اخبار داغ

وقتی جات اصلاً هم خالی نیست؛

"جشن طلاق"؛ سوغات شوم فرهنگ غرب به خانواده‌های ایرانی/ طلاق منفورترین حلال خدا!

"جشن طلاق"؛ سوغات شوم فرهنگ غرب به خانواده‌های ایرانی/ طلاق منفورترین حلال خدا!
روزگاری نام طلاق به دلیل قبحش بر زبان‌ها جاری نمی شد اما امروز برای علنی شدن آن با برپایی یک دورهمی جشنی تحت عنوان "جشن طلاق" یا "جشن رهایی" برگزار می‌شود که سوغات شوم فرهنگ غرب به خانواده‌های ایرانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، تمام فامیل و دوستان و آشنایان دور هم جمع می شوند تا در مراسم جشن شرکت کنند اما اینبار موضوع کلا فرق دارد؛ ماجرا آغاز پیوند یک زندگی مشترک نه؛ پایان یک زندگی است که با دورهم نشینی به نظاره می‌نشینند و در "جشن طلاق" یا "جشن رهایی"، شرکت می‌کنند.

 تلخ ترین و تاسف آورترین جشنی که مدت هاست در بین برخی خانواده ها رواج یافته و مثل یک بختگ در فرهنگ اصیل ایرانی در حال گسترش است.

یادش بخیر تا همین چند سال پیش که پای فضای مجازی به کانون گرم خانواده ها باز نشده بود صفا و صمیمت پررنگی بین اعضا حکمفرما بود اگر خانواده ای قصد جدایی از همسر را داشت تمام سعی و تلاش بر مخفی ماندن موضوع انجام می شد اما اکنون؛ در پی آگاهی نداشتن از عواقب این تکنولوژی و نبود سواد رسانه ای کافی و وافی در جامعه اعضای خانواده با هم غریبه شدند و افراد ناشناخته در دنیای مجازی، حقیقی؛ و البته عاملی در جدایی اعضای و در نتیجه فروپاشی بسیاری از خانواده ها شد.

شاید برای همین عادی شدن تعداد طلاق‌ها است که مدتی هاست یک جشن به جشن‌های دیگر اضافه شده؛ جشنی که برای تمام شدن یک زندگی برگزار می‌شود.

جشن طلاق در کشورهای اروپایی و آمریکایی مراسمی است که برای اعلام پایان یافتن یک ازدواج برپا می‌شود و بیان‌کننده مجرد شدن دوباره برگزار‌کننده مراسم است.  این مراسم به شیوه‌های گوناگون برگزار می‌شود، یک یا هر دو طرف می‌توانند در مراسم حضور داشته باشند. در این مراسم کیک طلاق، تابوت حلقه ازدواج، و حلقه‌های طلاق بریده، یا شکسته‌شده وجود دارد. اما برگزاری این جشن فقط محدود به کشورهای غربی نیست. در کشورهایی مانند ژاپن هم برگزاری جشن طلاق رواج دارد.  در این مراسم و در ژاپن زن با پوشیدن لباس ویژه جشن طلاق به همراه همسرش با شکستن حلقه ازدواج خود، به پیوند زناشویی خاتمه می‌دهد و در پایان مراسم هم از میهمانان پذیرایی می‌شود.

جشن طلاق یا جشن رهایی برگرفته از فرهنگ غرب است

مهسا کریمی، کارشناس ارشد روانشناسی در اینباره بیان کرد: برخی از زوجین به دلیل فرار از فشارهای بعد از طلاق به جشن رهایی روی آورده فارق از اینکه نمی توان رنج‌ وارد شده را از ذهن و یاد پاک کرد.

وی با بیان اینکه جشن طلاق یا جشن رهایی برگرفته از فرهنگ غرب است، افزود: اگر متولیان فرهنگی و آموزشی در مسیر مناسب و صحیح فعالیت‌های مختلف خود را پیش ببرند، جشن‌های نوظهور و خاص در سطح جامعه برگزار نمی‌شوند.

به گفته وی، پدیده طلاق به خودی خود شوم است حال اگر بخواهیم برای آن جشن نیز برگزار کنیم بار منفی آن بر روحیه افراد تاثیر می‌گذارد

این روانشناس ادامه داد: متاسفانه امروز بسیاری از زوج‎ها بی‌صبرانه منتظر اعلام پایان زندگی مشترک خود هستند، این در حالیست که یکی از اهداف دشمن از بین بردن بنیان خانواده ها بوده و این فرهنگ غلط امروز در جامعه ریشه دوانده و متولیان امر باید به دنبال راهکاری برای آن باشند.

طلاق؛ مبغوض ترین حلال

در همین رابطه حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان به خبرنگار ما گفت:  اگر کسی در دینداری؛ خدا و دین الهی که توسط نبی مکرم اسلام به بشریت هدیه شد در باب زندگی عبادی و بندگی کردن خالق خود و هم در بعد اجتماعی را مد نظر قرار دهد یقینا خیرات و برکات این نعمت الهی که دین اسلام است را مشاهده می کند.

وی افزود: اگر انسان بخواهد پاک زندگی کند و در مسیر خیرات و برکات قرار گیرد باید امر الهی را مورد توجه قرار دهد و زیر چتر پروردگار عالم  پیروی از منویات دین مبین اسلام را داشته باشد.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه در زمینه استحکام در خانواده همواره در دین مبین اسلام و هم در کتاب آسمانی قرآن تاکیدات فراوانی شده است، ادامه داد: پیوند زناشویی در شریعت مقدماتی دارد که خانواده تشکیل می شود بر اساس قالب دین باید به این مسئله توجه شود که زندگی پویا تر و مستحکم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: اگر در این امر مقدس بی دقت صورت گیرد منجر به سردی و جدایی می شود که یکی از مبغوض ترین حلال طلاق و جدایی زن و مرد از نگاه اسلام است.

تلاش غرب برای از بین بردن بنیان خانواده ها

وی تصریح کرد: اگر طلاق، این امر غیر پسندیده تبدیل به مسئله شیرین و ساده تلقی و با نگاه نادرست غربی مباح و پسندیده مطرح شود از چارچوب نگاه اسلامی خارج می شود.

امام جمعه سراوان بیان کرد: اگر اهمیت استحکام خانواده در جامعه کمرنگ و سست شود جدایی و طلاق مسئله عادی می شود که مورد تایید اسلام نیست. 

حجت الاسلام و المسلمین بامری اضافه کرد: غرب در تلاش است تا از چارچوب مسلمانی خارج شویم، سعی در عادی انگاری بعضی از مباحثی که اسلام با شرایطی اجازه داده  دارد تا آنها را به یک مسئله بی ارزش و مباح تبلیغ کند
و موضوع طلاق را همتراز عقد شیرین جلوه دهد تا از این طریق بنیان خانواده های اسلامی را سست کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر ارزش ها و آرمان های دین مبین اسلام میان مسلمانان کمرنک شود بدون شک دچار مشکل خواهیم شد که نمونه بارز آن متزلزل شدن بنیان خانواده در جوامع اسلامی است که باید در این زمینه هوشیار باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جشن طلاق یا جشن رهایی برگرفته از فرهنگ غرب است, جشن طلاق یا جشن رهایی برگرفته از فرهنگ غرب است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, طلاق؛ مبغوض ترین حلال, طلاق؛ مبغوض ترین حلال,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تلاش غرب برای از بین بردن بنیان خانواده ها, تلاش غرب برای از بین بردن بنیان خانواده ها,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه