اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه مطرح کرد؛

۱۹ روز هشدار برای هوای کرمانشاه / شناسایی ۴۴ واحد آلاینده

۱۹ روز هشدار برای هوای کرمانشاه / شناسایی ۴۴ واحد آلاینده
احد جلیلیان گفت: استان کرمانشاه از ابتدای امسال تا دیماه ۱۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس داشته است و این میزان نشان از وضعیت آلودگی مناسب درسطح استان کرمانشاه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، احد جلیلیان امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، حفظ محیط زیست را یک وظیفه عمومی تلقی کرد و اظهار داشت: در احادیث و روایات نیز تاکیدات فراوانی در بحث اهمیت حفظ محیط زیست شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: بر این اساس محیط زیست استان به تبع کشور شعار هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.

,

وی خاطر نشان کرد: بحث اهمیت محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و اما این مهم نیازمند همدلی و همراهی عامه مردم است.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: امروز سند راهبردی جهانی، توسعه پایدار است و همه جهانیان این موضوع را عامل توانمندی یک جامعه می دانند.

,

وی ادامه داد: از ارکان توسعه پایدار حفاظت از محیط زیست است و در جایی که این مهم خوب انجام نشود توسعه پایدار ایجاد نخواهد شد.

,

جلیلیان در ادامه به بیان ارائه برنامه های هفته هوای پاک پرداخت و گفت: دیدار با قضات دادگستری، حضور معاونین اداره در برنانه تلویزیونی و رادیویی، بازدید از صنایع استان، معرفی صنعت سبز، پویش نذر خون و جلوگیری از تردد وسایل نقلیه دودزا برخی از آن برنامه ها بود.

,

۹ ایستگاه ثابت سنجش هوا در استان کرمانشاه فعال است

, ۹ ایستگاه ثابت سنجش هوا در استان کرمانشاه فعال است, ۹ ایستگاه ثابت سنجش هوا در استان کرمانشاه فعال است,

وی با اشاره به اینکه ۹ ایستگاه ثابت سنجش هوا در استان کرمانشاه فعال است، گفت: از این تعداد چهار ایستگاه در شهر کرمانشاه و پنج ایستگاه دیگر نیز در شهرستان‌های قصرشیرین، پاوه، کنگاور، سرپل‌ذهاب و اسلام آباد غرب فعال است.

,

جلیلیان بیان داشت: بر این اساس استان کرمانشاه در زمینه سنجش و کنترل آلاینده های هوا پیشتاز بوده و به طور مرتب توسط این ایستگاه‌ها میزان آلاینده ها رصد می شوند.

,

وی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه از ابتدای امسال تا دیماه ۱۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس داشته است و این میزان نشان از وضعیت آلودگی مناسب درسطح استان کرمانشاه است.

,

جلیلیان بیان داشت: بخش صنایع نیز به پایش آنلاین مجهز هستند و اگر واحدی آلایندگی داشته باشد به لیست سیاه منتقل شده و به دستگاه قضایی معرفی می شوند که تا کنون ۴۴ واحد آلاینده شناسایی و تحت عنوان واحد آلاینده معرفی شده اند.

,

وی گفت: از آنجا که تعیین یک درصد از عوارض در اختیار محیط زیست است واحدهای آلاینده حائز این یک درصد عوارض خواهند شد.

,

جلیلیان ادامه داد: محیط زیست استان کرمانشاه با کمترین نیروی انسانی در بحث کشف شکار و صید جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد که در این راه همدلی و همراهی مردم کمک شایانی است.

,

دستگیری 290 نفر متخلف صید  و شکار 

, دستگیری 290 نفر متخلف صید  و شکار , دستگیری 290 نفر متخلف صید  و شکار ,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: در ۹ ماهه امسال تعداد ۲۹۰ نفر متخلف صید و شکار دستگیر شده اند که به این منظور ۲۱۳ پرونده قضایی تشکیل شد که ۶۸ پرونده مختومه و ۱۷۸ پرونده نیز در جریان است و ۴ پرونده نیز حکم برائت خورده است.

,

وی با بیان اینکه تا سال گذشته ۱۶۳ هزار هکتار از اراضی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد، اظهار داشت: اکنون ۲۴۵ هزار هکتار از وسعت استان در قالب ۴ منطقه تحت مدیریت محیط زیست است.

,

وی افزود: تعداد ۶۵ محیط بان در سطح استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند که این آمار تقریبا معادل یک چهارم میانگین جهانی است و پیگیر جذب ۶۷ نیروی محیط بان هستیم که در صورت تحقق مدیریت بهتر خواهد شد.

,

جلیلیان در بخش دیگری از سخنانش به تصفیه خانه های فاضلاب استان اشاره کرد و گفت: وضعیت رودخانه های کرمانشاه از لحاظ آلودگی بد نیست تنها قره سو وضعیت بحرانی دارد که فاضلاب شهری و روستایی به درون آن می ریزد.

,

وی بیان داشت: در استان کرمانشاه ۸ شهر مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب، ۷ شهر در حال ساخت و ۱۱ تصفیه خانه هم در مرحله مطالعات است.

,

جلیلیان خاطر نشان کرد: ۱۴ رودخانه دائمی در سطح استان کرمانشاه داریم که احتمال ورود فاضلاب به همه آنها وجود دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه