اخبار داغ

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی :

سیاست منطقه‌گرایی دولت مورد استقبال مردم و کشورهای منطقه است

سیاست منطقه‌گرایی دولت مورد استقبال مردم و کشورهای منطقه است
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مسئولان نظام و افکار عمومی کشور و کشورهای منطقه از سیاست منطقه‌ای دولت استقبال کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین انواری، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌‎وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: برقراری رابطه با تمام کشورهای جهان به جز ایالات متحده آمریکا و اسرائیل جنایتکار بخشی از سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی محسوب می‌شود. دولت سیزدهم با پی بردن به اهمیت توسعه روابط با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان اهتمام دارد تا اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران را در حوزه سیاست خارجی دنبال کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم تا به امروز در اجرای اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران موفقیت‌های بسیار به دست آورده و امیدواریم که این مسیر تا پایان عمر دولت ادامه پیدا کند، گفت: دولت سیزدهم درک کرده که منافع جمهوری اسلامی ایران ابتدا باید با گسترش روابط با کشورهای منطقه تأمین شود و روابط با همسایگان نقش مهمی در این فرآیند دارد. رویکرد دولت مستقر بر خلاف دولت قبل فعالانه و هوشمندانه است و تیم سیاست خارجی دولت تدابیر ویژه‌ای را برای عملیاتی‌سازی دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی عمومی در نظر گرفته و تأثیرات مثبت این تدابیر طی ماه‌های گذشته اثرگذار خواهد بود.
,
 
,
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در رابطه با توسعه روابط با چین و روسیه خاطرنشان کرد: چین و روسیه از ظرفیت‌های فوق‌العاده اقتصادی و امنیتی و سیاسی برخوردار هستند و همکاری مشترک با این دو کشور می‌تواند منافع جمهوری اسلامی ایران را تأمین کند. سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران کاملاً مستقلانه و مبتنی بر باورها و آرمان‌های ملی است و اینکه برخی می‌گویند ما به شرق وابسته هستیم اصلاً صحیح نیست، بلکه ما براساس منافع ملی و حفظ امنیت ملی با کشورها ارتباط برقرار می‌کنیم.
,
 
,
انواری با بیان اینکه مسئولان نظام و افکار عمومی کشور از سیاست منطقه‌ای دولت استقبال کرده‌اند،؛ گفت: حتی این سیاست مورد استقبال کشورهای منطقه قرار گرفته و به همین دلیل است که حجم تجارت میان ایران و عراق، ایران و افغانستان، ایران و لبنان و ایران و پاکستان توسعه پیدا کرده است.
,
 
,
وی در پایان با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه بیان داشت: این سفر که به دعوت پوتین انجام شد، تأثیر مهمی بر گسترش منطقه‌گرایی و همکاری‌های سازنده میان روسیه و ایران خواهد داشت.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه