اخبار داغ

قنادباشی مطرح کرد؛

سفر آیت‌الله رئیسی به مسکو؛ سرفصل تحولات منطقه‌ای و جهانی/ این سفر نماد پایان سلطه اقتصادی مبتنی بر تبلیغات دروغین غرب است

سفر آیت‌الله رئیسی به مسکو؛ سرفصل تحولات منطقه‌ای و جهانی/ این سفر نماد پایان سلطه اقتصادی مبتنی بر تبلیغات دروغین غرب است
کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه سفر آیت الله رئیسی به مسکو سرفصل تحولات منطقه‌ای و جهانی خواهد بود، گفت: سفر آیت الله رئیسی به روسیه نماد شکستن تحریم ها و نماد نزدیک شدن کشورهایی است که در جهان تحریم شده اند و این سفر نماد پایان سلطه اقتصادی مبتنی بر تبلیغات دروغین غرب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجعفر قنادباشی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به روسیه و دیدار با رئیس جمهور این کشور با تأکید بر اینکه، این سفر تأثیر و پیامدهای بسیار مهم و سرنوشت سازی دارد، گفت: این سفر نه تنها سرفصل تحولات روابط بین ایران و روسیه است؛ بلکه سرفصل تحولات منطقه ای و جهانی خواهد بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: روابط دو جانبه برای ما و روسیه بسیار مهم است چرا که هر دو کشور به دلیل همسایگی و حمل و نقل دریایی می توانند نیازهای متقابل را برطرف کنند و همچنین این دو کشور می توانند بر تمامی سیاست های تحریمی که علیه ایران و روسیه اعمال شده است مقابله کنند.

وی بیان کرد: ایران به صادرات زمینی نزدیک شده است و زمانی که بازارهای مصرف منظمی در مقابل ایران وجود داشته باشد، بخش تولید ما فعال تر خواهد شد؛ از سوی دیگر روس ها هم نیاز به کارهای اقتصادی دارند و با توجه به اینکه آنها تحریم شده اند؛ اقتصاد مسئله بسیار مهمی برای آنان است.

قنادباشی با بیان اینکه کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه سعی دارند تا ایران را کشوری منزوی نشان دهند و وانمود کنند که ایران، حداقل ارتباط را با جهان دارد، عنوان کرد: اینکه ما با قدرت پهناورترین کشور جهان ارتباط داشته ایم می تواند همه تبلیغات غربی ها را خنثی کند؛ به ویژه آنکه ما در حالی که با روسیه ارتباط داریم، توافق نامه تجاری را نیز با چین امضا کرده ایم.

این کارشناس مساول خاورمیانه اظهار کرد: ما با مجموعه کشورهای آسیایی به سازمان همکاری‌های شانگ‌های پیوسته ایم و این مهم می تواند تحول ایجاد کند چرا که ایران قابلیت های خوب اقتصادی و سیاسی دارد و می تواند فضای جدید اقتصادی را به وجود آورد.

وی تصریح کرد: ما با گسترش روابط با روسیه و چین نه تنها نیازهای خودمان را برطرف می کنیم و در جهت منافع ملی خودمان گام های استوار تر و محکم تری بر می داریم؛ بلکه این اقدامات موجب کند شدن تیغ تحریم غربی ها می شود و ما دست بازتری در خرید و فروش، تجارت و تأمین نیازهای خودمان می توانیم داشته باشیم.

قنادباشی تأکید کرد: سفر آیت الله رئیسی به روسیه نماد شکستن تحریم‌ها و نماد نزدیک شدن کشورهایی است که در جهان تحریم شده اند و این سفر نماد پایان سلطه اقتصادی مبتنی بر تبلیغات دروغین غرب است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: از دیگر ابعاد سفر رئیس جمهور ایران به روسیه این است که ما می توانیم همکاری هایی در عرصه های سیاسی، اقتصادی، بین المللی و غیره داشته باشیم که این مهم به معنی حضور و پیدایش در منطقه آسیاست.

وی بیان کرد: سفر آیت الله رئیسی به مسکو تمام سیاست های یک سو غربی و آمریکایی تحت عنوان نظم نوین جهانی که ایجاد شده بود تا دنیا به سمت تک قطبی شدن پیش ببرند و این کار را از طریق اهرم دلار و ایجاد پایگاه های نظامی در منطقه ایجاد می کردند،  را خنثی کرد.

قنادباشی خاطر نشان کرد: ایران نه تنها با گسترش روابط با روسیه در چهارچوب سیاست خارجی برای گسترش همکاری با همسایگان گام برداشته است بلکه مهمترین کاری که این ارتباط انجام می دهد، متوقف کردن ماشین استعماری غرب است؛ چرا که آنها کوشش می کنند با تنفس مصنوعی جدید، بر منطقه حکمفرما شوند و از طریق تحریم ها زمینه سلطه مجدد خود را منطقه فراهم کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه