اخبار داغ

مخبر در هیئت دولت:

سفر رئیسی به روسیه نمایانگر تحول اساسی دولت درروابط بین الملل است

سفر رئیسی به روسیه نمایانگر تحول اساسی دولت درروابط بین الملل است
معاون اول رئیس جمهور گفت: در حال حاضر یک تحول اساسی در مناسبات بین المللی در دولت اتفاق افتاد و البته سفر رئیس‌جمهور به روسیه هم یکی از ابعاد تحول اساسی دولت در حوزه روابط بین الملل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مخبر در جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه،گفت: سفر رئیس جمهور به کشور روسیه دارای اهمیت خیلی زیادی است و روی هم رفته باید بگوییم که در حال حاضر یک تحول اساسی در مناسبات بین المللی در این دولت اتفاق افتاد و البته سفر او به روسیه هم یکی از ابعاد تحول اساسی دولت در حوزه روابط بین الملل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به درخواست های متعدد برای سفر مسئولان ایرانی به سایر کشورها، ادامه داد: در حال حاضر مناسبات با همسایگان بسیار خوب پیش می رود.

,

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به روز هوای پاک و لزوم توجه جدی به این موضوع گفت: تصمیمات خوبی در خصوص مسایل محیط زیستی و هوای پاک در دولت گرفته شده که البته اجرای برخی از آن‌ها ممکن است زمان بر باشد،اما مردم باید بدانند که موضوع محیط زیست برای مسئولان دارای اهمیت است و همواره به این مسائل توجه جدی می شود.

,

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن اظهار داشت: معاونت زنان و امور خانواده در این ایام اقدامات بسیار خوبی را در دستور کار قرار داده و ان شاءالله همه دستگاه ها باید کمک کنند تا این موضوع در دولت به خوبی پیش برود چرا که دولت رسیدگی به امور زنان و خانواده را از اولویت های خود می‌داند و مقید به این موضوع است.

,

همچنین اصلاح آیین نامه ماده هشت قانون هوای پاک در خصوص خودروهای فرسوده و نحوه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پس از بررسی های فراوان در کمیسیون تخصصی در هیئت دولت مورد بررسی قرار گرفت و پس از اعمال نظرات اصلاحی به زودی تصویب می شود.

,

در ادامه نیز آیین نامه جلوگیری از تخریب و آلودگی تالاب ها با هدف مدیریت صحیح تالاب ها، تعیین مرز بوم شناختی و رعایت حق‌آبه محیط زیستی اصلاح شد و امید است با اصلاح این آیین نامه بتوان روند تخریب تالاب ها را کند و احیای آنها را تصریح کرد.

,

همچنین در جلسه امروز هیئت دولت مقرر شد تا سازمان حفاظت از محیط زیست هم عضو کمیسیون مربوطه برای تعیین حریم راه های روستایی قرار گیرد و در این زمینه نظارت بیشتری برای حفظ جنگل ها و مراتع داشته باشد.

,

با مصوبات امروز دولت سیزدهم، همه آیین نامه های قانون هوای پاک به تصویب رسیده است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه