به سوی سعادت رهنمون می‌کند همواره فرهنگ سازی و تولید فرهنگ می‌نماید و  فرهنگ ایثار شهدا بایستی درجامعه و بالاخص در میان نسل جوان توسط دانشگاه‌ها ترویج یابد.

,

دکتر نصراله زاده روحیه ایثار، مقاومت و از خود گذشتگی شهیدان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس را ستودنی وشایسته تحسین برشمرد و یادآور شد: در دورانی که کشورما توسط دشمنان مورد تهاجم قرارگرفته بود و سخت ترین تحریم‌‌‌های نظامی‌و اقتصادی بر کشور ما تحمیل می‌شد تعدادی ازجوانان برومند این کشور با حضور درکارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز ضمن از خودگذشتگی و ایثار، اقدام به تجهیز رزمندگان به سلاح‌‌‌های مورد نیاز کردند و ما همواره حسرت روزهای ایثار و مقاومت را می‌خوریم.

,

در ادامه مراسم، سردار اصغر عباسقلیزاده، فرمانده سپاه عاشورا ضمن تمجید از شهدای دانشجو با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی علاوه بر عراق همه کشورهای شرق و غرب و ایادی منطقه ای آنها حضور مستقیم و غیر مستقیم داشتند، گفت: مردم قهرمان ایران از همه اقشار و طیف‌ها با همدلی، توسل به آرمان‌‌‌های انقلاب اسلامی‌و تبعیت از رهبری و تآسی از حماسه امام حسین (ع) در عاشورا در مقابل دشمنان ایستادند و در حماسه شکست دادن استکبار جهانی همه اقشار جامعه با هم سهیم بودند.

,

سردار عباسقلیزاده، قشر دانشجو را از حماسه سازان و پیشگامان پیروزی انقلاب اسلامی‌و جنگ تحمیلی توصیف کرد و خاطرنشان کرد: نگاه کلی به آمار شهدا نشان می‌دهد؛ بیشتر این عزیزان از قشر دانش آموز یا دانشجو بودند.

,

وی در ادامه افزود: شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز، نماد بارز این شهدا هستند که با جهاد خودکفایی زمینه تجارب موفق در جنگ و ساختن تسلیحات جنگی را فراهم نمودند به طوری که این تجارب در حال حاضر در جبهه مقاومت در مقابل داعش و تروریسم بین المللی برای کشورمان مفید است.

,

فرمانده سپاه عاشورا ضمن تمجید از شخصیت والای سردار مقاومت، شهید سلیمانی را تربیت یافته مکتب ولایت و اسلام توصیف کرد و افزود: از دانشگاه‌ها انتظار داریم جوانانی را تربیت نماید که در روزهای سخت کشور ایثار نمایند تا ما محتاج بیگانگان نشویم و همچنین بتوانیم در جبهه فرهنگی و اعتقادی، شبیخون فرهنگی را از بین برده و با اتحاد اقشار مختلف مردم و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در صحنه‌‌‌های مختلف در راه آرمان‌‌‌های انقلاب اسلامی‌زمینه ظهور حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) را فراهم نماییم.

,

قرائت پیام دکتر حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور، تجلیل حضوری  از خانواده‌‌‌های شهداء و جانبازان واقعه ۲۷ دی، اجرای چند قطعه حماسی توسط رزم نوازان سپاه عاشورا، اهداء کتاب «شنبه ۲۷ دی» به حاضرین از دیگر برنامه‌‌‌های این مراسم بود.

,

همچنین به یاد ۲۲ شهید دانشکده فنی دانشگاه تبریز، ۲۲ محصول با تکنولوژی بالا، تولیدی واحد‌های فناور و دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه، با شعار "این راه همچنان ادامه دارد"، در حاشیه مراسم به نمایش گذاشته شده بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه