اخبار داغ

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان:

استفاده از همه ظرفیت‌های شهرداری زنجان برای پاکسازی و نمک‌پاشی معابر/ بارش اخیر طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بود

استفاده از همه ظرفیت‌های شهرداری زنجان برای پاکسازی و نمک‌پاشی معابر/ بارش اخیر طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بود
سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: مدیران شهری در بارش برف طی روزهای گذشته غافلگیر نشدند بلکه این بارش طبق اظهارات کارشناسان هواشناسی طی ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و شهرداری نیز با کمک دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و حتی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از ساعات اولیه بارندگی در پی برف‌روبی، نمک‌پاشی و بازگشایی معابر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین حمزه‌لوپاک در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بارش برف از شامگاه یکشنبه (26 دی) در زنجان اظهار داشت: طبق اظهارات کارشناسان هواشناسی استان این بارش در 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه طبق اعلام کارشناسان هواشناسی، بارش برف فعلی در زنجان 33 سانتی‌متر است، خاطرنشان کرد: این حجم از برف، اخرین بار در سال 1370 در زنجان باریده و طی 30 سال اخیر بی‌سابقه است.

,

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به آغاز عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی از ساعات اولیه بارش در شامگاه یک‌شنبه گفت: دستگاه‌های مختلفی از جمله سپاه، تیپ 216 ارتش، شرکت خطوط لوله، شرکت جهاد نصر و حتی ماشین‌آلات و تجهیزات بخش خصوصی به‌صورت اجاره‌ای، پای کار آمده و شهرداری زنجان را در این زمینه، کمک می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه حدود 100 دستگاه انواع ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین از جمله تیغ‌زنی، لودر، کامیون و خاور در سطح شهر زنجان به‌کارگیری شده‌اند، اظهار داشت: نزدیک به یک هزار نفر نیروری انسانی از قبیل خدمات شهری و فضای سبز طی 3 روز گذشته مشغول برف‌روبی، پاکسازی و نمک‌پاشی معابر هستند.

,

حمزه‌لوپاک با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 90 درصد معابر اصلی شهر زنجان بازگشایی شده و به حالت عادی بازگشته است، خاطرنشان کرد: برف‌روبی و نمک‌پاشی معابر فرعی شهر نیز از ساعاتی قبل، آغاز شده و تمام تلاش بر این است که معابر فرعی نیز تا امشب، تمام شود تا شهروندان مشکلی در تردد نداشته باشند.

,

وی در خصوص حمل برف‌های موجود در سطح شهر تصریح کرد: عملیات حمل برف به خارج از شهر نیز در هسته مرکزی شهر از دیشب انجام شده و محلی نیست که انباشت برف در آن باشد.

,

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص غافلگیری مدیران شهری در بارش برف طی روزهای گذشته گفت: مدیران شهری، غافلگیر نشدند بلکه این بارش طبق اظهارات کارشناسان هواشناسی طی 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده و شهرداری نیز با کمک دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و حتی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از ساعات اولیه بارندگی در پی برف‌روبی، نمک‌پاشی و بازگشایی معابر است.

,

وی در خصوص دلایل فروش ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری زنجان ابراز کرد: این موضوع مربوط به خیلی وقت پیش است و بنا به هر دلیلی، فروخته شده اما کمبود ماشین‌آلات، یکی از عوامل است که آن هم با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و حتی بخش خصوصی، حل شد.

,

حمزه‌لوپاک با بیان اینکه دستگاه‌های برف‌روبی پیشرفته در کل استان موجود نیست و حتی اداره کل راهداری هم این امکانات را ندارد، خاطرنشان کرد: با این حال، حجم زیادی از کار طی 3 روز گذشته انجام شده و تمام ظرفیت و پتانسیل شهر اعم از دولتی، نظامی و خصوص در این زمینه به‌کارگیری شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه