اخبار داغ

وعده‌هایی که همچنان تمدید می‌شود!

هفت‌خوان منطقه ویژه اقتصادی بروجرد/ پروژه‌ای که ۱۱ساله شد

هفت‌خوان منطقه ویژه اقتصادی بروجرد/ پروژه‌ای که ۱۱ساله شد
منطقه ویژه اقتصادی بروجرد، پروژه‌ای که احداث آن می‌تواند در اشتغال و توسعه شهرستان بسیار موثر باشد پس از گذشت ۱۱ سال هنوز عملیاتی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، مناطق ویژه اقتصادی در هر منطقه با هدف جذب سرمایه گذار، ایجاد اشتغال، تحول در اقتصاد و رونق تولید برپا می شود که ایجاد این مناطق از اصلی ترین زیر ساخت های مهم توسعه در هر شهر و منطقه به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وجود یک شرکت تولیدی در مناطق ویژه اقتصادی سبب می شود تا تولیدات خود را با سهولت بیشتری صادر نماید، همچنین برخی از مولفه ها برای این شرکت ها تسهیل شده و راحت تر می توانند در بازار رقابتی، کالاهای خود را عرضه نمایند.

,

احداث منطقه ویژه اقتصادی علاوه بر همه این مزایا، نقش مهمی در اشتغال دارد به طوری که در هر یک از این واحدها چندین نفر مشغول به کار شده و در توسعه و پویایی اقتصادی یک منطقه نقش بسزایی دارد اما همه مزایا در گرو ایجاد منطقه ای است که گاهی ممکن است موانع زیادی برای احداث وجود داشته باشه باشد.

,

شهرستان بروجرد به دلیل دارا بودن شرایط و ظرفیت ها، قطب صنعت در استان لرستان می باشد که ایجاد منطقه ویژه اقتصادی می تواند شهرستان را در پیشبرد اهداف ایجاد اشتغال، تولیدات و صادرات رونق بخشد.

,

احداث منطقه ویژه اقتصادی ۱۱ ساله شد

, احداث منطقه ویژه اقتصادی ۱۱ ساله شد, احداث منطقه ویژه اقتصادی ۱۱ ساله شد,

مصوبه احداث منطقه ویژه اقتصادی در سال ۸۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، امید میرفت که این منطقه به دلیل دارا بودن شرایط و پتانسیلی که در بروجرد وجود دارد، در کمترین زمان ایجاد شود اما چند سالی تابلوی منطقه ویژه اقتصادی بروجرد در یکی از خیابانهای بروجرد بر روی ساختمانی نصب شد، تابلویی خالی از اهداف یک منطقه ویژه اقتصادی که سالها ماند و بعد از مدتی تابلو برداشته شد.

,

طی این مدت برخی تلاش برای ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی را داشتند و برخی تقلا کردند تا چنین منطقه ای با سنگ اندازی ایجاد نشود، به هر حال حالا بعد از ۱۱ سال، احداث این منطقه از هفت خوان رستم عبور کرده و ایجاد این منطقه روی ریل احداث قرار گرفته که با این برنامه طی سال های آینده می توان شاهد توسعه بروجرد بود.

,

, ,

این در حالیست که منطقه ویژه اقتصادی بروجرد قرار است در شهرک صنعتی شماره دو بروجرد، واقع در اشترینان احداث شود که رفع موانع در این بخش در دستور کار قرار دارد، شهرک صنعتی شماره دو بروجرد در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار در نظر گرفته شده که زیرساخت های اولیه در این محل ایجاد شده است.

,

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: پروژه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، چند سال است که به صورت‌ مستمر پیگیری می شود و دو بار از کارگروه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد مصوبه گرفتیم و برای نهایی شدن این مهم دبیر شورای عالی مناطق آزاد وقت و فعلی موافقت کردند.

,

مشوق‌های جذب سرمایه‌گذار

, مشوق‌های جذب سرمایه‌گذار, مشوق‌های جذب سرمایه‌گذار,

وی افزود: همچنین وزیر صمت وقت و فعلی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور وقت و فعلی، استاندار وقت و فعلی موافقت کردند که بر همین اساس پرونده تکمیل و آماده طرح در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور جهت تایید نهایی است تا منطقه ویژه اقتصادی بروجرد با سازمان مسئولی شرکت شهرک های صنعتی کار خود را آغاز نماید.

,

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی بروجرد قرار است در شهرک صنعتی شماره ۲ بروجرد واقع در منطقه اشترینان ایجاد شود که احداث این مجموعه باعث رونق سرمایه گذاری و مشوقی برای جذب سرمایه گذاران بیشتر می شود.

,

گودرزی بیان کرد: شهرک صنعتی شماره ۲ بروجرد در مجلس دهم فعال شد و جذب سرمایه گذار را آغاز کرد، در کنار زیرساخت های آب، برق و معابر که از قبل مجلس دهم تامین شده بود، مشکل راه نیز با اختصاص سه میلیارد تومان از اعتبارات ملی مرتفع شد و چنانچه این مهم در آن زمان نهایی نمی شد امروز برای این زیر ساخت باید هزینه چند برابری صرف می شد.

,

وی با اشاره به این که در آینده شاهد رونق سرمایه گذاری در این منطقه خواهیم بود، گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال دارد که به صورت مستمر پیگیری های لازم در حال انجام است.

,

, ,

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان برخی اقدام به سنگ اندازی هایی می کنند که امیدوارم اصلاح شوند چرا که در صورت عدم اصلاح، مجبور خواهیم بود واقعیت هایی را با مردم در میان بگذاریم.

,

گودرزی خاطر نشان کرد: تا قبل از مجلس دهم امکان فعالیت سرمایه گذاران در این شهرک صنعتی وجود نداشت که با هماهنگی معاون وزیر صمت و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کشور، همکاری مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان و همراهی و حمایت فرمانداری این مشکل برطرف شد و لذا شرایط برای حضور سرمایه گذاران مهیا گردید.

,

نقش مناطق ویژه اقتصادی در صادرات محصول

, نقش مناطق ویژه اقتصادی در صادرات محصول, نقش مناطق ویژه اقتصادی در صادرات محصول,

بختیار رازانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در استان لرستان یک منطقه ویژه اقتصادی در ازنا وجود دارد که چند سال است فعالیت می کند و نقش این مناطق به گونه ای است که به دلیل وجود گمرگ، صادرات کالا و یا واردات مواد اولیه برای تولید کالا به سهولت انجام می شود و بیشتر، کالاهایی تولید می شود که صادراتی باشند.

,

وی افزود: مناطق ویژه اقتصادی با نگاه تولید صادرات محور در استانها ایجاد می شود و یک ویژگی مثبت در این شهرها محسوب می شود که علاوه بر تولید، در اشتغال، صادرات، کاهش هزینه واردات مواد اولیه نقش مهمی دارند.

,

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان تصریح کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، بیش از ۳۱۵ نفر مشغول به کار هستند که امسال تاکنون ۴۸۳ تن کالا به ارزش ۱۰۵ هزار دلار از این منطقه صادر شده است.

,

با همه این تفاسیر می طلبد با توجه به ظرفیت بالقوه بروجرد، ریل گذاری و تسریع برای ایجاد این منطقه صورت گیرد تا شاهد تولید، اشتغالزایی، صادرات و پویایی اقتصاد باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه