اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

زیرساخت های فرهنگی و دینی در استان ایلام تقویت شود/ ساخت خانه های عالم در مناطق روستایی استان ضروری است

زیرساخت های فرهنگی و دینی در استان ایلام تقویت شود/ ساخت خانه های عالم در مناطق روستایی استان ضروری است
امام جمعه ایلام گفت: اختصاص منابع پایدار برای کمک به استان برای انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغ دینی لازم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۹ دی) در دیدار « محمد روح الامینی»، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات کشور، گفت: نگاهی که مردم به سازمان تبلیغات اسلامی دارند این است که این سازمان، عمده ترین نهادی است که مبلغ دین در کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به اینکه در راستای مسائل و موضوعات دینی، نگاه ها معطوف به سازمان تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: بخشی از کمبودها در استان ایلام مربوط به محرومیت استان است و بخشی دیگر مربوط به زیرساخت هاست که باید در این استان کار شود و  امروز  لازم است این سازمان در استان هم از نظر نیروی انسانی و تجهیزاتی و هم بعد در اعتبارات تقویت شود.

,

وی با اشاره به حضور مبلغان دینی و طلاب در سطح روستاهای استان، افزود: تعداد روحانیون مبلغ در استان نیازمند توجه جدی است که در سطح روستاهای استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی افزایش یافته و از سوی دیگر هم  نیاز است که طلاب و روحانیون به لحاظ معیشتی نیز مورد توجه قرار گیرند.

,

امام جمعه ایلام تصریح کرد: تعداد ائمه جمعه و جماعات در سطح مساجد استان نیز باید تقویت شوند، بسیاری از روحانیون و طلاب استان نیز از وضعیت اشتغال ثابتی برخوردار نیستند و لازم است که در زمینه به کارگیری این عزیزان توجه شود و باید در این حوزه هم، سازمان تبلیغات اسلامی و هم سایر دستگاه های اجرایی برنامه ریزی و تصمیم سازی مناسبی داشته باشند.

,

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ابراز کرد: با توجه اندک بودن تعداد موقوفات در سطح استان، لازم است که نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به حضور طلاب و روحانیون در مساجد توجه جدی داشته باشند و این استان با توجه به شرایط و محرومیتی که دارد، نیازمند نگاه ویژه است.

,

وی گفت: نیاز است که خیرین در سطح کشور پای کار بیایند و از ظرفیت های موقوفات در استان و سایر استان های کشور  برای اجرای برنامه ها فرهنگی و دینی در سطح مساجد با حضور طلاب و روحانیون استفاده شود، اختصاص منابع پایدار برای کمک به استان برای انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغ دینی به ویژه  با کمک نهادهای انقلابی، موسسات خیریه، خیرین و بنیادها ضروری است. 

,

امام جمعه ایلام با اشاره به مجاهدت های روحانی مبارز استان مرحوم آیت الله حیدری ایلام در زمینه توسعه و ترویج فرهنگی دینی و انقلابی، ابراز کرد: مرحوم آیت الله حیدری ایلامی با زندگی زاهدانه ای که داشت نقش مهمی در استان از قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب اسلامی درر استای ترویج معارف و ارزش های دینی و انقلابی داشت.

,

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: مردم استان ایلام از ظرفیت های بالقوه ای از جمله ترد زوار اربعین حسینی از مرز مهران و استان ایلام برخوردار است، مردم این استان در طول سال های گذشته همواره با روی باز و گشاده از زوار اربعین حسینی استقبال و پذیرایی کرده اند، این استان به عنوان پایتخت خادمان حسینی در کشور مطرح است و امن ترین و کوتاه ترین مسیر برای تردد زوار اربعین حسینی است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه