اخبار داغ

چرایی خاموشی بلوار فرودگاه شهر یاسوج؟/ نقش سارقان در خاموشی‌ها چیست!

چرایی خاموشی بلوار فرودگاه شهر یاسوج؟/ نقش سارقان در خاموشی‌ها چیست!
بلوار ورودی شهر یاسوج در ماه‌های اخیر به دلیل بهسازی با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم کرده و امروز بیشتر از اینکه بتواند جوابگوی زیباسازی شهری باشد جان شهروندان را به خطر انداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، عدم تجهیز روشنایی در محورهای پایتخت طبیعت ایران سبب شده تا رانندگی شبانه در معابر اصلی از جمله بلوار ورودی این شهر به کابوسی برای رانندگان و مردم تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

آمار بالای جان‌باختگان و مجروحان حوادث رانندگی یکی از چالش‌های اجتماعی کشور و بعضاً استان کهگیلویه وبویراحمد بوده و این موضوع در شهر یاسوج مرکز استان به دغدغه جدی شهروندان و مسئولان تبدیل شده است.

,

آموزش رانندگان و عابران به عنوان یکی از مولفه‌های اثربخش در کاهش سوانح ترافیکی محسوب می‌شود اما افزایش کیفیت و ایمنی راه‌ها و تجهیز این راههای به سیستم روشنایی هم نقش به‌سزایی در این خصوص دارد.

,

توسعه بلوارهای ورودی هر شهر به غیر از زیبایی به امنیت آن در شب کمک بسزایی می کند و به مهم‌ترین پارامترهای ارتقا دهنده ایمنی جاده‌ها کمک بسزایی خواهند کرد،اما متأسفانه دیده می شود که برخی از بلوارهای ورودی مرکز استان از جمله بلوار فرودگاه از این قاعده مستثنی است.

,

یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت برای بسیاری از طبیعت دوستان شناخته شده و این شهر را همگان با نام شهری زیبا با طبیعت عالی می شناسند،اما ازسویی دیگر نبود بسیاری از زیر ساخت های  مهم شهری نیز باعث شده، آنچنان که باید و شاید این شهر هنوز پتانسل جذب سرمایه گذاری های مهم را نداشته باشند.

,

نبود روشنایی کافی در بلوار ورودی شهر یاسوج از سمت فرودگاه یاسوج در منطقه بلهزار باعث شده که جلوه ای نازیبا در این منطقه استوار بوده و باعث صدمات و بعضاً تصادفات زیادی در این منطقه شود.

,

هرچند که سالهالی اخیر مبحث ساماندهی و احداث بلوار در شهر یاسوج از سوی مسئولان امر بیان شده ،اما همچنان این ساماندهی ها به سرانجام نرسیده  و همین موضوع باعث شده که به گفته برخی از مسئولان به سرقت رفتن کابل برق سیستم روشنایی این منطقه ،باعث خاموشی این بلوار مهم در شب شود.

,

این بلوار درماههای اخیر به دلیل بهسازی با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کند و امروز در زمره پروژه هایی بوده که بیشتر از اینکه بتواند جوابگوی زیبا سازی شهری باشد جان شهروندان را به خطر انداخته است.

,

حال جوای سئوال اینجا یک پروژه کوچک که ظرف یک تا سه ماه به بهره برداری میرسد چرا باید در مرکز استان راه طولانی چند ساله را برای به پایان رسیدن طی کند و جلوه ای نازیبا و زمخت به ورودی شهر بخشیده است.

,

آنچه امروز در این منطقه دیده می شود خاموشی مطلق در روستاهای مهریان و بلهزار بوده که باعث شده که شهروندان در این زمینه گلایه هایی را نسبت به مسئولان امر داشته باشند.

,

در همین زمینه جمال معتمدی مدیر عامل شرکرت برق استان با تایید تاریک بودن ورودی های شهر یاسوج در برخی از مسیر ها بهع خبرنگاران گفته بود: با توجه به اینکه شبکه برق در ورودی شهر یاسوج از محور سی سخت به دلیل اینکه قبلا ایجاد شده بود و کمبود اعتبارات و شرایط اقتصادی باعث می شود تا نتوانیم پایه های برق را به بلوار میانی رفت و برگشت جابجا کنیم.

,

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق افزود : متاسفانه در ورودی یاسوج از منطقه سراب تاوه به دلیل سرقت تجهیزات روشنایی و کابل برق روشنایی محدودیت دارد و برنامه ریزی می شود تا این مسیر اشکالش مرتفع شود.

,

معتمدی تصریح کرده است: دستگاه های اجرایی بزرگترین بدهکاران برقی در کهگیلویه و بویراحمد به شرکت برق هستند و نیاز است مدیران به این دیون توجه ویژه داشته باشند چرا که عدم پرداخت مطالبات می تواند بر خدمات رسانی شرکت اثر گذار باشد.

,

می طلبد که مسئولان با کنار همت وافر به امنیت و سلامت مردم بیشتر توجه کنند و به ساماندهی این بلوار مبادرت ورزند، تا صدماتی شدیدترین گریبانگیر شهروندان بی گناه نشود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه