اخبار داغ

کارشناسان مسائل سیاسی و فرهنگی مطرح کردند؛

نبرد ۲۲روزه غزه، تابوی شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را درهم شکست‌/ سنگ‌پراکنی‌های دیروز به موشک‌افکنی امروز تبدیل شده است

نبرد ۲۲روزه غزه، تابوی شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را درهم شکست‌/ سنگ‌پراکنی‌های دیروز به موشک‌افکنی امروز تبدیل شده است
کارشناسان مسائل سیاسی و فرهنگی هرمزگان بر شکست چهره پوشالی اسرائیل تاکید و عنوان کردند: مردم فلسطین که تا دیروز با سنگ جواب رژیم منحوس صهیونیستی را می دادند، امروز با موشک پاسخگوی یاوه گویی های آنها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میزگرد رسانه ای هرمز با محوریت روز غزه و تلاش های مجاهدانه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه با حضور محمود صباحی زاده کارشناس مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی،حجت‌الاسلام احمد غلامی کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان و علی رسولی دانشجوی هرمزگانی برگزار گردید.

در این نشست رسانه ای بر مسائل مهم تاریخ مقاومت در نوار غزه و شکست همینه پوشالی اسرائیل غاصب پرداخته شده است که در ادامه، مشروح این میزگرد رسانه ای را می خوانیم.

نبرد ۲۲ روزه غزه، تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونسیتی را درهم شکست‌

محمود صباحی زاده کارشناس مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ضمن گرامیداشت ۲۹ دی ماه روز ملی غزه به تمامی آزادیخواهان دنیا، حق طلبان مردم مظلوم، ملت فلسطین، مردم غزه و همه کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند، اظهار کرد: در دفاع جانانه‌ای که مردم غزه از جنگ تمام‌عیاری که اسرائیلی‌ها به غزه داشتند در یک جنگ ۸ روزه و ۲۲ روزه به مردم نشان دادند که قدرت ایمان در مقابل تجهیزات نظامی امریکا و اسرائیل که ادعا می‌کنند ارتش قوی هستند پیروز شد و این هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,
,
,
,
, نبرد ۲۲ روزه غزه، تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونسیتی را درهم شکست‌, نبرد ۲۲ روزه غزه، تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونسیتی را درهم شکست‌,
,
,

, ,


وی افزود: این پیروزی ها در جنگ ۸ روزه و ۲۲ روزه توانست معادلات غرب و اسرائیل را در منطقه غرب آسیا خدمت را به هم بزند و آن محبوبیت کاذب و غیر واقعی که نسبت به سردمداران رژیم اسرائیل بین کشورهای عرب وجود داشت کمرنگ شد و در مقابل، اعتبار و عزت حزب‌الله و مسلمانان در بین جهانیان ارتقاء یافت.

این کارشناس مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: در جنگ ۸ و ۲۲ روزه با سانسور خبری شدید رسانه های غربی از جنایات اسرائیل در این منطقه مواجه شدیم. در این جنگ ها، آمریکا و اروپا از اسرائیل حمایت کردند و قطعنامه های ضد اسرائیلی که باعث سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در این منطقه شد را شاهد بودیم.

صباحی زاده این دفاع جانانه غزه در گفت: جنگ ۸ و ۲۲ روزه، روح تازه‌ای را به کالبد گروه های مقاومت در منطقه خاورمیانه بخشید و آن تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونسیتی را در هم شکست‌.

وی ضمن تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها، سیدالشهداء مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: این شهید والامقام با تأسی از سیدالشهداء امام حسین علیه السلام توانست در گروه های مقاومت سوریه، عراق، و آن محبوبیتی که در حزب‌الله کسب کرده بود هم کمک خوبی به گروه های مقاومت کرد و هم آنان (گروه های مقاومت) را به این خودباوری رساند که می توان در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل و آمریکای جنایتکار مقاومت و ایستادگی کرد و حتی به پیروزی نایل آمد.

خودباوری نیروهای مقاومت اعتبار جهانی رژیم صهیونیستی را از بین برد

این کارشناس مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: این خودباوری که نیروهای مقاومت با حمایت سیدحسن نصرالله، حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی و شهید سلیمانی به گروه های مقاومت بدست آوردند، اعتبار رژیم صهیونسیتی در جهان از دست رفت و ماهیت ضد بشری و اشغالگری و جنایتکاری این رژیم بیش از پیش آشکار شد اما با سانسور شدید خبری از سوی رسانه های غربی مواجه بودیم.

صباحی زاده ابراز داشت: دفاع جانانه مردم غزه در برابر رژیم اسرائیل در تمام دنیا از جمله آفریقا، کشورهای عربی منطقه خاورمیانه الهام بخش بود چرا که آمریکا و اسرائیل با تمام توان و نیروهای خود و حمایت تمام قد قدرت‌های بیرونی از قبیل کشور های اروپایی و آمریکایی آمده بودند تا بطور کامل، حماس را حذف کنند.

وی ادامه داد: این برای نخستین بار بود که حماس نشان داد می تواند در برابر دشمنان مقاومت کند و از طرفی، افسانه شکست ناپذیری اسرائیل در جنگ ۸ روزه شکسته شد و دستاوردهای این جنگ برای گروه های مقاومت فلسطین و ادامه مسیر بسیار زیاد بود و روحیه خودباوری و امید و حتی هماهنگی های بعمل آمده بین نیروهای مقاومت را می توان از ماحصل و برکات این جنگ بدانیم.

مقاومت تنها راه پیروزی است

این کارشناس مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر اینکه مقاومت تنها راه پیروزی است، گفت: ملت ایران و دولتمردان جمهوری اسلامی نیز باید به این مسأله توجه داشته باشند که ما باید در برابر حمله های دشمن چه از نظر نرم افزاری و سخت افزاری، جنگ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید مقاومت کنیم چرا که مقاومت راه برون رفت از وضع موجود است.

صباحی زاده اضافه کرد: تمام راه حل های پیروزی نیز در داخل کشور است، برای پیروزی و موفقیت در حوزه های مختلف باید کشور را توانمند سازیم، همانطور که در حزب‌الله این اتفاق خوب رخ داده است.

وی افزود: ما ملت مسلمان امروزه وظیفه داریم که حرکت آزادی بخش و ضد استکباری را در بین دانشجویان و دانش آموزان ، صدا و سیما و … معرفی کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی همچنین بیان داشت: وظیفه دیگری که بر عهده داریم این است که علاوه بر توانمند سازی خود، و روحیه پایداری و حق طلبی را ارتقاء بخشیم، همانطور که در نوار غزه شاهد بودیم و این مقاومت نتیجه داده است.

غزه، نماد شهر مقاومت است

حجت‌الاسلام احمد غلامی کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان اظهار کرد: نوار باریکه غزه یکی از شهرهای فلسطین است که طول آن ۴۵ کیلومتر و عرض آن بین ۶ تا ۱۱ کیلومتر و مساحت آن نیز بالغ بر ۳۶۵ کیلومتر است. نوار غزه نامش از شهر غزه بعنوان بزرگترین شهر در منطقه نوار غزه گرفته شده است. جمعیت غزه طبق آمار سال ۲۰۰۳ بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است که از پر تراکم ترین نقاط جهان به حساب می‌آید. جمعیت غزه تقریبا به طور کامل مسلمان هستند. وقتی از غزه سخن به میان می آید واژه مقاومت و پایداری در اذهان نقش می بندد به عبارتی غزه نماد مقاومت و ایستادگی و پایداری است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خودباوری نیروهای مقاومت اعتبار جهانی رژیم صهیونیستی را از بین برد, خودباوری نیروهای مقاومت اعتبار جهانی رژیم صهیونیستی را از بین برد,
,
,
,
,
,
,
,
, مقاومت تنها راه پیروزی است, مقاومت تنها راه پیروزی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, غزه، نماد شهر مقاومت است, غزه، نماد شهر مقاومت است,
,
,

, ,

وی با بیان اینکه غزه به عنوان شهر مقاومت مشهور است، افزود: متاسفانه رژیم اشغالگر اسرائیل اجازه عملیاتی شدن فرودگاه غزه که در ۴۰ کیلومتری این شهر واقع شده است را نداد.

این کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان گفت: بعد از اینکه تشکل خودگردان در کرانه شکل گرفت بیشترین رأی از آن حماس بود که متاسفانه «محمود عباس» تا امروز به دشمنی خود با غزه ادامه داده و با حماس و جهاد اسلامی به شدت مخالف است. چرا که وی که وابسته به آمریکا و غرب است و هزینه های آن را اسرائیل تأمین می‌کند اما مردم غزه مقاوم و استوار هستند.

غلامی بیان داشت: در طول سالهای مقاومت اعراب در جنگ هایی که بر علیه اسرائیل راه انداختند به شکست اعراب منجر شد و بعد از آن اعراب بر علیه اسرائیل نجنگیدند و پس از آن، عده ای از کشورهای عربی به دنبال سازش بودند. اما حماس و جهاد اسلامی آن را نپذیرفت و در غزه مستقر شدند و از همان جا به مبارزات خود ادامه دادند.

اسرائیل در مقابل جهاد اسلامی شکست خورد

وی ادام داد: اسرائیل جنگ ۳۳ روزه راه انداخت و احساسش این بود که به زودی غزه را تصرف می کند اما با مقاومت حماس و جهاد اسلامی ، اسرائیل مجبور به اعلام آتش بس شد و عملا در این جنگ شکست خورد.

این کارشناس مسائل سیاسی اذعان داشت: رژیم منحوس اسرائیل با راه اندازی جنگ های مفصل و انجام ترور، انفجار، به شهادت رساندن رهبران حماس و جهاد اسلامی در غزه نتوانست کاری از پیش ببرد چرا که شاهدیم غزه هر روز مقاوم تر از دیروز شده است.

غلامی گفت: آخرین اقدام رژیم اسرائیل، سیف القدس بود که جوانان مقدسی در قدس در قضیه شیخ جراح و مسجد الاقصی که مورد ظلم و تجاوز قرار گرفته بودند جوانان فلسطینی در سراسر کرانه از جمله در شهر قدس، دادخواهی کردند و رسماً در بلندگو اعلام نمودند که حماس به کمک شان بشتابد و حماس نیز پاسخ مثبت داد، اولین بار است که حماس و جهاد اسلامی، جنگی را بر علیه رژیم اشغالگر قدس آغاز کرده اند.

وی اضافه کرد: تا قبل از وقوع این جنگ، اگر اسرائیل اقدامات انتحاری یا با موشک جنایاتی را مرتکب میشد جوانان فلسطینی به ویژه حماس یا جهاد اسلامی وارد عمل می شدند اما این دفعه برای نخستین بار است که حماس و جهاد اسلامی مردانه ایستادند و با موشک به جنایات رژیم اسرائیل پاسخ داد و همه نقاط دوردست اسرائیل در تیررس نیروهای مقاومت بود. این جنگ تا آنجایی پیش رفت که اسرائیل تن به شکست داد و یارا و توانایی مقابله با نیروی مقاومت و جهاد اسلامی را نداشت. علتش این است که امروز نیروهای مقاومت جهان اسلام مقاوم شده و حتی جوانان کرانه باختری که خودگردان مسئولیت آن بر عهده دارد امروز دربرابر اسرائیل ایستاده اند و پیروزی فلسطینی ها نزدیک است.

محو شدن اسرائیل از صفحه روزگار محقق می شود

این کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان تصریح کرد: آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند که اسرائیل تا ۲۵ سال آینده از صفحه روزگار محو می شود خیلی زودتر از این رخ خواهد داد و همه فلسطینیان امیدوارند و به این باور دست یافته اند و این چیزی نیست جز قیام امام حسین علیه السلام و مکتب امام خمینی (ره).

غلامی ادامه داد: به عقیده حماس و فلسطینیان، قیام سیف القدس که در چند ماه اخیر رخ داد قیام حسینی بوده است. لذا نقش سیدالشهداء مقاومت شهید سلیمانی در بسیج امکانات و یکدل نمودن امت اسلامی و تشکیل نیروهای مقاومت بی تاثیر نبوده است.

وی گفت: شاهد بودیم که در دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، بنرهای متعددی از ایشان در سطح شهر غزه نصب شده بود و مردم متوجه شده و امیدوارند که در برابر رژیم منحوس اسرائیل پیروز خواهند شد.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان افزود: امروزه آموزش، تجهیز و ساخت موشک و جنگ افزار در غزه آغاز شده و تقریبا نیازهایشان از درون درحال تأمین است و این سبب شده تا اسرائیل که هرزمان قصد حمله به غزه را داشته است، از اقدام خود پشیمان شود.

غلامی بیان کرد: رژیم اسرائیل که یکی از قوی ترین ارتش های جهان را در اختیار دارد نتوانست در مقابل یک گروه اندک و با تجهیزات مختصر کاری از پیش ببرد لذا پیروزی فلسطین بر اسرائیل حتمی است.

وی در ادامه بیان داشت: دشمن پس از نومیدی در برابر جبهه مقاومت و حماس، به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین امت اسلامی و جدایی بین مسلمانان ایران اسلامی و فلسطین است اما مردم غزه متوجه نقشه شوم رژیم اشغالگر قدس در ایجاد تفرقه و اختلاف است.

این کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان یادآور شد: نیروی مقاومت و حماس سرانجام نیک خواهند داشت، آخرین جمله اسماعیل هنیه در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی، ایشان را شهید قدس معرفی کرد لذا آرمان قدس و آزادی آن که بعنوان وحدت امت اسلامی محسوب می شود و همه امت اسلامی نسبت به آزادی قدس نظر واحدی دارند قطعا هم پیروزی محقق خواهد شد و هم وحدت امت اسلامی که پایان آن تمدن نوین اسلامی است به وقوع خواهد پیوست.

مساله غزه و فلسطین مساله اول جهان است

علی رسولی دانشجوی هرمزگانی نیز اظهار کرد: مسأله غزه و فلسطین به فرموده حضرت آقا، مسئله اول جهان اسلام است. مسئله ای که چنان با اهمیت است که مستکبرین جهانی و غاصبین ، سعی بر بی اهمیت نشان دادن آن دارند اما باید بدانند که با تمام تلاش آنها، اهمیت این موضوع روز به روز پررنگ‌تر می‌شود.

,
,
,
,
,
,
, اسرائیل در مقابل جهاد اسلامی شکست خورد, اسرائیل در مقابل جهاد اسلامی شکست خورد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, محو شدن اسرائیل از صفحه روزگار محقق می شود, محو شدن اسرائیل از صفحه روزگار محقق می شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مساله غزه و فلسطین مساله اول جهان است, مساله غزه و فلسطین مساله اول جهان است,
,
,

, ,

وی افزود: متاسفانه برخی از کشورهای عربی با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی در حال خیانت به آرمان‌های مسلمین و مظلومی هستند .

این دانشجوی هرمزگانی گفت: دفاع قدس، دفاع متعلق به تمام مظلومی و ستمدیدگان است که زیر سلطه زورگویان قرار دارند و به حول قوه الهی، این زورگویان روز به روز به نابودی نزدیک تر می شوند که تا چندی دیگر جز نامی ننگین از آنها، چیزی باقی نخواهد ماند.

پیمان جهانی کشورهای اسلامی، قدس شریف را نجات می دهد

رسولی ابراز داشت: با پیمان جهانی و همیاری کشورهایی که به این آرمان، اعتقادی راسخ دارند دست به دست هم دهیم و قدس شریف را از چنگال غاصبین نجات خواهیم داد و عاملین این رژیم خواست بدانند که با ویران کردن خانه‌های مسلمین و شهرک سازی که سعی در خشکاندن ریشه مسلمین دارند نه تنها این ریشه خشک نمی شود بلکه با قطره قطره خون شهدا ، جوانه های تازه ای شکوفا می شود.

وی بیان کرد: هر آجری که از خانه‌های مسلمین عزیز بر روی زمین می افتد کاخی محکم تر و استوارتر جهت مقابله با این رژیم به وجود می‌آید که جوانان فلسطینی و همچنین تمام مسلمین و ستمدیدگان و مظلومان جهان به برپایی این کاخ‌ها کمک فراوانی خواهند کرد که دست به دست هم بدهند و ریشه ظلم ، ستم و زورگویی از روی زمین برچیده شود .

دانشجوی هرمزگانی اضافه کرد: خون شهدایی که از گذشته چون شیخ احمد یاسین و فتحی شقاقی و شهدای امروز سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، زمینه ساز رویش جوانه هایی برای دفاع جانانه است که به حول قوه الهی و با تلاش تمام مظلومان و ستمدیدگان، این امید محقق خواهد شد و ما شاهد آزادی قدس شریف خواهیم بود، مسلمانان بر این باور بمانند که آزادی قدس، نزدیک است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
, پیمان جهانی کشورهای اسلامی، قدس شریف را نجات می دهد, پیمان جهانی کشورهای اسلامی، قدس شریف را نجات می دهد,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه