اخبار داغ

نماینده اراک، کمیجان و خنداب عنوان کرد:

۴ دولت گذشت اما بیمارستان ولیعصر(عج) اراک به اتمام نرسید/انتخاب پیمانکاران ناکارآمد علت به نتیجه نرسیدن پروژه

۴ دولت گذشت اما بیمارستان ولیعصر(عج) اراک به اتمام نرسید/انتخاب پیمانکاران ناکارآمد علت به نتیجه نرسیدن پروژه
آصفری با تأکید بر اینکه مشکل عدم پیشرفت پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک فقط اعتباری نبوده است گفت:در حال حاضر سومین پیمانکار روی این پروژه فعالیت می‌کند و این سؤال مطرح است که چه کسانی پیمانکاران قبلی را انتخاب کرده‌اند و چه برخوری با این‌ها صورت گرفته است، متأسفانه برخی پیمانکاران به‌واسطه رانت و آشنابازی انتخاب می‌شوند و توانمندی آن‌ها لحاظ نمی‌شود که همین سبب می‌شود آن‌قدر توجهی به اتمام پروژه نداشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در گفتگو با دیارآفتاب پیرامون وضعیت پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک گفت: متأسفانه هر پروژه‌ای که در استان مرکزی شروع‌شده، پس از طی مدت‌زمان زیادی به سرانجام رسیده است، این فقط مسئله بیمارستان ولیعصر نیست الآن پل تقاطع غیرهمسطح سنجان هم نزدیک به ۱۰ سال از کلنگ زنی آن گذشته ولی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وی ادامه داد: همزمان با شروع پروژه بیمارستان ولیعصر اراک، یک پروژه بیمارستانی هم در قم آغاز شد که در حال حاضر کار این بیمارستان در قم به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.
,
 
,
آصفری با بیان اینکه یکی از دلایل عدم پیشرفت این پروژه را عدم پیگیری مدیریت ارشد استان می‌دانیم افزود: اگر مدیر ارشد استان پیگیر موضوع باشد و برای نظارت بر عملکرد پیمانکار و پیشرفت کار وارد عمل شود با چنین مشکلاتی مواجه نخواهیم بود.
,
 
,
نماینده مردم اراک اظهار داشت: متأسفانه برخی پیمانکارانی به‌واسطه رانت و آشنابازی انتخاب می‌شوند و توانمندی آن‌ها لحاظ نمی‌شود که همین سبب می‌شود آن‌قدر توجهی به اتمام پروژه نداشته باشد.
,
 
,
وی تأکید کرد: در پروژه بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی اراک اصلاً مشکل تأمین اعتبار نداشته‌ایم و هر زمانی که درخواست و پیگیری شده چون پروژه ملی است نتیجه‌بخش بوده است، از پروژه بیمارستان ولیعصر ۴ دولت گذشته و کمتر پروژه‌ای را داریم که بیش از ۴ دولت از آغاز آن بگذرد ولی هنوز به بهره‌برداری نرسیده باشد.
,
 
,
آصفری با تأکید بر اینکه مشکل عدم پیشرفت پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک فقط اعتباری نبوده است افزود: عدم برخورد با پیمانکاران ناکارآمد یکی از مسائل اصلی است، در حال حاضر سومین پیمانکار روی این پروژه فعالیت می‌کند و این سؤال مطرح است که چه کسانی پیمانکاران قبلی را انتخاب کرده‌اند و چه برخوری با این‌ها صورت گرفته است.
,
 
,
وی ادامه داد: همین پیمانکار فردای روزی در استان دیگری با لابی و رانت پروژه‌ای می‌گیرد و مردم را با مشکل مواجه می‌کند و نارضایتی ایجاد می‌کند.
,
 
,
آصفری خاطرنشان کرد: پیمانکار قبلی پروژه را یک مسئول ارشد در استان می‌گفت بماند و یک گروه می‌گفت برود چرا باید این پروژه مهم عمرانی تبدیل به یک مسئله سیاسی شود، وقتی تصمیم‌گیری واحد وجود ندارد این مشکلات به وجود خواهد آمد.
,
 
,
نماینده مردم اراک اظهار داشت: مدیریت ارشد استان در گذشته باید پیگیری می‌شدند و لازمه راه‌اندازی این پروژه این است که مدیران ارشد استانی به‌صورت فعالانه در این حوزه ورود پیدا کنند.
,
 
,
آصفری اذعان داشت: سال گذشته در کمیسیون تلفیق پیگیر تأمین اعتبار این پروژه شدیم و تا به الآن ۵ تا ۶ جلسه با آقایان نوبخت و میرکاظمی، روسای قبلی و فعلی سازمان برنامه بودجه داشته‌ایم و اساساً مشکلی برای تأمین اعتبار ندارند.
,
 
,
وی در پاسخ به اینکه امسال از ۲۵ میلیارد اعتبار این پروژه ۱۷ میلیارد به‌صورت اسناد خزانه تخصیص داده‌شده گفت: همه‌ی پروژه‌های کشور با اوراق و اسناد خزانه انجام می‌شود و باید این پروژه‌ها را با قرضه به انجام برسانیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه