اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

محکومیت بین‌المللی آمریکا احقاق خون شهید سلیمانی است

محکومیت بین‌المللی آمریکا احقاق خون شهید سلیمانی است
شهریار حیدری گفت: محکومیت رسمی آمریکایی‌ها در محاکم بین‌المللی احقاق خون سهید سلیمانی و دیگر شهدای جبهه مقاومت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهریار حیدری در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: اگرچه ترور و شهادت شهید سلیمانی محکومیت جهانی را برای آمریکا به همراه داشت، اما دستگاه قضا و دیپلماسی کشورمان باید به دنبال اثبات رسمی محکومیت آن در مجامع بین‌المللی باشند.

وی گفت: شهید سلیمانی در راه حفظ دین، قرآن، ایمان و امنیت به شهادت رسیده و در تاریخ ماندگار شد، از سویی اعلام رسمی ترور شهید از سوی آمریکایی‌ها محکومیت جهانی را برای آنان رقم زد، اما این محکومیت باید به طور رسمی در تاریخ ثبت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: سردار دل‌ها به گردن جامعه جهانی حق دارد و یکی از نخستین این حقوق احقاق حق خون پاک شهید است که باید از طریق جامعه دیپلماسی کشورهای ایران و عراق و دیگر کشورهای هم‌پیمان دنبال شود.

حیدری بیان کرد: قطعا ترور شهید سلیمانی آخرین جنایت آمریکا نیست، از این‌رو بایستی دستگاه دیپلماسی دو کشور ایران و عراق با اثبات و محکومیت رسمی آن بازدارندگی را برای جنایات سردمدار جبهه استکبار ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: در جریان ترور و به شهادت رساندن شهید سلیمانی و دیگر شهدای جبهه مقاومت نقض قوانین و مقررات کشور عراق، نقض ممنوعیت ترور و نقض قوانین بین‌المللی اتفاق افتاد، بنابراین دستگاه دیپلماسی و قضایی ایران و عراق باید همه تلاش خود را برای ثبت محکومیت در پرونده ننگین آمریکا به کار گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در کنار محکومیت و انزجار جهانی و بین‌المللی از این اقدام ذلت‌بار آمریکایی‌ها، بایستی محکومیت عاملان این ترور از سوی مجامع بین‌المللی و سازمان ملل متحد نیز تائید و رسما اعلام شود.

حیدری تصریح کرد: نباید اینگونه باشد که امریکایی‌ها با نقض آشکار قوانین و مقررات حاکم بر کشور دست به حذف فیزیکی شخصیت‌های برجسته زده و بیم و واهمه‌ای از مجازات و محکومیت نداشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه