اخبار داغ

مذاکره آمریکا با قطر برای عرضه گاز به اروپا در صورت حمله روسیه به اوکراین

مذاکره آمریکا با قطر برای عرضه گاز به اروپا در صورت حمله روسیه به اوکراین
افزایش تنش‌ها بین غرب و روسیه بر سر حمله احتمالی این کشور به اوکراین نگرانی درمورد کاهش بیشتر عرضه گاز روسیه به اروپا را افزایش داده و باعث شده مذاکراتی بین مقامات آمریکا و صادرکنندگان گاز مثل قطر برای ارسال گاز به اروپا برگزار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فایننشال تایمز، آمریکا مذاکراتی با قطر و سایر صادرکنندگان بزرگ گاز برای عرضه گاز به اروپا در صورت حمله روسیه به اوکراین و مختل شدن صادرات گاز این کشور به اروپا برگزار کرده‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
مذاکرات بین قطر و کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر دریافت محموله‌های گاز طبیعی مایع متمرکز بوده و به‌دنبال عدم پیشرفت گفت‌وگوهای امنیتی بین واشنگتن و مسکو در این هفته، شدت گرفته‌است.
,
 
,
نگرانی در مورد این درگیری که می‌تواند عرضه گاز به اروپا را در بحبوحه افزایش قابل‌ملاحظه قیمت آن به خطر بیندازد، بالا گرفته‌است. مقامات هشدار داده‌اند هیچ راه‌حل سریعی برای حل این مشکل وجود ندارد چون اروپا همین حالا هم در بحران انرژی به سر می‌برد.
,
 
,
تنش‌ها بین غرب و روسیه به‌دنبال استقرار بیش‌از ۱۰۰ هزار سرباز روسی در مرز اوکراین افزایش یافته‌است. آمریکا روسیه را تهدید کرده در صورت حمله به اوکراین با تحریم‌های سختی مواجه خواهد شد. این درحالی‌ست که برخی مقامات کرملین را به استفاده سیاسی از صادرات گاز خود متهم کرده‌اند.
,
 
,
فاتح بیرول، رییس آژانس بین‌المللی انرژی هفته گذشته گفت روسیه عرضه گاز به اروپا را در زمان افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی مختل کرده‌است.
,
 
,
این نگرانی وجود دارد که این درگیری‌ها باعث کاهش بیشتر عرضه گاز به اروپا شود، آن‌هم در زمانی‌که بالا رفتن قیمت گاز تورم در این قاره را افزایش داده‌است. دراین‌صورت اروپا با مشکلات صنعتی، خاموشی و حتی کمبود گاز برای گرمایش خانه‌ها مواجه خواهد شد.
,
 
,
مقامات آمریکا تاکید کرده‌اند قراردادهای صادرات گاز طبیعی بین صادرکنندگان بزرگ گاز و خریداران آسیایی تلاش‌ها برای منحرف کردن جریان گاز به اروپا را پیچیده می‌کند.
,
 
,
کاملاً واضح است که روسیه عامدانه عرضه گاز به اروپا را طی ماه‌های اخیر کاهش داده تا اهرم فشاری در برابر کشورهای اروپایی در دست داشته باشد.
,
 
,
وابستگی اروپا به گاز روسیه تلاش‌ها برای اتحاد در برابر تهدیدهای مسکو را بی‌نتیجه گذاشته‌است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه