اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان:

جشنواره رسانه‌ای پرواز ققنوس در اصفهان برگزار می‌شود/ دو میلیون و ۵۰ هزار نفر به صورت افلاین از اردوی راهیان نور بهره بردند

جشنواره رسانه‌ای پرواز ققنوس در اصفهان برگزار می‌شود/ دو میلیون و ۵۰ هزار نفر به صورت افلاین از اردوی راهیان نور بهره بردند
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان گفت: جشنواره فرهنگی پرواز ققنوس از امروز آغاز شد و همه دانش آموزان کلاس دهم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و به طور یقین آثار فاخری به این جشنواره می‌رسد و فراخوان آن در دهه فجر ارائه می‌شود و در چند مرحله داوری شده و نهایتاً در تیرماه ۱۴۰۱ جشنواره اصلی برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ سرهنگ حسین رجب پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری رسانه‌ای پرواز ققنوس اظهار کرد: بسیج دانش‌آموزی بزرگترین تشکل دانش‌آموزی است که در ۴ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول فعالیت است و جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر عضو دارد؛ نگاه ما این است که همه دانش‌آموزان جامعه هدف باشند، نه کسانی که صرفاً عضو بسیج دانش‌آموزی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان افزود: حرکت فرهنگی راهیان نور یک برنامه و کار عمومی است که امسال توانستیم از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه مرحله اول این اردوها را به صورت غیر حضوری برگزار کنیم، دانش آموزان دو روز تمام و هر روز در چهار مرحله آنلاین شده و از برنامه استفاده کردند.

,

وی بیان کرد: نزدیک به ۴۰ هزار نفر از این برنامه به صورت آنلاین استفاده کردند و بالغ بر دو میلیون و ۱۵۰ هزار نفر نیز به صورت آفلاین از این برنامه بهره مند شدند؛ در مرحله دوم که قرار است از روز جمعه اول بهمن ماه حرکت آن آغاز می‌شود ۴۰ هزار نفر از دانش آموزان در استان از این برنامه به صورت غیر حضوری استفاده می‌کنند و برنامه کاملاً به صورت برنامه‌های حضوری انجام می‌شود اما در فضای مجازی است.

,

سرهنگ رجب پور متذکر شد: هر سال در تابستان به صورت حضوری دوره‌های متمرکز را با عنوان طرح ولایت را برای آموزش دانش آموزان متوسطه ای برگزار می‌کردیم که قرار است فرمانده واحد بسیج مدرسه خود باشند، در دو سال کرونا این امکان میسر نبود و در تابستان امسال با نظری که از خود دانش آموزان گرفتیم و اعضایی تشکیل شد.

,

وی یادآور شد: با تشکیل این اعضا توانستیم جمعیت را به سه برابر افزایش دهیم و توانستیم لشکر سایبری ققنوس تشکیل دادیم که این اتفاق اولین رخداد تشکیلاتی سایبری در کشور بوده است که دانش آموزان با سازماندهی دقیق لشکری بتوانند در این برنامه شرکت کنند.

,

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان تصریح کرد: جشنواره فرهنگی هنری رسانه‌ای پرواز ققنوس نیز با همین موضوع آغاز شد و تشکل‌های مختلفی هم در این زمینه سازمان بسیج دانش آموزی را مساعدت کردند و امیدواریم بتوانیم گامی در جهت رشد و بالندگی استعدادهای دانش آموزان بر داریم.

,

وی ابراز داشت: این جشنواره امروز آغاز شد و همه دانش آموزان کلاس دهم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و به طور یقین آثار فاخری به این جشنواره می‌رسد و فراخوان آن در دهه فجر ارائه می‌شود و در چند مرحله داوری شده و نهایتاً در تیرماه ۱۴۰۱ جشنواره اصلی برگزار خواهد شد.

,

سرهنگ رجب پور ادامه داد: اکنون یکی از نیازهای اساس دانش آموزان دیده شدن است و اینکه عده‌ای در فضای به دنبال جمع کردن فالور و مخاطبان بیشتر است برای همین موضوع است؛ اگر این بستر را فراهم کنیم که دانش آموزان بتوانند استعدادهای خود را به نمایش بگذارند به طور یقین این اتفاق می‌تواند برای فضای فرهنگی کشور نیز مفید و استفاده لازم را در جهت‌های تربیتی داشته باشند.

,

به گزارش صاحب نیوز; مجتبی شاهمرادی  پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری رسانه‌ای پرواز ققنوس بیان کرد: موضوعی که در مجموعه مدیریت شهری برای ما  اهمیت دارد این است که در سال‌های اخیر، بخشی از شهروندان یعنی کودکان و نوجوانان را نمی‌دیدیم و این مهم است که این قشر سنی شهر را چگونه می بینند، این افراد باید در مدیریت شهری و تصمیم‌سازی‌ها مشارکت داشته باشند و مهارت‌های زندگی در شهر را فرا بگیرند که این برای آینده شهر خوب است.

, صاحب نیوز,

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: اگر مهارت رسانه‌ای در فرزندان شهر شکل بگیرد و بتوانند از این مهارت برای بیان زیبایی‌ها و نازیبایی‌ها استفاده کنند، می‌توانند با انعکاس آنها شهر خود را بسازند، نکته بعدی اهمیت رسانه است، افراد امروز در دو فضا زندگی می‌کنند، فضای حقیقی و فضای مجازی و زیست مجازی بخش مهمی از زیست حقیقی آنها محسوب می‌شود هر اندازه ما تلاش کنیم زیست مجازی فرزندان‌مان سالم‌تر و کاربردی‌تر و در خدمت زیست حقیقی باشد، برای ما و شهر ما سودمند خواهد بود .

,

وی متذکر شد: ما از رسانه می‌خواهیم در برگزاری جشنواره و اطلاع‌رسانی آن کمک کنند تا فراخوان این جشنواره به دست مخاطب حقیقی آن برسد و امیدواریم با تلاش رسانه‌ها کاستی‌های این جشنواره‌ها کم شود و ما بتوانیم هر ساله این جشنواره را داشته باشیم.

,

شاهمرادی بیان کرد: مفهوم زندگی و بهتر زندگی کردن یکی از چالش‌های اساسی زندگی همه است و این برای فرزندان ما قطعاً چالش بزرگتری محسوب می‌شود و اگر شهر ما شهر زندگی باشد چالش‌های پیش روی زندگی ما و فرزندان ما کمتر خواهد شد، امیدواریم با برپایی این جشنواره فرزندان اصفهان استفاده از فضای مجازی را یاد بگیرند و زیست مجازی در خدمت زیست حقیقی باشد و بتوانند شهر خود را با سلایق خود بسازند .

,

*دانش آموزان با تولیدات رسانه‌ای  نسبت به فضای مجازی شناخت پیدا می‌کنند

, *دانش آموزان با تولیدات رسانه‌ای  نسبت به فضای مجازی شناخت پیدا می‌کنند, *دانش آموزان با تولیدات رسانه‌ای  نسبت به فضای مجازی شناخت پیدا می‌کنند,

مهدی اسماعیلی با حضور  در این نشست بیان کرد: کار دانش‌آموزی کاملاً متفاوت از سایر کارهای فرهنگی است و راه این است که خود دانش‌آموز مستقیماً درگیر شود و این تأثیری که از این فضا می‌پذیرد و بعداً تأثیرگذاری که خواهد داشت و اصلاً با کار روش‌های دیگر قابل مقایسه نیست ما باید به دانش‌آموزان آموزش دهیم که از فضای مجازی و رسانه استفاده کنند و همچنین باید این کار را نیز بکنیم که هر دانش‌آموز با هر سلیقه‌ای که دارد در برنامه‌های آموزشی وارد شود و رشد کند.

,

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: شناختی که برای دانش‌آموزان در زمینه فضای مجازی در این جشنواره‌ها ایجاد می‌شود می‌تواند عبور ما از دوران گذار را تسهیل کند و دانش‌آموزان می‌توانند با تولید محتوا در این فضا و قرار دادن در معرض دید دیگران شناخت بیشتری نسبت به این فضا کسب کنند.

,

در انتهای این نشست از پوستر جشنواره پرواز ققنوس و تندیس ققنوس رونمایی شد.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه