اخبار داغ

معاون محیط زیست استان:

۱۴ روز هوای ناسالم در لرستان/ کمربند سبز نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد

۱۴ روز هوای ناسالم در لرستان/ کمربند سبز نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد
برنا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ روز هوای استان لرستان ناسالم بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهام برنا در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به ۲۹ دی ماه روز هوای پاک، اظهارداشت: شعار این روز هوای پاک، «حقوق عامه، اراده ملی» نامگذاری شده که در همین راستا چندین برنامه مختلف ورزشی، بازدید از معاینه فنی و برنامه های دیگری در استان اجرا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ روز هوای استان با آلودگی همراه بوده که ۱۰ روز شرایط هوا ناسالم و چهار روز در حد خیلی ناسالم بوده است.

,

معاون محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه در استان هشت ایستگاه سنجش هوا وجود دارد، گفت: میزان آلایندگی هوا توسط این ایستگاه ها بررسی می شود که خوشبختانه لرستان کانون گرد و خاک ندارد و آلودگی ها و گرد و غبارها ناشی از استان های دیگر است.

,

برنا با بیان اینکه کمربند سبز نقش مهمی در کاهش آلایندگی هوا دارد، تصریح کرد: ۲۰ دستگاه مرتبط با این برنامه باید در راستای کمربند سبز فعالیت داشته باشند البته این نیاز به اعتبار دارد ولی دستیابی به هوای پاک وظیفه یک دستگاه نیست و همه دستگاه ها باید پای کار باشند.

,

وی بیان کرد: میزان فضای سبز استان با استاندارها فاصله دارد که از نظر محیط زیست فضای سبز، فضایی مشجر است که باید برای رسیدن به استاندارهای فضای سبز تلاش کرد.

,

برنا خاطرنشان کرد: عوامل دیگری مانند واحدهای تولیدی هستند که به دلیل عدم رعایت برخی از قوانین و مقرارت محیط زیست، سبب آلودگی هوا می شوند که این واحدها به صورت مستمر بازرسی می شوند و این واحدها ملزم به رفع نقش هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه