اخبار داغ

آیا فوتبال می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی یاسوج موثر واقع شود؟

آیا فوتبال می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی یاسوج موثر واقع شود؟
بررسی مسابقات ورزشی در شهر یاسوج در قالب یک تیم فوتبال با عنوان شهرداری یاسوج نشان از کنترل هیجانات در نسل جوان بود و در شرایط فعلی نبود تیمی بومی سبب رقم خوردن آسیب های اجتماعی برای جوانان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس در سالیان نه چندان دور جوانان شهر یاسوج با شور و شوق فراوان در استادیوم تختی شهر برای دیدن و لذت بردن از بازی فوتبال توسط یک تیم بومی به نام شهرداری یاسوج حاضر می شدند و لذت می بردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

تیم شهردار یاسوج، تیمی بومی که اکثریت بازیکنان آن از فرزندان همین استان بود که رشد پیدا کرد و توانست در رقابت های مختلف در برابر مدعیان قهرمانی و  لیگ برتری، عرض اندام کرده و خود را به عنوان تیمی مقتدر معرفی کند.

,

باشگاه  و تیم شهرداری یاسوج در سال 1390 تشکیل شد، در سالیان اول با حمایت های مختلف خوش درخشید اما با مرور  زمان این تیم رو به فراموشی رفت و بازیکنان آن هر کدام در تیم های نه چندان مطرح به دلیل نداشتن حامی استانی به استان ها و تیم های دیگر کوچ کردند.

,

, ,
تیم شهرداری نقطه امید فوتبال دوستان در شهر یاسوج بود، زیرا  آنها باور کرده بودند کسانی وجود دارد که از  آینده فوتبالی آنها حمایت می کنند، اما با انحلال این تیم بومی امید ها رنگ باخت و حتی استادیوم تازه تاسیس آزادی دولت آباد همچنان به صورت بلااستفاده باقی مانده  و می توان گفت در حال خاک خوردن و تخریب است علاوه بر این جوانان و نوجوانان شور و نشاط در انها کم رنگ و آسیب ها، فضای مجازی، در نبود شرایطی برای گذراندن اوقاتی شاد در وجود آنها پر رنگ شد.
,

درآن زمان جوانان شهر با شور و شوق و با رغب و غیرت بر سکوهای استادیوم تختی  نظاره گر تیم بومی و محبوب خود بودند و هیجانات، شادی و غم ها را در کنار هم سپری می کردند در شرایط حاضر که تیم و ورزش فوتبالی وجود ندارد جوانان شهر برای گذراندن اوقاتی شاد کدام بهانه و کدام مکان را داشته باشند؟ آیا متولیان و مسئولان مختلف متوجه خواهند بود که نبود مکانی برای بروز هیجانات و نشاط جوانی می تواند زمینه ساز آسیب های اجتماعی و همچنین از بین رفتن نشاط جوانان باشد

,

باید پرسید ورزش و جوانان، منتخبان کهگیلویه و بویراحمد یا سرمایه گذاران کدامیک دغدغه فوتبال و ورزش استان را را دارند؟ آیا واقعا کسی متوجه نیست جوانان این شهر هیجان و احساسات خود را می توانند با حضور در استادیوم و نشستن بر روی سکوها و تماشای  یک فوتبال زیبا از فرزندان همین استان،  تخلیه کنند؟ در غیر این صورت آیا می توان انتظار داشت در شرایط  نامناسب اقتصادی، نبود اشتغال، آسیب های اجتماعی رخ ندهد؟ در این شرایط آیا تنها جوانان مقصر خواهند بود؟

,

در شرایط فعلی که خبرهای مختلف و ناگواری از نزاع و درگیری در گوشه و کنار شهر یاسوج شنیده می شود و هر چند اقتدار و اقدامات به موقع دستگاه قضا و تامین کنندگان امنیت نقش بسزایی در کنترل آسیب ها و دستگیری مجرمان داشته است اما ساده انگاری  و نبود شرایطی برای فراهم ساختن و سپری شدن اوقاتی مفرح برای جوانان خصوصا در حوزه ورزش در راس آن فوتبال سبب ظهور بروز آُسیب ها در حوزه اجتماع شده است.

,

, ,

در پایان امید است که برخی مسوولان  فکری برای ورزش خصوصا تاسیس یک باشگاه و تیم مقتدر بومی فوتبال باشند، زیرا در حال حاضر فوتبال به عنوان یک پدیده اجتماعی بزرگ در دنیا مطرح است و به لحاظ ساختاری و تشکیلاتی هدفمند و سازمان یافته به حرکت رو به جلوی خودش ادامه می دهد و این وررزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی خواهد داشت بنابراین ظرفیت و جایگاه آن برای کاهش آسیب های اجتماعی باید جدی گرفته شود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه