اخبار داغ

بازنشستگی مرادی ربطی به وزارت ورزش ندارد؛

رغبتی: بر اساس برداشت اولیه ساعی یک رای در انتخابات تکواندو کم دارد/ سرخابی ها قرار است از بهمن وارد فرابورس شوند

رغبتی: بر اساس برداشت اولیه ساعی یک رای در انتخابات تکواندو کم دارد/ سرخابی ها قرار است از بهمن وارد فرابورس شوند
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس برداشت اولیه ساعی یک رای در انتخابات تکواندو کم دارد اما مبنای ما استعلام نهاد ریاست جمهوری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت ورزش قهرمانی در مورد مشکلات در انتخابات فدراسیون ها اظهار داشت: انتخابات ها دارد برگزار می شود و مشکل خاصی نداشتیم و فقط یک مورد تفسیر رای در مورد تکواندو بود که از نهاد مسئول استعلام کردیم و منتظریم پاسخش بیاید و بقیه فدراسیون ها هم احکام خود را دریافت کرده اند. بقیه انتخابات هم از شنبه آغاز می شود. وزنه‌برداری هم هنوز ثبت نامی انجام نداده که انتخابات برگزار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در مورد وضعیت مدیریت وزنه برداری بیان کرد: در اساس نامه پیش بینی شده در ایام غیبت رییس، نایب رییس و دبیر امورات فدراسیون را به دست بگیرد. در حال حاضر مرادی استعفا داده و خداحافظی کرده است. به زودی بر اساس اساس‌نامه تعیین تکلیف می شود و وارد فاز ثبت نام انتخابات می شود.

,

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت ورزش قهرمانی در مورد اینکه مرادی در خواست تشکیل کمیسیون برای بررسی بازنشستگی اش داده است نیز گفت: بازنشستگی در اختیار وزارت ورزش نیست. کسی که به سن بازنشستگی می رسد، حکمش توسط دستگاه مربوطه سازمان بازنشستگی یا تامین اجتماعی صادر می شود. اگر حکم توسط این دستگاه ها تایید شود، بازنشستگی قطعی است و ربطی به وزارت ورزش ندارد. اسمی از کمیسیون نشنیدم احتمالا در رسانه ها بوده. هر کارمند بین ۳۰ تا ۶۰ روز زمان لازم دارد تا پاسخ در مورد بازنشستگی اش دریافت کند احتمالا مرادی هم در این مرحله است.

,

رغبتی در خصوص وضعیت انتخابات تکواندو تصریح کرد: در اساسنامه ابلاغ شده، چندین نوع اکثریت اعلام وجود دارد. اکثریت مطلق، نصف بعلاوه یک و نسبی. تفسیر آن بر عهده مرجعی است که اساسنامه را صادر کرده. بر اساس برداشت اولیه 50 درصد بعلاوه یک‌، یعنی رای اعضای حاضر ملاک بوده که  بر این اساس ساعی یک رای کم دارد. تفسیر دیگر ممکن است متفاوت باشد. چون این مسئله ابهام حقوقی داشت از معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری استعلام کردیم‌ هر پاسخی دهند، مبنای ما خواهد بود.

,

وی در خصوص اینکه می‌توان گفت این اتفاق مربوط  به ریاست مجمع بوده، گفت: در هر حال می‌تواند اشتباهی باشد و کتمان نمی‌کنم و من خودم هم در مجمع بودم‌. در ماده ۱۵ اساسنامه دو سه اکثریت تعریف شده. آرا باید از اعضای حاضر شمرده می‌شود که معنای آن این است که چه اعضا رای بدهند و چه ندهند، چون حاضر هستند و رسید رای را دریافت می‌کنند، پس حساب می‌شوند. ما منتظر پاسخ استعلام هستیم و نخواستیم خودمان قضاوت کنیم یا برداشت خودمان را اجرا کنیم‌.

,

رغبتی در مورد اینکه عملا وزارت ورزش نمی‌تواند نقشی در ابطال انتخابات ‌ها داشته باشد، گفت: ابطلال انتخابات قبلا هم دست وزارت نبود. هر مجمع اگر شرایط آن  باشد، رسمیت پیدا می‌کند و این رسمیت منجر به تصمیمات می‌شود  ممکن است در مجمعی موارد به هر دلیل رعایت نشود و از اعتبار ساقط شود و ربطی به وزارت ورزش و... ندارد. در سال ۹۸ در دوومیدانی هم این اتفاق افتاد و مجمع ساقط بود. اینکه این موضوع را بکشیم و سال‌ها خود را درگیر مراجع دادگاهی و قضایی کنیم، در حالی که می دانیم از اول اشتباه است، درست نیست. در مورد وزنه هم یک پرونده باز در مورد آرای علی مرادی وجود دارد.

,

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت ورزش قهرمانی در مورد اینکه آیا این استعلام مربوط به سایر موارد و فدراسیون‌ها خواهد بود، تاکید کرد: در مورد تفسیر حقوقی استعلام گرفتیم نه اشخاص. در مورد کلماتی که در اساسنامه آمده چون مرجع هیات وزیران بوده ما فقط تفسیر حقوقی گرفتیم و این پاسخ هر چه باشد در مورد سایر موارد صادق است.

,

وی در خصوص وضعیت  ژیمناستیک گفت: اینچه‌درگاهی استعفا داده و نایب رییس عهده دار وظایف رییس است و ظرف ۶ ماه باید شرایط انتخابات را فراهم کند. در این فدراسیون مسئله اساسنامه وجود دارد و اینچه‌درگاهی اعلام کرده بحث فدراسیون جهانی مطرح است ابتدا باید این حل شود که فکر نمی کنم زمان زیادی ببرد. هر اساسنامه علاوه بر اینکه باید الزامات بین المللی را رعایت کند، باید با داخل سازگار باشد. اساسنامه‌ای که ما داریم و مصوبه دولت و شورای نگهبان را دارد. پیش‌بینی می‌کنیم همین دوره ۶ ماهه که در اساسنامه آمده، برای حل موارد موجود در ژیمناستیک و برگزاری انتخابات کفایت می‌کند‌.

,

رغبتی در خصوص وضعیت خصوصی سازی سرخابی‌ها و مالکیت 2 وزارتخانه برای استقلال و پرسپولیس، عنوان کرد: در حال حاضر هر دو باشگاه در مالکیت دولت هستند و طبق برنامه خصوصی‌سازی قرار است از ماه بهمن وارد فرآیند فرابورس شوند. حقوق مالکانه آنها در اختیار برخی از وزارتخانه‌هاست که به نمایندگی از دولت قرار است کارهای آنها را انجام دهند، اینکه کدام وزارتخانه هستند، دقیق اطلاعی ندارم.

,

او در مورد اینکه سرپرست ژیمناستیک با هماهنگی رییس قبلی در حال برکناری روسای هیات های مخالف است، تصریح کرد: وی در مورد اینکه سرپرست با هماهنگی اینچه درگاهی در حال برکناری روسای هیئت های مخالف است، گفت: چنین برداشت و تفسیری نداریم. دوره اینچه درگاهی ۱۹ تیر تمام شده. احمدی نایب رییس بوده و می تواند برنامه های فدراسیون را دنبال کند ولی آیین نامه به سرپرست ها اجازه نمی دهد خارج از اختیارات عمل کنند. همان طور که رییس فدراسیون انتظار ندارد فردی خارج از فدراسیون وی را عزل و نصب کند، فدراسیون در مورد هیات ها هم باید این نگرش را داشته باشد. بعلاوه رئیس فدراسیون اختیاراتی برای کنار رفتن روسای هیات ها ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه