اخبار داغ

گفت‌وگو با نوجوان جودوکار اسفراینی؛

پهلوان نوجوانی که آرزوی المپیک دارد/ رفتار مسئولان باعث سرخوردگی استعدادها می‌شود

پهلوان نوجوانی که آرزوی المپیک دارد/ رفتار مسئولان باعث سرخوردگی استعدادها می‌شود
بعضی‌ها به معمولی بودن و معمولی زندگی کردن، راضی نمی شوند؛ توی ذهنشان پر از آرزوها و اهداف بزرگ است و تا رسیدن به آن‌ها از پا نمی‏‌نشینند؛ «مهدی قره غاش» یکی از این بعضی‎هاست؛ نوجوان ۱۷ ساله‎ قهرمانی که دلش می‎خواهد روزی در المپیک مایه افتخار مردم کشورش باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از اسفراین، مهدی، یکی از جودوکاران اسفراینی است که آرزوی عضویت در تیم ملی نوجوانان جودو دارد؛ او با این‎که این‎روزها خیلی سخت مشغول تمرین است، با ذوق دعوت «عصراترک» به مصاحبه را پذیرفت و با اشتیاق زیاد از طعم قهرمانی و پهلوانی در نوجوانی برایمان گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , عصراترک,

مهدی قره غاش متولد  ۱۳۸۳ دانش آموز سال آخر دبیرستان در رشته انسانی است که مدال های فراوان در مسابقات شهرستانی و استانی کسب کرده و پنج مدال کشوری دارد که دو مقام اول و دو مقام سوم و یک نائب قهرمانی آخرین مقام های کشوری این نوجوان ورزشکار است.

,

مهدی می‎گوید: ما در روستا زندگی می‎کنیم و پدرم هم گشتی گیر هست و کلا خانواده ورزشی هستیم و روستای ما روستای پهلوان خیز است و اسفراین هم مهد کشتی با چوخه ایران و دنیا ، قطعا این عوامل در علاقه ام به ورزش بی تاثیر نبوده است.

,

این جودوکار اسفراینی ادامه می‌دهد: علاقه‎ام به جودو و تشویق‎های پدرم، باعث شد این ورزش را به صورت حرفه‏ای شروع کنم.

,

وی تاکید می کند: ورزش حرفه‎ای سختی‎های زیادی دارد، تمرین‎های طولانی و خسته‎کننده به‎علاوه شرکت در مسابقات مختلف در کنار درس و مدرسه کار را سخت‎تر هم می‎کند اما وقتی پای علاقه در میان باشد، دیگر سختی‎ها برایت معنی ندارد و آن چیزی که مهم است، رسیدن به هدف است.

قره غاش می گوید: هدف من رسیدن به بهترین ها در مسابقات بین المللی است. تمام تلاشم این است تا بتوانم با درخشش در مسابقات کشوری به عضویت تیم ملی در بیاییم و بتوانم  در المپیک  شرکت و برای هموطن‎هایم افتخار کسب کنم. البته می‎دانم برای رسیدن به این هدف، هنوز راه زیادی در پیش دارم.

,
,
,

, ,

این جودوکار نوجوان ادامه می دهد: جودو ورزشی رزمی است و هرکسی می‎تواند در آن شرکت کند اما نوجوان‌های پرشور و شوق می‌توانند موفق‎تر باشند. موفقیت در جودو، به بدن قوی و زور زیاد نیست، بلکه شجاعت و تکنیک است که آدم را موفق می‎کند.

,

مهدی معتقد است: جودو ورزشی تکنیکال است و هر کسی با یاد گرفتن تکنیک‎های این رشته می‌تواند موفق باشد. هر کس که به این ورزش، علاقه زیادی داشته‎باشد، می‎تواند در کلاس‎های جودو شرکت کند و با تمرین و تمرین و تمرین یک قهرمان باشد.

وی تاکید می کند: به‎طور میانگین یک فرد با حدود دو سال آموزش می‎تواند به سطح حرفه‎ای جودو برسد و از آن به بعد موفقیت فرد فقط به تمرین‎های خودش بستگی دارد.

,
,
,

وی ادامه می دهد: مشکلات تجهیزات و اعتبارات مالی ورزش جودو در اسفراین ریشه ای است و نباید شاهد نادیده گرفتن آن ها از سوی مسئولان باشیم. اسفراین دارای جودو کاران و مقام آورانی فراوانی است که با زحمت توانسته‌اند این همه مقام ها در سالهای اخیر به دست آورند اما آن طور که باید حمایت شوند توسط مسیولین حمایت نشده اند.

,

این ورزشکار می گوید: ما با هزینه شخصی خودمان و حمایت مربی باشگاه شهید توفیقیان اسفراین آقای امین امیری  در ۵ مسابقه قهرمانی کشور مقام آور شدیم  اما هیچ پیام تبریکی از مسئولین اسفراین دریافت نکردیم و این واقعا باعث بی انگیزگی برای جوانان و نوجوانان شهرمان می شود.

,

 

,

, ,

قره غاش تاکید می کند: بسیاری از جودوکاران اسفراین استعدادهای بی نظیری دارند، اما این افراد بعد از شرکت در مسابقات و کسب مقام، مورد بی توجهی مسئولان قرا می گیرند که این نگرش تاثیر منفر بر روحیه بازیکنان می گذارد.

,

وی اضافه می کند: یکی دیگر از مشکلات اصلی این رشته ورزشی، گران بودن امکانات، البسه و تجهیزات است، ما حتی برای رفتن مسابقات با این نوع مشکلات نیز گاهی دسته پنجه نرم کردیم و باز دریغ از همکاری و حتی پرسیدن احوال  مسیولین شهرستان از ما که در چه وضعیتی هستیم.

,

وی در پایان از تمام کسانی که تا این لحظه برای موفقیت هایش تلاش کردند و باعث انگیزه بیشتر شدند مخصوصا پدر مادر و مربیش آقای امیری تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد با موفقیت های روز افزونش بتواند زحمات شأن را جبران کند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه