اخبار داغ

مشکلات پیری جمعیت آلمان/ برلین سالانه ۴۰۰ هزار کارگر از خارج جذب می کند

مشکلات پیری جمعیت آلمان/ برلین سالانه ۴۰۰ هزار کارگر از خارج جذب می کند
دولت آلمان تصمیم گرفته است تا برای مقابله با عدم توازن جمعیتی و کمبود نیروی کار در بخش های کلیدی، سالانه ۴۰۰ هزار کارگر ماهر از خارج جذب کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، دولت ائتلافی جدید آلمان در نظر دارد تا سالانه ۴۰۰ هزار کارگر واجد شرایط را از خارج جذب کند تا هم با عدم توازن جمعیتی و هم با کمبود نیروی کار در بخش های کلیدی که بهبود از شرایط همه گیری را به خطر می اندازد، مقابله کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
کریستین دور، رهبر پارلمانی حزب دموکرات آزاد (FDP)، گفت: « کمبود کارگران ماهر آنقدر جدی شده است که اقتصاد ما را به شدت کند می‌کند.»
,
 
,
وی افزود: «ما تنها با یک سیاست مهاجرتی مدرن می‌توانیم مشکل نیروی کار سالخورده را کنترل کنیم... ما باید هرچه سریع تر باید به هدف جذب ۴۰۰ هزار کارگر ماهر از خارج برسیم.»
,
 
,
اولاف شولتز، صدراعظم سوسیال دموکرات آلمان، رهبر پارلمانی حزب دموکرات آزاد و سبزها در توافقی ائتلافی بر سر اقداماتی نظیر یک سیستم امتیاز دهی برای متخصصان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و افزایش حداقل دستمزد ملی به ۱۲ یورو (۱۳.۶۰ دلار) به ازای هر ساعت کار با هدف جذاب کردن کار در آلمان، توافق کردند.
,
 
,
 مؤسسه اقتصادی آلمان تخمین می‌زند، نیروی کار این کشور در سال جاری میلادی، بیش از ۳۰۰ هزار نفر کاهش یابد چراکه تعداد کارگران مسن بازنشسته از افراد جوان تر که وارد بازار کار می‌شوند، بیشتر است.
,
 
,
انتظار می‌رود، این شکاف در سال ۲۰۲۹ به ۶۵۰ هزار نفر برسد و کمبود تعداد افراد در سن کار به ۵ میلیون نفر برسد.
,
 
,
پس از چندین دهه نرخ پایین زاد و ولد و مهاجرت نابرابر در آلمان، کاهش نیروی کار نیز یک بمب ساعتی جمعیتی برای سیستم بازنشستگی عمومی این کشور است.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه