اخبار داغ

استقبال ناوهای ایرانی از ناوگان چین و روسیه برای رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲

استقبال ناوهای ایرانی از ناوگان چین و روسیه برای رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲
آیین استقبال از ناوگروه‌های چین و روسیه شرکت کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ ایران ، چین و روسیه انجام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین استقبال از ناوگروه‌های شرکت‌کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 توسط شناورهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این آیین ناوگروه چین شامل ناوشکن «ارومچی» و شناور تدارکاتی «تای خو» و ناوگروه روسیه شامل رزم ناو «واریاگ»، ناوشکن «ادمیرال تریبوتس» و سوخترسان «بوریس» مورد استقبال شناورهای نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته و وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند.

,

گفتنی است در این رزمایش یگان‌های شناوری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل ناوشکن‌های دنا، جماران، نقدی و ناوهای موشک‌انداز تبرزین و زره و همچنین شناور شهید ناظری حضور خواهند داشت.

,

پس از آیین استقبال از ناوگان چین و روسیه، جلسه توجیهی و هماهنگی رزمایش با حضور نماینده کشورهای شرکت کننده به صورت حضوری و وبیناری در بندر چابهار انجام شد.

,

در این مراسم، امیر دریادار دوم مصطفی تاج الدینی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022  ضمن عرض خیرمقدم، با بیان اینکه رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 ایران از اهمیت خاصی برخوردار است،گفت: ماهیت مشترک تهدیدات دریایی و تحولات سیاسی بین دولت‌ها برای انجام اقدامات هماهنگ، موجب شده که نیروهای دریایی سه کشور بیش از گذشته با یکدیگر همکاری کنند.

,

ناخدایکم ولیچکو فرمانده ناوگروه روسی نیز ضمن تشکر از میزبانی خوب جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدوارم در کنار هم رزمایش خوبی را اجرا کنیم و به اهدافی که داشتیم برسیم.

,

در ادامه این مراسم ناخدایکم فرهاد فتاحی فرمانده گروه عملیات رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 ، به  تشریح برنامه‍ها و انجام آخرین هماهنگی ها در خصوص برگزاری این رزمایش پرداخت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه