اخبار داغ

گزارشی از یک همت بلند؛

البرز با ساخت دستگاه‌های تصفیه آب صنایع، کشور را به خودکفایی رساند/ ارزآوری یک میلیون دلاری و صادرات به ۱۰ کشور جهان

البرز با ساخت دستگاه‌های تصفیه آب صنایع، کشور را به خودکفایی رساند/ ارزآوری یک میلیون دلاری و صادرات به ۱۰ کشور جهان
این روزها یکی از دغدغه های صنعتگران مسئله تامین آّب است اما متخصصان استان البرز بیکار ننشسته و برای این موضوع تدابیری را اتخاذ کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها یکی از دغدغه های صنعتگران مسئله تامین آّب است اما متخصصان استان البرز بیکار ننشسته و برای این موضوع تدابیری را اتخاذ کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

 یکی از واحدها تولیدکننده ای که در استان فعالیت دارد، ساخت دستگاه های تصفیه آب است که سالیانه ۵ میلیون انواع قطعات کم مصرف را می سازد تا نیاز البرز را مرتفع سازد. 

,

برزگر مدیرعامل واحد تولید روستایی کم مصرف به خبرنگار تیتریک، می گوید: با توجه به اشتغال زایی بالای ۱۷۰ نفر و مدل محصولاتی که ساخته می شود، این صنعت آّب بر است. 

,

آب بر بودن این صنعت مدیر عامل مجموعه مذکور را از یک سال پیش به فکر سازگاری با کم آبی انداخته است، چرا که پیش از این روزانه ۱۰۰ مترمکعب آب برای مصرف وارد فاضلاب می شد. 

,

 در حال حاضر آب مصرفی واحد مذکور به چرخه تولید بازگردانده می شود، در نتیجه مسئول فنی این واحد تولیدی از سازکار و کاری که استفاده از آب را به حداقل می رساند نام می برد.

,

 جعفری در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ فاضلاب با استفاده از شبکه های لوله کشی مستقیما وارد تصفیه خانه می شود و پس از کلرزنی ویروس و باکتری های مخرب جداسازی خواهد شد. 

,

به گفته وی پس از این مرحله آب برای شرکت قابل استفاده است، البته نورانی مسئول تاسیسات این واحد تولیدی استفاده نوین از روش های تصفیه آّب مفید می داند. 

,

نورانی به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ با این روش حتی یک قطره آّب هم در این شرکت هدر نرفت، به این ترتیب حفظ این گوهر گرانبها با تلاش متخصصان انجام شده است.

,

البته شرکت مذکور یکی از ۲۰ شرکت فعال کشور است که انواع دستگاه های تصفیه آّب را برای صنایع طراحی و تولید می کند، موضوعی که مدیر عامل مجموعه مذکور به آن تاکید دارد. 

,

سلطانی به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ سالیانه ۳۰۰ دستگاه تصفیه آّب صنعتی تولید می شود که توان تصفیه آب از ۵ هزار لیتر تا ۵ میلیون لیتر در روز را دارند.  

,

وی ادامه می دهد؛ دستگاه مذکور مورد استفاده صنایع غذایی، دارویی، کشاورزی، دامپروری، نیروگاهی و پالایشگاهی بوده و با یک سوم قیمت خارجی تولید شده است. 

,

البرز با دستیابی به توان ساخت انواع دستگاه های تصفیه آّب صنعتی، توانسته است کشور را از واردات بی نیاز کند و به بیش از ۱۰ کشور هم صادرات انجام دهد. 

,

به گفته مسئولین این شرکت، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان، کویت و عربستان مقصد دستگاه های تولید شده در البرز بوده و سالیانه ۱ میلیون دلار هم ارزآوری شده است.

,

 و اما با توجه به بحران کم آّبی باید صنایع به جای تمرکز بر مدیریت تامین به سمت مدیریت مصرف و بهره وری بیشتر حرکت کنند، همانند واحد مذکور که برای ۵۰ نفر دیگر هم اشتغال زایی می کند. 

,

در خاتمه باید گفت؛ بر اساس طرح توسعه این شرکت، ظرفیت تولید خود را در سال ۱۴۰۱ به تولید سالیانه ۵۰۰ دستگاه تصفیه آّب افزایش می دهد تا حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد. 

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه