اخبار داغ

راهیار تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

کاهش جمعیت، تبعات فراوانی را متوجه جامعه و خانواده می‌کند/در صورت تحلیل نیروی جوانی سرعت توسعه کشور کاهش می‌یابد

کاهش جمعیت، تبعات فراوانی را متوجه جامعه و خانواده می‌کند/در صورت تحلیل نیروی جوانی سرعت توسعه کشور کاهش می‌یابد
حجت الاسلام غلامپور با بیان اینکه کاهش جمعیت، تبعات فراوانی را متوجه جامعه و خانواده می‌کند، گفت: اگر چنانچه نیروی جوانی دچار تحلیل شود قطعاً سرعت توسعه و پیشرفت کشور کاهش خواهد یافت و کشور در آینده نزدیک، نخواهد توانست پاسخگوی بازنشستگان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حمید غلامپور راهیار تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مسیر تقابل با بحران جمعیت که امروز از حالت مسئله بودن خارج شده و تبدیل به یک بحران امنیتی برای کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز , هرمز,

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت، تبعات فراوانی را در ابعاد مختلف؛ متوجه جامعه و خانواده می کند، افزود: البته تبعات خانواده نیز کمتر از جامعه نیست. به فرموده مقام معظم رهبری؛ کاهش جمعیت یعنی از دست دادن موازنه قدرت. چراکه امروزه یکی از مولفه‌های قدرت در حوزه بین‌الملل، میزان جمعیت ملت‌هاست و اگر کشور ایران به همین صورت پیش برود ، چیزی کمتر از ۴ دهه آینده، جمعیت زیر نظر فعلی خواهد رسید و جمعیتی که غالباً هم  پیر خواهند بود.

,

راهیار تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان اجتماعی به دیگر تبعات کاهش جمعیت بر جامعه اشاره داشت و گفت: با کاهش جمعیت و ادامه روند فعلی، جمعیت جوان را از دست خواهیم داد و به حداقل خواهد رسید. امروز اگر ما چهار دهه انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و به تکنولوژی نانو ، هوا فضا و جزو کشورهای دارای صنعت فضایی و صنعت هسته‌ای هستیم و انرژی جایگزین نفت داریم همه و همه به دلیل اتکا به نیروی جوانی شکل گرفته است.

,

غلامپور ادامه داد: اگر چنانچه نیروی جوانی دچار تحلیل شود قطعاً سرعت توسعه و پیشرفت کشور کاهش خواهد یافت و کشور در آینده نزدیک، نخواهد توانست پاسخگوی بازنشستگان باشد. همه اینها مسائلی است که می بایست به آنها توجه ویژه شود.

,

وی بیان کرد: در حال حاضر، دولت، سن بازنشستگی را ۲ سال افزایش داده است و سال بعد نیز ناچار است چند سال دیگر نیز افزایش دهد به همین منوال پیش برود در چند سال آینده دیگر کسی قدرت فعلیت و کار را نداشته باشند هیچ گونه دریافتی از دولت نخواهند داشت. چون باید جوانانی باشند که چرخ اقتصاد را بچرخانند و نیازهای مالی بازنشستگان تامین شود. این یکی از تبعاتی است که به خانواده بر می‌گردد.

,

راهیار تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه افزود: یکی دیگر از تبعات حوزه خانواده را تهدید می‌کند «سندروم های روانی» است که خانه‌های تک فرزندی و خانه های بی فرزندی خواهند داشت. بالاخره پدر و مادر یک روزی پیر خواهند شد و در آستانه پیری، انسان به لحاظ روانشناسی به مرحله‌ای تحت عنوان «رشد معکوس» می رسد و نیاز دارد افرادی از جنش خودش کنارش باشد، حرفش را بشنود و به آن توجه کند. در غیر این صورت این سندروم تنهایی، مشکلات و چالش‌های روحی روانی برایش ایجاد خواهد کرد.

,

غلامپور ادامه داد: این مسائل و دهها دلیل دیگری که می توانیم برایش ترسیم کنیم باعث شد که حوزه تبلیغ فعال شود و به تأسی از کلام حضرت آقا، خودش را در خط مقدم پیکار ببند و کار را آغاز کند.

,

وی افزود: یکی از زیرساخت‌های این عملیات؛ کارگاه توانمندسازی و بصیرت افزایی است که با حضور اساتید نخبه و طیف های مختلف جامعه اعم از فرهنگیان، بسیجیان، جامعه روحانیت، زنان، و … برگزار و در طول این دوره ؛ توضیحات کامل و جامع در بعد انگیزه و اقناع سازی جامعه و همچنین بصیرت افزایی جامعه نسبت به تبعات و خطرات کاهش جمعیت و یا افرادی که به نوعی از نظر فکری با این جریان تقابل داشتند ارائه شد و این مهارت ها و تکنیک ها در طول دوره در اختیار مدعوین قرار گرفت تا بتوانند به نوعی کنشگر باشند.

,

راهیار تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: اگر در یک کلمه بخواهیم هدف از برگزاری کارگاه تربیت کنشگران فعال حوزه جمعیت را تعریف کنیم باید بگویم این کارگاه در مسیر ایجاد کنشگر شکل گرفت که ما بتوانیم افراد کنشگر را در استان هرمزگان تربیت کنی هرچند برگزاری این کارگاه، پایان کار نیست در واقع آغازی برای فعالیت کنشگری در حوزه جمعیت است تا به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم طی ۵ الی ۶ سالی که تحلیلگران به ما زمان دادند برای اینکه موازنه را تغییر دهیم و بتوانیم این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم امید است این کنشگران بتوانند در استان هرمزگان، موفقیت‌هایی را کسب کنند تا به این مرحله برسیم.

,

غلامپور همچنین اظهار امیدواری کرد: امیدوارم که همه مردم متوجه این مسئله و حساسیت آن شوند. اتفاقاتی که در جنگ برای ما رخ داد برای درس و عبرتی است. امروز مردم نیازمند بصیرت افزایی هستند. چگونه در اوج بحران‌های اقتصادی و سیاسی در جنگ توانستیم موفق باشیم؟ چون باورها و اندیشه مردم به حد کمال و بلوغ رسیده بود و لذا امروز مهمترین مسئله و مولفه در حوزه جمعیت این است که ما جامعه هدف را به بلوغ فکری برسانیم تا زمانی که صحبت از افزایش جمعیت شد دیگر مسئله پوشاک و مخارج فرزند مطرح نشود بلکه نجات نسل بشر و مسئله نژاد خود و خانواده خودش در آینده باشد و مورد نفرین نسل های آینده قرار نگیریم.

,

 

,

انتهای پبام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه