اخبار داغ

مسئول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر:

دانشنامه جامع امر به معروف و نهی از منکر تدوین می شود

دانشنامه جامع امر به معروف و نهی از منکر تدوین می شود
حجت الاسلام رضوی‌مهر گفت: با استفاده از افکار حوزویان و دانشگاهیان، دانشنامه مدون امر به معروف و نهی از منکر که یکی از لوازم فعالیت‌های علمی ما در این زمینه است، کلید خواهد خورد و یک دانشنامه جامع را ارائه خواهیم داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام سید جلال رضوی‌مهر، مسئول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر امروز در مراسم تودیع و معارفه دبیر امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی ۲ عنصر فعال در صحنه‌های علمی و عملی بودند که در پرتو امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از عنصر غیرت دینی در جایی که نظام اسلامی به گفتمان نیاز داشت یا نظام در وهله ورود به تمدن اسلامی است، ورود پیدا کردند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی ادامه داد: امروز در آستانه سالگرد شهادت نواب صفوی و یاران باوفایش هستیم و مرور خاطرات آنان از حیث اندیشه، بینش و منش در روزگار خفقان نشان می‌دهد که این شهدا نیز در راه امر به معروف و نهی از منکر جان خود را نثار کردند.

,

مسئول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه اگر قیام امام خمینی (ره) نبود، از آن اسلام در حال احتضار امروز خبری نبود، گفت: اگر اسلام ناب امروز در مقابل استکبار و ماشین جنگی صهیونسیم قرار می گیرد، برگرفته از همان غیرت دینی امام راحل براساس امر به معروف و نهی، این دو فریضه مظلوم الهی است.

,

حجت الاسلام رضوی‌مهر با اشاره به ۱۷ هزار شهید ترور و ۳۰۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: امروز هم در دفاع از حرم آل الله در جنگ تمام‌عیار استکبار، صهیونیسم و مرتجعین که در مقابل اسلام ایستادند، وظیفه امت واحده قرآنی با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر برای احیای همه ارزش‌های اسلامی است.

,

مسئول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: این ستون فقرات و عمود خیمه امر به معروف و نهی از منکر است که حج، زکات و حتی نماز ما از اینجا گرفته می‌شود و در امر به معروف و نهی از منکر به دور از افراط و تفریط‌گری‌ها می‌توانیم به پیشرفت‌های وسیع برسیم.

,

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطالبات مردم را برای احیای ارزش‌های اسلامی طبق قانون مصوب در مجلس شورای اسلامی و بالاتر از آن قانون الهی قرآن کریم پیگیری می‌کند.

,

حجت الاسلام رضوی‌مهر بیان کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این غیرت دینی است که جامعه را در بحران‌ها زنده و احیا کرد، شاهدیم که جوانان برگرفته از مکتب حاج قاسم سلیمانی امروز به عنوان نشانه‌های یک جامعه زنده و پویا حضور دارند.

,

به گفته وی؛ ریزش و رویش‌ها بوده و خواهد بود و شهدای فراوانی برای احیای این دو فریضه دادیم که خون خود را تزریق کردند تا این فرایض الهی چون بارش رحمت الهی بر جامعه تداوم داشته باشد.

,

مسئول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: مطالبه‌گری از مسئولان و کسانی که بر صندلی‌هایی نشسته‌اند که بر خون شهدا استوار است و در بین مردم، برخورد با قانون‌شکنان و افرادی که به ارزش‌های اسلامی دهن‌کجی می‌کنند با جدیت برخورد می‌شود.

,

وی در ادامه با بیان اینکه تودیع نیروهای ولایت با شهادت در راه خدا در این دنیا رقم می‌خورد و در نظام اسلامی از مکتب امامین انقلاب آموختیم اگر کسی برای خدا کار کند، خداوند چهره او را مثل سردار حاج قاسم سلیمانی در عرصه بین‌الملل نشان می‌دهد، افزود: از سردار علی قاسمی دبیر پیشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی قدردانی می کنیم و امیدواریم با تداوم همکاری، همفکری و اندیشه‌ورزی یک اتاق فکر منضبط و مبسوط بر آرای علمی، اخلاقی و اسلامی برای بسط معارف اسلامی در استان آغاز شود.

,

حجت الاسلام رضوی‌مهر اظهار کرد: باید نهضت امر به معروف و نهی از منکر که برگرفته از منظومه امامین انقلاب و طبق کتاب خداست را در جامعه بازخوانی کنیم و اسم ما در کتاب احیاگران امر به معروف و نهی از منکر در امتداد خاندان سرخ شهادت قرار گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه امروز اسلام ناب در مقابل استکبار ایستاده و امت واحده قرآنی به فضل الهی و برکت خون شهدا رقم خورده است، گفت: ما در همه محورهای گزینشی، گرایشی و منشی شاهد باب سخن در امر به معروف و نهی از منکر هستیم و با استفاده از افکار حوزویان و دانشگاهیان، دانشنامه مدون امر به معروف و نهی از منکر که یکی از لوازم فعالیت‌های علمی ما در این زمینه است، کلید خواهد خورد و یک دانشنامه جامع را ارائه خواهیم داد.

,

مسئول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر  در پایان افزود: همچنین در عرصه بین‌المللی باید امر به معروف و نهی از منکر را به صحنه آورد و زبان گفتمان این دو فریضه محدود به هیچ زمان و قشر خاصی نیست بلکه همان طور که فرمودند یک وظیفه همگانی برای امت واحده قرآنی است.

,

گفتنی است در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) و دبیر پیشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، حجت الاسلام «مهدی رحیم‌آبادی» مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان به عنوان دبیر این ستاد معرفی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه