اخبار داغ

در جلسه شورای شهر زنجان تصویب شد؛

اِعمال ۲۵ درصد جایزه خوش‌حسابی اخذ پروانه ساختمانی تا پایان سال/ اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرداری در مساجد

اِعمال ۲۵ درصد جایزه خوش‌حسابی اخذ پروانه ساختمانی تا پایان سال/ اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرداری در مساجد
بیست و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر زنجان امروز (چهارشنبه ۲۹ دی) با تصویب ۱۵ لایحه برگزار شد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به اِعمال جایزه‌خوش‌حسابی در عوارض و بهای خدمات و اخذ پروانه ساختمانی تا ۲۵ درصد به مناسبت دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان امروز در جلسه رسمی این شورا با اشاره به بارش برف طی روزهای اخیر گفت: عوامل شهرداری زنجان طی روزهای اخیر، تلاش‌های شبانه‌روزی داشتند و اعضای شورای اسلامی شهر نیز گام‌به‌گام و همراه با شهرداری، پیگیر حل مشکلات در سطح شهر بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه حجم سنگین برفی که در روزهای گذشته بارید، طی سال‌های گذشته اتفاق نیفتاده بود، خاطرنشان کرد: مانور زمستانی شهرداری زنجان که در آبان ماه اجرا شد، آماده‌باش برای حضور موفقیت‌آمیز و مدیریت این روزها بود و چنین بارندگی‌هایی با توجه به کوهستانی بودن زنجان، قابل پیش‌بینی بود.

,

مرادلو با اشاره به پیگیری مداوم استاندار و معاون عمرانی استاندار برای رفع مشکلات در سطح شهر زنجان افزود: در چنین مواقعی نیاز است تا دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در کنار شهرداری قرار گیرند چرا که هرچه هماهنگی‌ها بیشتر باشد، انسجام نیز بیشتر می‌شود.

,

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در بارش اخیر برف، ملموس و مشاهده شد که نیازمند تقویت تجهیزات شهرداری زنجان هستیم، گفت: عوامل شهرداری زنجان روزهای پرتلاش و شبانه‌روزی داشتند اما انتظار شهروندان این است که این خدمات در سطح کوچه‌ها نیز مشاهده شود و با توجه به گسترش شهر، شهروندان انتظار دارند که معابر فرعی نیز در ارائه خدمات شهری لحاظ شود.

,

وی با اشاره به فعالسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان اظهار داشت: دیشب بازرسی از اتوبوس‌های شهری انجام شد و با توجه به اینکه در زمان امتحانات دانش‌آموزان قرار داریم انتظار می‌رود اتوبوس‌های شهری نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفته و با آمادگی بیشتر در سطح شهر، خدمات دهند .

,

مرادلو خاطرنشان کرد: از شهرداری زنجان درخواست می‌شود اعتباری دیده شود چرا که نیاز است تا به‌صورت اورژانسی از خدمات بخش خصوصی جهت تسهیل در امور استفاده شود.

,

وی افزود: انتظار دیگر از شهرداری زنجان، توجه به البسه کارگران خدوم و تامین البسه مورد نیاز آن‌ها است چه مناطقی که در دست بخش خصوصی است و چه مناطقی که توسط خود شهرداری مدیریت می‌شود چرا که کارگران شهرداری به‌ویژه در فصب زمستان زحمات زیادی می‌کشند ضمن اینکه شاید روزهای سردتری را در پیش رو داشته باشیم و حتی لازم است تا شهرداری نسبت به تامین غذای گرم برای کارگران نیز در چنین روزهایی اهتمام ورزد.

,

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: تلاش‌های شهرداری، کافی نیست و امیدواریم بیشتر از این شود و شاهد اقدامات مطلوبی در راستای جلب رضایت شهروندان باشیم.

,

وی با اشاره به بازدید استاندار زنجان از مناطق مختلف شهر زنجان پس از بارش برف ابراز کرد: بنا به اظهارات استاندار زنجان، وزارت کشور بسیج شده تا امکانات شهرداری‌ها مخصوصا شهرهایی که در این ایام با فشار و سختی مواجه می‌شوند را تامین کند.

,

*‌ تخفیف 25 درصدی اخذ پروانه ساختمانی تا پایان سال 1400

, *‌ تخفیف 25 درصدی اخذ پروانه ساختمانی تا پایان سال 1400,

شورای اسلامی شهر زنجان امروز 15 لایحه وارده داشت و همه آن‌ها با اکثریت قاطع آرا به تصویب رسیدند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به اِعمال جایزه‌خوش‌حسابی به مناسبت دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد.

,

مجید ناصحی‌مقدم، رئیس کمیسیون بودجه شورا گفت: در راستای شتاب برای تولید مسکن و همچنین به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، جایزه خوش‌حسابی عوارض و خدمات سال 1400 از 15 به 20 درصد افزایش یافت و این تخفیف برای آرای کمیسیون ماده 100 و اخذ پروانه ساختمانی به ترتیب 20 و 25 درصد است.

,

وی افزود: مهلت استفاده از این تشویق تا پایان سال جاری است.

,

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه بودجه سال 1401 به‌صورت یک بودجه کلی و یک پیوست اجرایی خواهد بود، اظهار داشت: مشکلاتی که در پروژه‌های عمرانی وجود دارد و متاسفانه ادامه‌دار هم می‌شود و یک آفتی در بودجه است، این است که بودجه‌ها ریز‌به‌ریز مصوب می‌شوند اما در مرحله اجرا قیمت‌ها متفاوت شده و مشکلاتی پیش می‌آید که این مشکل در بودجه 1401 برطرف خواهد شد.

,

وی با اساره به پیوست اجرایی در بودجه سال آینده خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون به دقت در این موضوع ورود پیدا خواهند کرد و پروژه‌ای شروع نخواهد شد مگر اینکه تمام شود و به عبارت دیگر، تمام پروژه‌هایی که شروع می‌شوند، حتماً تمام خواهند شد و نیمه‌کاره نخواهند ماند.

,

*‌ عدالت‌محوری، مهمترین دغدغه در تدوین بهای عوارض و خدمات

, *‌ عدالت‌محوری، مهمترین دغدغه در تدوین بهای عوارض و خدمات,

تعرفه پیشنهادی عوارض و بهای خدمات و ارزش معاملات ساختمانی تبصره 11 ماده 100 نیز مصوبه بعدی شورا بود.

,

حسین حمزه‌لوپاک، رئیس کمیسیون حقوقی شورا گفت: عدالت‌محوری، دغدغه شورا و شهرداری بود که در دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات، لحاظ شد.

,

وی با بیان اینکه دفترچه‌های سال‌های گذشته به‌گونه‌ای بود که توسط شهرداری و یا خود مردم، تفسیر می‌شد، اظهار داشت: در تدوین دفترچه جدید تلاش شد تا شفاف بوده و قابل تفسیر نباشد، دفترچه گویا باشد و خود شهروندان بتوانند تفسیر کرده و تصمیم بگیرند.

,

حمزه‌لوپاک با بیان اینکه تلاش بر این است که پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده 100 کاهش یابند، خاطرنشان کرد: در مجاری و مراجع قانونی باید بتوانیم به سمتی برویم که پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده 100 را کاهش دهیم که تشویقاتی برای این مهم در دفترچه، لحاظ شد.

,

منصور سلطانی‌محمودی، سرپرست شهرداری زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: سیاست اصلی در تدوین بهای عوارض و خدمات این است که شفاف باشد و خوانا تدوین شود که نسبت به سال‌های گذشته به‌صورت شفاف، نوشته شده است.

,

وی ابراز کرد: نگاه به توسعه شهر و مباحث فنی در گذشته، به‌روز نبود که مقدماتی دیده شد که از دوباره‌کاری‌ها جلوگیری شود و شهرداری بتواند با صدور مجوز لازم، هزینه آن را نیز دریافت کند.

,

سلطانی‌محمدی افزود: عدالت‌محوری نیز، سیاست بعدی بود که سعی بر این بود بسته به نوع و کشش هر منطقه به‌خصوص توجه به مناطق محروم، تدوین شود که در این مناطق، افزایشی دیده نشد ضمن اینکه در برخی مناطق حتی تخفیف تا 100 درصد نیز داشتیم.

,

*‌ برگزاری برنامه‌های فرهنگی شهرداری با مشارکت مساجد

, *‌ برگزاری برنامه‌های فرهنگی شهرداری با مشارکت مساجد,

عقد تفاهمنامه سه‌ماهه شهرداری با مساجد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز لایحه دیگری بود که مصوب شد.

,

حجت‌الاسلام محمدکاظم مجتهدی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا گفت: مساجد، یکی از امن‌ترین و بهترین مراکز فرهنگی هستند و مراکزی هستند که فعالیت‌ها به نتیجه می‌رسند.

,

وی اظهار داشت: برای اینکه هزینه‌های فرهنگی با نیت خاطر به مرحله اجرا برسد و دربرگیرنده تمام اقشار و صنوف باشد، مسجد بهترین محل است و در این راستا برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری در قالب واگذاری مقداری از مسئولیت سازمان فرهنگی شهرداری به مساجد اقدام می‌شود و ابتدا با 4 مسجد در شهر زنجان تفاهمنامه منعقد شده و در آینده به تعداد این مساجد افزوده خواهد شد.

,

حجت‌الاسلام مجتهدی بیان کرد: در این راستا برای هر مسجد مبلغ 25 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه