اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

حاشیه‌سازی اصلاح‌طلبان مانع سیاست‌های آسیامحوری دولت نمی‌شود

حاشیه‌سازی اصلاح‌طلبان مانع سیاست‌های آسیامحوری دولت نمی‌شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه، گفت: تکه‌پراکنی و حاشیه‌سازی برخی اصلاح‌طلبان مانع اجرای سیاست‌های آسیامحوری و همسایه‌محوری دولت نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم رسانه‌ها و شخصیت‌های وابسته و منتسب به دولت پیشین و جریان سیاسی اصلاح‌طلب به دنبال تضعیف عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز:,
به این ترتیب در حالی رئیسی و دولتش در حوزه سیاست خارجی می‌کوشند با هر چه گسترده‌تر کردن روابط ایران با همسایگان و دیگر کشورهای دنیا، دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را برای کشورمان رقم بزنند که هر از گاهی تکه‌پراکنی آقایان به اصلاح دلسوز حاشیه جدیدی را ایجاد می‌کند.
,
 
,
به طور مثال در روزهای اخیر و در آستانه سفر رئیس جمهور به روسیه، عده‌ای از روشنفکرنماهای وابسته به این جریان سیاسی کوشیدند با طرح شعار "نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی" سفر رئیس جمهور را در تناقض و تضاد با این شعار قلمداد کنند.
,
 
,
در حقیقت این آقایان می‌کوشند با لفاظی‌ها و بازی با کلمات اذهان را از پرداختن به واقعیات دور کرده و لو به بهای راه انداختن حاشیه تازه‌ای، درپوشی بگذارند بر ناکارآمدی دولتی که هشت سال سنگش را به سینه می‌زدند.
,
 
,
در این باره با محمود عباس‌زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به بحث و گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:
, محمود عباس‌زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی,
 
,
دانا: واکنش اطلاح‌طلبان درباره روابط سیاسی ایران با چین و روسیه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
, دانا: واکنش اطلاح‌طلبان درباره روابط سیاسی ایران با چین و روسیه را چطور ارزیابی می‌کنید؟, دانا:,
 
,
عباس‌زاده: در وهله اول باید گفت واکنش منفی نیروهای منتسب به جناحی که تا هشت سال پیش دولت را در اختیار داشت در مقابل راهبرد دولت جدید مبتنی بر آسیامحوری و همسایه‌محوری، بسیار تلخ است.
, عباس‌زاده: , عباس‌زاده: ,
 
,
اگرچه معتقدیم وجود سلایق مختلف سیاسی در کشور و فعالیت آن‌ها و تضارب آراء برآمده از آن موجب می‎‌شود از درون این اختلاف نظرات حکمت بیرون آید، اما افکار و واکنش‌ها‎یی از این دست دیگر از تضارب آراء عبورکرده و کارشان مصداق این ضرب‌المثل "دیگی که برای من نجوشد...." شده است.
,
 
,
دولت پیشین در هشت سال عمر کاری‌اش همه تلاش خود را برای برقراری ارتباط با غرب به کار گرفت، اما در نهایت با افزایش تحریم‌ها و عدم ممانعت از ورود دارو به ایران آن هم در شرایط کرونایی چیزی جز آبروریزی عایدش نشد.
,
 
,
حال افراد منتسب به آن دولت و جریان سیاسی به جای عذرخواهی از مردم، به دنبال تخریب اقدامات دولت سیزدهم در ارتباطات آن در عرصه سیاست خارجی از جمله با دو کشور بزرگ و مقتدر چین و روسیه هستند.
,
 
,
آن‌ها با بر سر زبان‌ها انداختن شعار "نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی" واکنشی بسیار کودکانه را در قبال روابط سیاسی و اقتصادی ایران با دو کشور چین و روسیه از خود نشان داده‌اند، این در حالی است که نیازها و ظرفیت‌های متقابل موجود در کشورها می‌تواند بسترساز تعامل و هم‌افزایی مطلوب بین سه کشور شود.
,
 
,
دانا: اصولا "شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" با شرایط کنونی همخوانی دارد؟
, دانا: اصولا "شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" با شرایط کنونی همخوانی دارد؟, دانا:,
 
,
عباس‌زاده: در پاسخ به شعاری که برخی افراد منتسب به طیف سیاسی اصلاح‌طلب به راه انداخته‌اند، باید گفت این شعار امروزه دیگر محلی از اعراب ندارد و اکنون دیگر چین و روسیه را نمی‌توان به تنهایی شرق نامید.
, عباس‌زاده: , عباس‌زاده: ,
 
,
به این ترتیب این شعار پس از فروپاشی شوروی سابق دیگر مفهوم سیاسی گذشته را ندارد، چرا که اکنون نه چین و نه روسیه مظهر شرق سیاسی به معنای آن زمانی که این شعار سر داده می‌شد، را ندارند.
,
 
,
در شرایطی که این احتمال می‌رود چین در آینده به قدرت نخست اقتصاد دنیا تبدیل شود، از طرفی به دلیل عضویت دائم روسیه در شورای ملل و مطرح بودن آن به عنوان یکی از قدرت‌های اتمی در دنیا، برقراری و تقویت روابط با این دو کشور می‌تواند در ابعاد سیاسی و اقتصادی عایدی‌های زیادی برای ایران به همراه داشته باشد.
,
 
,
در این راستا تفاهم نامه راهبردی بین ایران و چین به امضاء رسیده و کشورمان می‌کوشد چنین تفاهم‌نامه‌ای را نیز با کشور روسیه امضاء و نهایی کند.
,
 
,
دانا: دیدارهای سران سه کشور چه نتایج و آورده‌هایی خواهد داشت؟
, دانا: دیدارهای سران سه کشور چه نتایج و آورده‌هایی خواهد داشت؟, دانا: ,
 
,
عباس‌زاده: دیدارهای سران ایران، چین و روسیه و تقویت همکاری و هم‌افزایی بین آن‌ها منجر به افزایش ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی بین کشورها خواهد شد.
, عباس‌زاده: , عباس‌زاده: ,
 
,
به طور مثال کشور روسیه بازار خوبی برای بسیاری از محصولات کشاورزی ایران بوده و تقویت مراودات اقتصادی با آن در راستای سیاست‌های همسایه‌محوری ایران، دستاوردهای اقتصادی بیشتری را نصیب کشورمان می‌کند.
,
 
,
به این ترتیب در حالی آمریکا به دنبال اجرای سیاست انزوای جمهوری اسلامی ایران است که کشورمان به تناسب جدیت و حسن نیت کشورهای منطقه‌ای و جهانی خواهان برقراری، تقویت و افزایش روابط با دیگر کشورها است.
,
 
,
به این ترتیب بر خلاف تلاش آمریکایی‌ها، ایران قدرتمندانه روابط و قراردادهای خود با دیگر کشورها را به سمت فوق‌العاده بالا، راهبردی و استراتژیک دنبال می‌کند که سفر رئیس جمهور کشورمان به مسکو نمونه و مصداقی از برقراری یک ارتباط موفق است.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه