اخبار داغ

در گزارشی بررسی شد؛

رهاشدگی ۱۹میلیون کاربر زیر ۱۸ سال در فضای مجازی بدون ضابطه و قانون!/ «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی»؛ طرحی که نباید خاک بخورد

رهاشدگی ۱۹میلیون کاربر زیر ۱۸ سال در فضای مجازی بدون ضابطه و قانون!/ «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی»؛ طرحی که نباید خاک بخورد
خوب یا بد طرح لغو رسیدگی به طرح صیانت در اصل ۸۵ در مجلس رای آورد و طرح از اصل ۸۵ قانون اساسی خارج شد و همچنان این طرح بلاتکلیف مانده است و باید تصمیم جدی دراین خصوص گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، امروزه آنچه به عنوان فضای مجازی یاد می شود به مراتب پیچیده تر از گذشته است بگونه ای که مهارت برای زیستن در این شبکه عنکبوتی خیلی سخت تر از مهارت در دنیای حقیقی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

گستردگی فضای مجازی در کنار همه کامیابی ها و تاثیرات مثبت در سرعت زندگی کردن جوامع بشری، بی شک همه آن ها  را با خروارها آسیب و پیامد های منفی روبرو کرده است تا جایی که همه را به دفاع و خنثی سازی این آسیب ها وا داشته است.

,

ایران هم از دایره این قاعده مستثنی نیست و با ورود تکنولوژی ها باید خطرات و آسیب های ان را بپذیرد و برای مقابله با ان راهکار ارائه کند، این مهم نه تنها منافاتی با آزادی ندارد بلکه در بسیاری از موارد فراغ بال بیشتری را برای زیستن در فضای مجازی به ارمغان می اورد، این مهم را می توان از تجربیات کشورهایی مانند روسیه و چین تماشا کرد.

,

فضای مجازی اصلی ترین ابزار جنگ شناختی

, فضای مجازی اصلی ترین ابزار جنگ شناختی, فضای مجازی اصلی ترین ابزار جنگ شناختی,

مطمئنا دشمن برای دشمنی کردن از هیچ فضا و فرصتی کوتاهی نخواهد کرد و در جنگ شناختی و نرم امروز فضای مجازی بهترین سلاح برای خنثی سازی یک انقلاب و یک حرکت با استفاده از ناآگاهی خود یک ملت است که همین امر خاصمان به جمهوری اسلامی را از هیچ کوششی وانگذاشته است.

,

, ,

 

,

بازی ویا یک جستجوی ساده پای کاربران کم سن و سال را به پیچیدگی های دنیای مجازی باز می کند که همیشه نمی توان از عاقبت آن ساده گذشت.

,

رصدهای مرکز ملی فضای مجازی نشان می دهد بیشترین کاربران فضای مجازی جوان ها و نوجوان ها به ویژه قشر دختران و بانوان هستند و این یعنی زنگ خطر! زنگ خطری که دلنگرانی هایی را برای مردم و مسئولان کشور به وجود اورد و از دل این نگرانی ها طرح های مختلفی مانند طرح شبکه ملی اطلاعات و طرح صیانت از کاربران فضای مجازی بیرون آمد.

,

۱۵ سال تعلل در ایجاد اینترنت ملی با ۱۹ میلیون کاربر زیر ۱۸ سال!

, ۱۵ سال تعلل در ایجاد اینترنت ملی با ۱۹ میلیون کاربر زیر ۱۸ سال!, ۱۵ سال تعلل در ایجاد اینترنت ملی با ۱۹ میلیون کاربر زیر ۱۸ سال!,

طرح شبکه ملی اطلاعات یا همان اینترنت ملی، طرحی است که بعد از ۱۵ سال همچنان زیر عدم تامین زیرساخت ها خاک می خورد طرحی به ادعای مسئولان کار بسیار سنگینی است اما شکی هم نیست که تبعات نبود آن در جامعه با ۱۹ میلیون کاربر زیر ۱۸ سال سنگین تر است.

,

, ,

اما مهم تر این است که اگر مردم بدانند با اراه اندازی شبکه ملی اطلاعات تا چه حد امنیتشان در این فضا تامین میشود حتما برای رسیدن به آن مطالبه گری خواهند کرد همانگونه آمریکا به عنوان سردم دار و مدیر شبکه بین المللی اطلاعات، قانون CIPA به عنوان قانون حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر اینترنت را تدوین کرده است یا کشور فرانسه که مستقل از قانون اتحادیه اروپا موتور جستجوی گوگل را دستکاری و بومی کرده است!

,

یا انگلیس که در قالب یک بنیاد غیر دولتی اماکان دسترسی ۹۸ درصد از کاربرانش را به تارنماهای غیراخلاقی بسته است و یا ایتالیا که جزو پیشرو ترین کشورها در ایجاد محدودیت های سایبری است.

,

«صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی»؛ طرحی که نباید خاک بخورد!

, «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی»؛ طرحی که نباید خاک بخورد!, «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی»؛ طرحی که نباید خاک بخورد!,

مجلس شورای اسلامی اخیرا با طرح "صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی" به موضوع ساماندهی به این فضا ورود پیدا کرد و هر چند مافیای قدرتمند سایبری که نان خود را در روغن مردم می زنند با احساس خطر دست به بازی رسانه برای جهت دهی به افکار عمومی زده اند اما مطمئنا این طرح در کنار سایر اقداماتی که صورت می گیرد لازم و ضروری است.

,

, ,

 

,

خوب یا بد طرح لغو رسیدگی به طرح صیانت در اصل ۸۵ در مجلس رای آورد و طرح از کمسیون ۸۵ خارج شد و همچنان این طرح بلاتکلیف مانده است.

,

آیت الله سید محمدکاظم مدرسی عضو شورای فرهنگی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه طرح صیانت از کاربران فضای مجازی نیازمند توجه جدی است اظهار کرد: امروز فضای مجازی همچنان قتلگاه جوانان ما است البته ابعاد مثبت فضای مجازی را نمی توان زیر سئوال برد و کسی نباید با اصل این تکنیک و فن بسیار ارزشمند که موجب ترویج فرهنگ و اقتصاد نوین باشد، مبارزه کند اما باید کنترل و مدیریت صحیح در این زمینه صورت گیرد.

,

طرح صیانت از کاربران فضای مجازی هرچه زودتر تعیین تکلیف شود

, طرح صیانت از کاربران فضای مجازی هرچه زودتر تعیین تکلیف شود, طرح صیانت از کاربران فضای مجازی هرچه زودتر تعیین تکلیف شود,

وی افزود:: همچنان که باید عرصه های زندگی حقیقی و بیرونی ما کنترل شود و خودمان و دیگران باید نسبت به زندگی قانون داشته باشیم، در عرصه فضای مجازی هم که امروز بخش زیادی از زندگی افراد جامعه با تشکیل داده، باید کنترل وجود داشته باشد.

,

, ,

عضو شورای فرهنگی استان یزد با بیان اینکه متاسفانه مجلس هنوز در زمینه طرح صیانت از کاربران فضای مجازی به نتیجه ای نرسیده است، افزود: این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال شده و این مرکز هنوز جوابی روشن نداده و از سوی دیگر ۱۸۰ نفر از نمایندگان این طرح را امضا کرده اند.

,

تصمیم گیری برای طرح صیانت از کاربران دیگر از دست مجلس خارج است

, تصمیم گیری برای طرح صیانت از کاربران دیگر از دست مجلس خارج است, تصمیم گیری برای طرح صیانت از کاربران دیگر از دست مجلس خارج است,

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفتگو با خبرنگار یزدرسا بدر خصوص آخرین جزئیات طرح صیانت از کاربران فضای مجازی اظهار کرد: این طرح بعد از بررسی در کلیات، در اختیار مرکز پژوهش های مجلس قرار داده شد که بعد از بررسی در این مرکز طرح مجددا به کمیسیون ویژه برگشته است و در دست بررسی بیشتر است.

,

نماینده یزد، اشکذر و بخش ندوشن با ضروری دانستن تعیین تکلیف این طرح عنوان کرد: گاها شبه هایی در رابطه با شبکه ملی اطلاعات هم درست می شود مبنی بر اینکه این شبکه را چینی ها یا روس ها قرار است در کشور ایجاد کنند در حالی که هنوز در کشور بر سر کلیات آن بحث وجود دارد و قرار نیست تا کلیات بصورت کامل بررسی نشود کسی وارد جزئیات این طرح شود.

,

, ,

 

,

وی با اشاره به ایجاد بخشی از زیرساخت های راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: شاید بتوان از فناوری کشورهای دیگر که در این حوزه حرف برای گفتن دارند استفاده کرد اما اینکه مطرح شود شبکه ملی توسط کشور دیگری راه اندازی شود درست نیست.

,

تعامل با کشورها را نمی توان تنها در فضای حقیقی محدود کرد

, تعامل با کشورها را نمی توان تنها در فضای حقیقی محدود کرد, تعامل با کشورها را نمی توان تنها در فضای حقیقی محدود کرد,

جوکار با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه و اعلام افزایش همکاری ها در حوزه رسانه و فضای مجازی ابراز کرد: اصولا در دنیا بسیاری از مقوله ها از فرهنگی گرفته تا اقتصاد در حوزه وسیع فضای مجازی شکل گرفته است و همکاری بین کشورها در کنار فضای حقیق در فضای مجازی هم می تواند شکل بگیرد و نمی توان روابط را به فضای خاصی محدود کرد.

,

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پایان تاکید کرد: در حوزه فضای مجازی مانند حوزه مقابله با تروریسم با هر کشوری که بتوان تعامل کرد باید ملاک عمل قرار داد و تاکید کردن و بهره گیری از این فضا یک امر عادی است.

,

بی شک هدف مجلس تسهیل ارتباط مردم در فضای مجازی، ایمن کردن، تقویت و توسعه فضای مجازی است و خواسته مردم هم در این امر همین است اما با سرعت غیر قابل انکار فضای مجازی و رشد آسیب های ناشی از آن در جامعه مطمئنا تعلل در این امر در کنار بروز پدیده های جدید اجتماعی و فرهنگی زمینه ظهور بسیاری از آسیب ها و تخریب های غیر قابل جبران با هزینه های هنگفت را فراهم می کند.

, بی شک هدف مجلس تسهیل ارتباط مردم در فضای مجازی، ایمن کردن، تقویت و توسعه فضای مجازی است و خواسته مردم هم در این امر همین است اما با سرعت غیر قابل انکار فضای مجازی و رشد آسیب های ناشی از آن در جامعه مطمئنا تعلل در این امر در کنار بروز پدیده های جدید اجتماعی و فرهنگی زمینه ظهور بسیاری از آسیب ها و تخریب های غیر قابل جبران با هزینه های هنگفت را فراهم می کند.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه