اخبار داغ

میوه ای که حلاوت خوردنش بر دل ماند؛

تلاش یک ساله باغداران "فارغان" بر باد رفت/ طوفان و باران، مرغوب ترین میوه هرمزگان را از بین برد

تلاش یک ساله باغداران "فارغان" بر باد رفت/ طوفان و باران، مرغوب ترین میوه هرمزگان را از بین برد
بارندگی روزهای اخیر و همچنین آمدن طوفان شدید در منطقه فارغان شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان، تلاش های یک ساله کشاورزان این منطقه در برداشت محصولی پر مشتری را بی ثمر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ استان هرمزگان به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی خاص در بین تمامی استان های کشور می توان منحصر به فرد برشمرد.

چهار فصله بودن این استان شرایط را به گونه ای رقم زده است هنگامی که در سراسر استان های کشور مردم در فصول پاییز و زمستان با سردی هوا دست و پنجه نرم می کنند، صنعت کشاورزی هرمزگان در اوج رونق است.

هرمزگان با تحت پوشش داشتن شهرستان های مختلف، محصولات منحصر به فردی در زمینه تولیدات کشاورزی داراست که اگر بخواهیم به نمونه ای از آنها اشاره نماییم، می توانیم به میوه هایی همچون گارمزنگی، انبه،انواع خرما،لیموترش و پرتقال اشاره داشت.

اما در میان این میوه ها ، “نارنگی” جایگاه خاصی دارد، چرا که نارنگی محلی این استان در میزان علاقه مردم ،رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

نارنگی میوه ای خاص در استان هرمزگان

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
, نارنگی میوه ای خاص در استان هرمزگان, نارنگی میوه ای خاص در استان هرمزگان,

, , , ,


نارنگی میوه ای خاص در این استان بوده که مهد پرورش آن را باید در شمال این استان و شهرستان حاجی آباد بنامیم، فصل زمستان سرآغاز رسیدگی این میوه محلی بوده که باغداران منطقه با برداشت این میوه و فروش در بازارهای محلی و شهرستانی در سراسر کشور بخش قابل توجهی از منابع مالی خود را تامین می کنند.

اما محصول امسال باغ های کشاورزان حاجی آبادی، به دلیل  مخاطره هایی که در روزهای اخیر به وقوع پیوسته است بر زمین ریخته و دیگر قابل استفاده نیست.

زندگی باغداران فارغانی به محصول نارنگی وابسته است

,
,
,
,
,
, زندگی باغداران فارغانی به محصول نارنگی وابسته است, زندگی باغداران فارغانی به محصول نارنگی وابسته است,

, , , ,


امیری توسلی یکی از باغداران روستای تیدر شهرستان حاجی آباد در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد:  زندگی باغداران این روستا و همچنین روستاهای اطراف به محصول نارنگی وابسته است.

وی افزود: سال گذشته از سطح باغ های منطقه محصول زیادی از میوه نارنگی به دست نیامد و امسال نیز که درختان مملو از ثمر این میوه بود با خسارت روبرو شد.

این باغدار روستایی با بیان اینکه آمدن طوفان سرد و همچنین بارش های متعدد به ۸۰ درصد محصول باغ های منطقه آسیب جدی وارد کرده است گفت:امید داریم با حمایت دولت و سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان بخشی از مشکلات کشاورزان منطقه کاهش یابد.

منابع درآمدی‌ام از محل فروش این محصول بدست می آید

,
,
,
,
,
,
,
, منابع درآمدی‌ام از محل فروش این محصول بدست می آید, منابع درآمدی‌ام از محل فروش این محصول بدست می آید,

, , , ,


حیدری یکی از باغداران روستای نارمند شهرستان حاجی آباد در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: تمام منابع درآمدی ام از محل فروش ثمر درختان نارنگی ام به دست می آید.

این فرد روستایی با اشاره به رخداد طوفان و باران شدید در این منطقه تصریح کرد: چشم امید مردمان روستایی شهرستان حاجی آباد به این محصول پر مشتری بود که با این رخداد طبیعی همه معادلات تغییر کرد.

حیدری با بیان اینکه اتفاقی که افتاده و دیگر به حالت اول باز نخواهد گشت، خاطرنشان کرد: می طلبد دستگاه های اجرایی و ذیربط با تعیین دقیق برآورد خسارت و حمایت از باغداران منطقه اندکی از آلام آنها را کاهش دهند.

خسارت بارندگی به باغات مرکبات بخش فارغان

,
,
,
,
,
,
,
, خسارت بارندگی به باغات مرکبات بخش فارغان, خسارت بارندگی به باغات مرکبات بخش فارغان,

, , , ,


علی خرم نسب سرپرست فرمانداری شهرستان حاجی‌آباد در گفت و گو با خبرنگار ما از خسارت بارندگی به ۵۷۰ هکتار  باغات مرکبات بخش فارغان خبر داد.

سرپرست فرمانداری حاجی‌آباد با اشاره به بارندگی روز  یکشنبه ۲۶ دی ماه اظهار کرد: در اثر بارندگی و شرایط جوی خساراتی به محصول باغات و مرکبات روستاهای بخش فارغان وارد شد .

وی افزود: براساس بررسی و برآوردهای اولیه خسارت ها قابل ملاحظه بوده‌است که بررسی دقیق از میزان این خسارت ها صورت خواهد گرفت.

خرم نسب تصریح کرد: براساس گزارش واصله در این بخش حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد از محصول باغات دچار خسارت شده است.

فرماندار حاجی آباد تاکید کرد : بخشداران تابعه به همراه جهادکشاورزی میزان خسارت های وارده شده را به طور دقیق محاسبه و پس از جمع بندی ، به فرمانداری اعلام نمایند .

امید است با اقدامات صورت گرفته دولت در این منطقه چشم امید کشاورزان برای ادامه فعالیت در این صنعت پر رونق روشن شود و در فصل برداشت آینده، مزه این میوه خوش رنگ را به مردم هدیه دهند.

انتهای پیام/


 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه