اخبار داغ

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور و تداوم بارش‌ها/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در ۹ استان

ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور و تداوم بارش‌ها/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در ۹ استان
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور و از نفوذ سامانه پرفشار و کاهش دما تا ۱۰ درجه در دو روز اول بهمن ماه خبر داد و نسبت به یخ‌زدگی محصولات و احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی هشدار داد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس گزارش سازمان هواشناسی؛ امروز با توجه به قعالیت سامانه بارشی در شرق، جنوب شرق، شمال شرق و جنوب کشور، همچنین در شرق سواحل دریای خزر و در استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات زاگرس در استان‌های خوزستان و لرستان، بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و ارتفاعات کولاک برف پیش بینی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
امروز در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان ابرناکی و بارش پراکنده رخ خواهد داد و در سایر نقاط کشور آسمانی صاف همراه با هوای سرد حاکم است.
,
 
,
غالب مناطق کشور در پنج روز آینده روند کاهشی دما و ماندگاری هوای سرد به‌ویژه در روزهای جمعه این هفته و روز شنبه آینده قابل انتظار است.
,
 
,
 
,
ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
, ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور, ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور,
 
,
از اواخر وقت امروز سامانه بارشی جدید به تدریج از شمال غرب وارد کشور می‌شود که فردا در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، به تدریج ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی و در نواحی کوهستانی کولاک برف پیش بینی می‌شود. فردا شدت بارش‌ها در غرب کردستان، غرب کرمانشاه و گیلان خواهد بود.
,
 
,
روز جمعه در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و نواحی شمال شرق بارش‌ها ادامه دارد و در بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده باران و برف را خواهیم داشت و این سامانه بارشی اواخر روز جمعه به تدریج از کشور خارج می‌شود.
,
 
,
روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده برای بیشتر نقاط کشور جوی پایدار و از روز شنبه آینده تا روزهای پایانی هفته برای اکثر نقاط کشور بویژه در نیمه شمالی کشور ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود.
,
 
,
امروز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش نسبی دما و از فردا با شمالی شدن جریانات دوباره روند کاهشی دما در این مناطق را رخ می‌دهد.
,
 
,
 
,
وزش باد شدید در برخی استان‌ها
, وزش باد شدید در برخی استان‌ها, وزش باد شدید در برخی استان‌ها,
 
,
فردا و روز جمعه در جنوب غرب و استان‌های ساحلی جنوب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی شده است. این شرایط روز جمعه برای نیمه شرقی کشور و استان‌های قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، سمنان و اصفهان انتظار می‌رود.
,
 
,
خلیج فارس امروز و از فردا تا پیش ازظهر روز شنبه، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است. دریای خزر نیز فردا و روز جمعه مواج و توفانی پیش بینی می‌شود.
,
 
,
آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری خواهد بود که بیشترین و کمترین دما هوای پایتخت ۸ درجه و ۲ درجه زیر صفر است. فردا آسمان تهران قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و از بعدازظهر ابری و بارش باران و گاهی بارش برف پیش‌بینی شده است.
,
 
,
بندرعباس امروز با بیشینه دمای  ۲۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین و تبریز با بیشینه دمای ۵- درجه بالای صفر سردترین مراکز استان‌ کشور است. امروز شهرهای ارومیه، تبریز، زنجان و سنندج با بیشینه دمای ۲- درجه سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
,
 
,
 
,
هشدار سازمان هواشناسی و نفوذ هوای سرد
, هشدار سازمان هواشناسی و نفوذ هوای سرد, هشدار سازمان هواشناسی و نفوذ هوای سرد,
 
,
سازمان هواشناسی همچنین در هشداری از نفوذ سامانه پرفشار از اوایل وقت روز جمعه هفته جاری تا اواخر وقت روز شنبه آینده خبر داد که سبب کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه خواهد شد.
,
 
,
این سامانه روز جمعه در استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر و فارس و روز شنبه استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد که اثرات یخ‌زدگی محصولات و احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه