اخبار داغ

مرکز جدید فنی و حرفه ای تربت حیدریه در انتظار اغتبارات؛

ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه استحکام و کارایی لازم را ندارد

ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه استحکام و کارایی لازم را ندارد
ساختمان جدید فنی و حرفه ای تربت حیدریه که در مهرماه ۹۶ با حضور ربیعی وزیر اسبق کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شده همچنان در حد فندانسیون باقی مانده و به گفته مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی احداث این مجموعه نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ساختمان جدید فنی و حرفه ای تربت حیدریه که در مهرماه ۹۶ با حضور ربیعی وزیر اسبق کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شده همچنان در حد فندانسیون باقی مانده و به گفته مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی احداث این مجموعه نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در حال حاضر ساختمان فعلی آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه در حاشیه این شهر و در موقعیت مکانی نامناسبی قرار گرفته و نمی تواند آنگونه که شایسته است به شهروندان این شهر خدمات ارایه بدهد.

,

پروان، رییس اداره فنی و حرفه ای تربت حیدریه در این خصوص به خبرنگار ما گفت: مرکز فعلی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان تربت‌حیدریه در سال  55 در پنج رشته و در مساحت 6 هزار متر مربع با زیربنای 1300 مترمربع در قالب 5 کارگاه آموزشی احداث شد.

,

وی تصریح کرد: در زلزله سال 89 آسیب جدی به این مرکز وارد می‌شود به‌طوری‌که از نظر کارشناسان دفتر فنی اداره کل فنی و حرفه‌ای و استانداری خراسان قابل بهره‌برداری دائم برای امر آموزش نبوده و این در حالی است که سالانه در این مرکز دولتی دو هزار و 400 نفر آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند.

,

پروان گفت: از سال 91 مقرر شد مرکز جدیدی که در شأن و جایگاه شهرستان باشد احداث شود و با پیگیری‌های انجام شده استان و مسئولان شهرستان در سال ۹۶ تملک زمین و تغییر کاربری زمین آنجام و با حضور ربیعی وزیر اسبق کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی می شود.

,

رییس اداره فنی و حرفه ای تربت حیدریه بیان داشت: این زمین در شهرک ولی عصر عجل الله با متراژ 9 هزار متر مربع با زیربنای سه هزار و 963 متر مربع در قالب 8 کارگاه آموزشی احداث می‌شود.

,

احداث مجموعه جدید فنی و حرفه ای تربت حیدریه نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار است

, احداث مجموعه جدید فنی و حرفه ای تربت حیدریه نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار است, احداث مجموعه جدید فنی و حرفه ای تربت حیدریه نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار است,

افشین رحیمی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: احداث مجموعه جدید فنی و حرفه ای تربت حیدریه در شهرک ولی عصر عجل الله نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار است، لذا در جلسه ای با مسوولان ارشد شهرستان مقرر شد در کنار تزریق اعتبارات دولتی از مشارکت خیرین نیز در این حوزه استفاده شود.

,

وی اظهار داشت: ساختمان فعلی فنی و حرفه ای شهرستان به لحاظ مکانی در موقعیت خوبی قرار ندارد و از طرفی این ساختمان با توجه به وقوع زلزله ها استحکام و همچنین کارایی لازم را ندارد.

,

رحیمی تصریح کرد: اعتبارات دولتی در سال های اخیر بسیار کم بوده، لذا در جلسه ای که با مدیران ارشد شهرستان برگزار کردیم قرار شد تا کمیته ای تشکیل و در کنار تزریق اعتبارات دولتی با کمک خیرین این مرکز مورد نیاز برای مردم منطقه تربت حیدریه احداث شود.

,

آموزش ۹ میلیون نفر ساعت در خراسان رضوی

, آموزش ۹ میلیون نفر ساعت در خراسان رضوی, آموزش ۹ میلیون نفر ساعت در خراسان رضوی,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی بیان کرد: در سطح استان و برای سال ۱۴۰۰ حدود ۹ میلیون نفر ساعت آموزش تعهد داشتیم که با توجه به شرایط خاص کرونا و تعطیلی در برخی مقاطع و اینکه دو ماه دیگر تا پایان سال فرصت داریم تقریبا ۱۰۰ درصد تعهد در حوزه آموزش را به انجام رساندیم.

,

وی افزود: برخی این آموزش ها در قالب فضای مجازی بود و از طرفی آموزش های عملی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد و این بدان خاطر است که ۳۰ درصد آموزش ها بصورت تئوری در فضای مجازی و ۷۰ درصد آموزش های عملی نیز اینگونه برگزار شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه