اخبار داغ

فرماندار رامسر اعلام کرد؛

امید دوباره در دل ۱۰ هزار سهام‌دار رامسری/ کارخانه کشت و صنعت کوثر مجدد راه‌اندازی شد

امید دوباره در دل ۱۰ هزار سهام‌دار رامسری/ کارخانه کشت و صنعت کوثر مجدد راه‌اندازی شد
محمد آزاد از راه اندازی مجدد کارخانه کشت و صنعت کوثر رامسر خبر داد و گفت: میزان تولیدات و نوع بهره گیری از مرکباتی که به این کارخانه آورده می‌شود خیلی بیشتر و متنوع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد آزاد صبح امروز در بازدید از شرکت تعاونی باغداران مرکبات کوثر شهرستان رامسر اظهار کرد: از سال‌های گذشته با پیگیری و تلاش هایی که مسئولان وقت انجام دادند و همینطور با همکاری و مشارکت مردم این شرکت تعاونی شکل گرفت و مهمترین کار آن تهیه کنسانتره از مرکباتی که تحویل این شرکت داده میشد بود که از بدو بهره برداری وتاکنون فراز و نشیب های خیلی زیادی را طی کرد.
وی افزود: این مجموعه حدود شش هکتار بوده و از ظرفیت بسیار خوب و در نقطه بسیار مناسب شهری قرار دارد و احداث کارخانه همراه با تجهیزات و امکانات مناسب در آن انجام شده است.
آزاد تصریح کرد: این شرکت تعاونی خدمات بسیار خوبی عرضه میکند و حدود ۱۰ هزار نفر عضو آن هستند و در سال‌های گذشته و هم اکنون خدمات ان ارزنده بوده است.
فرماندار رامسر با اشاره به یخ زدگی سال ۹۶، برف سال ۹۲، و یخ زدگی سال ۹۵ در شرق استان گفت: در این شرایط همه مسئولان از متولیان این شرکت و کارخانه میخواستند که همچنان به فعالیت خود ادامه بدهند و اقداماتی را داشته باشند که این مهم خوشبختانه انجام گرفت و دولت هم تا آنجایی که می‌توانست حمایت‌های بسیارخوبی را انجام داد.
وی افزود: دولت بعد از سال ۹۵ در این حوزه حمایت کرد و کارخانه توانست روی پای خود بایستد، اما همچنان پاره ای از مشکلات انباشته شده ناشی از سالهای گذشته این شرکت را رنج میداد و بسیار اذیت می کرد، به گونه‌ای که متولیان شرکت بارها تصمیم گرفته بودند ادامه فعالیت این شرکت با این شرایط امکان‌پذیر نیست اما با حمایت‌هایی که به هر حال دولت در سطح ملی، استانی و همینطور شهرستانی نیاز بود انجام گرفت و توانستند شرایط بحرانی را سپری کنند.
آزاد خاطر نشان کرد: در دوسال گذشته به جهت تغییر مدیریت هم در هیئت مدیره ، مدیر عامل و در حوزه بازرسی سبب شد این کارخانه شتاب بیشتری در فعالیت خود نسبت به گذشته داشته باشد و مکرر و متعدد با حضور نماینده مجلس، مسئولان ملی، استانی و شهرستانی بازدید از شرکت داشته ایم.
وی تصریح کرد: به اتفاق اعضای ستاد تنظیم بازار شهرستان رامسر بازدید از این کارخانه و شرکت داشتیم و شاهد این بودیم که فعالیت این کارخانه نسبت به سنوات گذشته بسیار بهتر شده و اتفاق خیلی خوبی در این کارخانه رقم خورده است هم سال گذشته و هم امسال میزان تولیدات و نوع بهره گیری از مرکباتی که آورده میشود خیلی بیشتر ومتنوع شده است.
آزاد افزود: در سابق شاید فقط از کنسانتره آن استفاده می‌کردند، اما امروزه از بخش‌های مختلف آن اسانس‌های مختلف، روغن های مختلف و همینطور بهره برداری های دیگر هم در حوزه غذایی و همینطور در حوزه دامی از آن استفاده میشود که نیاز است همچنان این روند ادامه پیدا کند.
فرماندار رامسر گفت: مدیر عامل و هیئت مدیره تمام تلاش شان را انجام دادند که میزان زیان انباشته سالهای گذشته را کاهش دهند که مدیرعامل و هیئت مدیره گزارش دادند شرایط خیلی بهتری را در تامین منابع مالی نسبت به گذشته دارند و اقدامات خوب این روند همچنان بایستی پیدا کند.
این مسئول افزود: کاری که به هر حال به نظر می رسید قبلا ها باید اتفاق می افتاد و اینجا را در قالب کشت و صنعت میدیدند به هر دلیل انجام نشد و الان در تامین مرکبات دچار مشکل است گرچه کشاورزان عزیز همچنان توجه و نگاه ویژه خود را به این شرکت دارند.
وی خاطر نشان کرد: در گذشته بحث‌های زیست محیطی واقعاً مشکل داشت و زرد آب ها روانه دریا میشد با این حال متولیان شرکت مدیریت کردند و تا حدود بسیار زیادی حل شد و امروزه تقریباً هیچ آسیبی به حوزه محیط زیست وارد نمیکند و اینها همه حکایت از تلاشها و پیگیریهای هیئت مدیره و مدیرعامل و بازررسین و حمایت‌هایی که دولت محترم، مسئولان ملی، استانی و شهرستانی،استاندار محترم، نماینده مجلس، امام جمعه و معاونین استاندار و مسولان حوزه صنعت معدن و تجارت کشور ،استان و شهرستان دارد و در ادامه هم مصمم هستیم که این حمایت‌ها را به هر طریق ممکن نسبت به این کارخانه و شرکت داشته باشیم.
وی افزود: از اصحاب رسانه کمال تقدیر و تشکر را داریم که همیشه پیگیر موضوعات مختلف در حوزه شهرستان هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه