اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی مطرح شد؛

مسئولان کنترل قیمت‌ها و معیشت مردم را در اولویت خود قرار دهند/ امروز جهاد اکبر در کشور ما رونق تولید و اشتغال‌زایی است

مسئولان کنترل قیمت‌ها و معیشت مردم را در اولویت خود قرار دهند/ امروز جهاد اکبر در کشور ما رونق تولید و اشتغال‌زایی است
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

مسئولان کنترل قیمت‌ها و معیشت مردم را در اولویت خود قرار دهند

, مسئولان کنترل قیمت‌ها و معیشت مردم را در اولویت خود قرار دهند, مسئولان کنترل قیمت‌ها و معیشت مردم را در اولویت خود قرار دهند,

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ارومیه،با بیان اینکه در آستانه روزهای پایانی سال مسئولان استانی باید به قیمت ها نظارت کافی داشته باشند، اظهار داشت: مدیران استانی باید کنترل قیمت‌ها و معیشت مردم را در اولویت خود قرار دهند تا در سال آینده شاهد پیشرفت و توسعه در استان باشیم.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه، در ادامه با بیان اینکه متاسفانه همه اعم از بزرگان‌ رسانه‌ها و علما در بزرگداشت روز دوم بهمن کوتاهی کرده‌ایم و در شناساندن روز دوم بهمن قصور داریم، افزود: حماسه مردمی دوم بهمن به رهبری مرحوم حسنی باید زنده نگه داشته شده و به نسل‌های بعدی منتقل شود.

,

وی به سفر اخیر ریاست جمهوری به روسیه اشاره کرد و گفت: بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری، ارتباط با سایر کشورها باعث رفع تحریم شده و همچنین شاهد رشد اقتصادی و مرتفع شدن مشکلات نظام و مردم خواهیم شد.

,

وی تصریح کرد: اگر کشور ایران با سایر کشورها ارتباط قوی و محکمی را برقرار کند، این باعث می‌شود که فشارهای اقتصادی تحمیل شده بر مردم کاهش یابد و موقعیت سیاسی بالا رفته و امنیت صد درصدی برقرار شود.

,

قریشی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی از لحاظ گمرکات و مرزی بودن جزو مهم‌ترین استان‌ها محسوب می‌شود، گفت: بر همین اساس تسریع در امور گمرکی از مواردی است که باید مسئولان نسبت به این موضوع توجه داشته باشند تا شاهد رشد و توسعه اقتصادی در استان باشیم.

,

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم نیز گفت: می‌دانیم که دولت و مسئولان از مشکلات مطلع هستند و تلاش خود را نیز می‌کنند اما مدیران و مسئولان باید سرعت حرکتشان را برای حل مشکلات معیشتی مردم بیشتر کنند‌.

,

امروز جهاد اکبر در کشور ما رونق تولید و اشتغال زایی است

, امروز جهاد اکبر در کشور ما رونق تولید و اشتغال زایی است, امروز جهاد اکبر در کشور ما رونق تولید و اشتغال زایی است,

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به ویژگی‌های کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اظهار کرد: کشورهای توسعه یافته و پیشرفته و تاثیرگذار ویژگی‌هایی دارند که باید امت اسلامی و مسئولان دست به دست هم داده و برای داشتن ایران قوی در زمینه های مختلف تلاش کنند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امنیت از مهم ترین ویژگی‌های یک کشور توسعه یافته است، افزود: امروز ایران اسلامی به برکت وجود نیروهای مسلح با اقتدار و با صلابت بویژه نیروی قدس سپاه زیر سایه مقام عظمای ولایت به عنوان جزیره باثبات امنیت و آرامش بوده و این امنیت بی بدیل و مثال زدنی است.

,

وی با اشاره به مقوله بهداشت و سلامت، تصریح کرد: به حول قوه الهی در سال های اخیر در زمینه بهداشت و سلامت رشد چشمگیری داشته و در دنیا حرف های زیادی برای گفتن در بسیاری از زمینه ها داریم.

,

حسن زاده تصریح کرد: همین قضیه کرونا که کشورهای اروپایی و آمریکایی را با چنان مشکلاتی مواجه ساخت ولی در ایران مدیریت شد و این نشان دهنده رشد و بالندگی کشور دراین زمینه است.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امروز در زمینه علم و فناوری  یکی از کشورهای توسعه یافته دنیا هستیم، اظهار کرد: امروز دانشمندان ایران اسلامی در زمینه نانو، فناوری هسته ای و‌‌‌… خود را نشان می دهند در حالی که قبل از انقلاب اسلامی از نانو و‌ فناوری خبری نبود.

,

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از شاخص های کشورهای توسعه یافته، نرخ پایین بیکاری است، گفت: متاسفانه علی رغم توسعه و پیشرفت های گوناگون که داشته ایم، امروز بیکاری از مشکلات اساسی است و جوانان بیکار زیادی داریم و همه از بیکاری گله مند هستند.

,

حسن زاده با بیان اینکه بیکاری ریشه تمام مشکلات فرهنگی و اجتماعی است، اظهار کرد: دولت سیزدهم باید به جای اینکه وقت خود را به موضوعات درجه چندم اختصاص دهد، به دنبال کاهش نرخ بیکاری باشد.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری برای اشتغال زایی، افزود: امروز جهاد اکبر در کشور ما رونق تولید و اشتغال زایی است و بر همه لازم است تا در این زمینه احساس مسئولیت کرده و در راستای اشتغال زایی قدم بردارند‌

,

حسن زاده هم چنین بر لزوم کنترل گرانی های بی بند و بار نیز تاکید داشت و تصریح کرد: متاسفانه هر روز قیمت کالا ها بالا می رود و دولت باید به صورت جهادی در این زمینه ورود پیدا کرده و نقش نظارت ها در سفره و در بازار خود را نشان دهد‌.

,

ایران و روسیه در موضوعات مختلف اشتراک منافع راهبردی دارند

, ایران و روسیه در موضوعات مختلف اشتراک منافع راهبردی دارند, ایران و روسیه در موضوعات مختلف اشتراک منافع راهبردی دارند,

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: تنها راه نجات و تعالی بشر، مکتب فاطمی(س) است.

,

وی تصریح کرد: طبق آموزه‌های دینی، حضرت فاطمه(س) تنها یک شخص نیستند، بلکه یک جریان، تفکر، منظومه فکری، نظام تربیتی و در یک کلمه یک «مکتب» است.

,

وی با اشاره به  سفر رییس‌جمهور به روسیه اظهار کرد: ایران و روسیه در زمینه‌های دوجانبه (روابط اقتصادی، نظامی-امنیتی)، منطقه‌ای (نقش آن‌ها در نظم جدید امنیتی منطقه خاورمیانه) و بین‌المللی (برجام و مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا) اشتراک منافع راهبردی دارند.

,

امام جمعه پلدشت افزود: خنثی‌سازی تحریم دو بال دارد یکی استفاده و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی (نگاه درون‌زا) و دیگری بهره‌مندی متناسب از ظرفیت‌های کشورهای مختلف (نگاه برون‌نگر)؛ برای خنثی‌سازی فشار تحریم‌ها باید با کشورهایی که با وجود تحریم علاقه‌مند همکاری با ما هستند ازجمله روسیه و چین روابط را توسعه دهیم.

,

طالبی با اشاره به جنگ ادراکی بر علیه دیپلماسی فعال اقتصادی ایران گفت: جنگ‌شناختی دشمن با عملیات هدفمند رسانه‌ای در صدد است تا راهبرد خنثی‌سازی تحریم را که از یک سو نگاه به درون دارد و از دیگر سو در صدد تعامل با همسایگان و دیگر کشورها است؛ هدف قرار دهد تا کشور بازهم معطل غرب و آمریکا بماند.

,

وی با اشاره به پنج دستور مهم در اصلاح نظام بانکی به‌نفع مردم تصریح کرد: سخت‌گیری بر بدحساب‌ها، تسهیل پرداخت وام به‌مردم، واگذاری بنگاه‌های تولیدی تملک‌شده بانک‌ها، استرداد سود مازاد دریافتی از مردم و تولیدکنندگان، بازنگری در نظامات و مقررات بانکی به‌نفع مردم و اجرای عدالت پنج فرمان آقای رئیسی به‌نظام بانکی است.

,

توافق ایران با روسیه و چین، یک توافق برد- برد محسوب می شود

, توافق ایران با روسیه و چین، یک توافق برد- برد محسوب می شود, توافق ایران با روسیه و چین، یک توافق برد- برد محسوب می شود,

حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به عملیات هدفمند رسانه ای دشمنان، اظهار کرد: دشمن با عملیات هدفمند رسانه‌ای در صدد است تا راهبرد خنثی‌سازی تحریم را که از یک سو نگاه به درون دارد و از دیگر سو در صدد تعامل با همسایگان و دیگر کشورها است؛ هدف قرار دهد تا کشور بازهم معطل غرب و آمریکا بماند.

,

امام جمعه چهاربرج افزود: امپراطوری رسانه‌ای دشمنان و پیاده نظام داخلی آن در صدد هستند دو گزاره را در افکار عمومی ایرانیان تثبیت کنند؛ اول این که، روابط با دو کشور چین و روسیه، یکسویه است و منافع ما را تامین نکرده و به عبارتی یک معامله برد- باخت است و دوم این که، این روابط را نافیِ استقلال ایران جلوه دهد تا مردم از این توافق‌ها و روابط خوبی نداشته باشند.

, امام جمعه چهاربرج افزود: امپراطوری رسانه‌ای دشمنان و پیاده نظام داخلی آن در صدد هستند دو گزاره را در افکار عمومی ایرانیان تثبیت کنند؛ اول این که، روابط با دو کشور چین و روسیه، یکسویه است و منافع ما را تامین نکرده و به عبارتی یک معامله برد- باخت است و دوم این که، این روابط را نافیِ استقلال ایران جلوه دهد تا مردم از این توافق‌ها و روابط خوبی نداشته باشند, . ,

وی با بیان اینکه آمریکا روابط بین ‌المللی خود با ایران را مبتنی بر تنازع و تقابل نهاده است و سابقه ۴۳ساله گذشته گواه این موضوع است، گفت: برعکس آمریکا، چین و روسیه نقش خود در عرصه بین‌الملل را در تعارض و تقابل با ایران تعریف نکرده‌اند و لذا توافق ایران با روسیه و چین، می‌تواند یک توافق برد- برد محسوب شود موضوعی که درباره توافق ایران و آمریکا متصور نیست.

, وی با بیان اینکه آمریکا روابط بین ‌المللی خود با ایران را مبتنی بر تنازع و تقابل نهاده است و سابقه ۴۳ساله گذشته گواه این موضوع است، گفت: برعکس آمریکا، چین و روسیه نقش خود در عرصه بین‌الملل را در تعارض و تقابل با ایران تعریف نکرده‌اند و لذا توافق ایران با روسیه و چین، می‌تواند یک توافق برد- برد محسوب شود موضوعی که درباره توافق ایران و آمریکا متصور نیست.,

جلالی در ادامه با اشاره به فرارسیدن میلاد باسعادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) و با بیان نقش محوری مادر در خانه و خانواده، تصریح کرد: جایگاه مادر باید در جامعه حفظ شود تا نسلی تاثیر گذار بوجود آید.

, جلالی در ادامه با اشاره به فرارسیدن میلاد باسعادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) و با بیان نقش محوری مادر در خانه و خانواده، تصریح کرد: جایگاه مادر باید در جامعه حفظ شود تا نسلی تاثیر گذار بوجود آید.,

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه امروز دشمن در جنگ فرهنگی و نرم، جایگاه مادر و خانواده را نشانه گرفته است، اظهار کرد: دشمن در کنار راهبرد تغییر الگوها و نظام آموزشی، در بعد خانواده نیز به این راهبرد رسیده که برای ﺑﺮﺍﯼ از بین بردن خانواده، کافی است ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺯﻥ و مادر بشکند.

, امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه امروز دشمن در جنگ فرهنگی و نرم، جایگاه مادر و خانواده را نشانه گرفته است، اظهار کرد: دشمن در کنار راهبرد تغییر الگوها و نظام آموزشی، در بعد خانواده نیز به این راهبرد رسیده که برای ﺑﺮﺍﯼ از بین بردن خانواده، کافی است ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺯﻥ و مادر بشکند.,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه