اخبار داغ

مدیرکل استاندارد استان خراسان شمالی:

آسانسورهای مسکن مهر فاقد تاییدیه ایمنی، تا زمان دریافت مجوز استاندارد خاموش هستند

آسانسورهای مسکن مهر فاقد تاییدیه ایمنی، تا زمان دریافت مجوز استاندارد خاموش هستند
فهمیه مهمان نواز با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی درخصوص استانداردسازی آسانسورهای منصوبه در مجتمع های مسکونی گلستان شهر بجنورد، از آسانسورهای مستقر در گلستان شهر بجنورد بازرسی به عمل آمد، گفت: هیئت مدیره تعاونی های مسکن مهر ملزم به خاموش کردن آسانسورهای این مجتمع ها تا زمان دریافت تاییدیه ایمنی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فهیمه مهمان نواز مدیر کل استاندارد خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه آسانسورهای برقی مورد استفاده در تمامی ساختمان ها از جمله ساختمان‌های شخصی، مکان‌های عمومی، بیمارستان‌ها، دستگاه های دولتی و ... بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد مشمول مقررات استاندارد اجباری است، گفت: یکی از الزامات صدور پروانه پایان کار ساختمان‌های دارای آسانسور از سوی شهرداری ها، ارائه تاییدیه ایمنی آسانسور صادرشده توسط اداره کل استاندارد استان از سوی بهره برداران و مالکان به شهرداری های مناطق مربوطه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: در صورت عدم ارائه تاییدیه استاندارد آسانسور، پروانه پایان کار ساختمان از سوی شهرداری صادر نمی شود.

,

مهمان نواز با بیان اینکه به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و اقدامات بعدی درخصوص استانداردسازی آسانسورهای منصوبه در مجتمع های مسکونی گلستان شهر بجنورد، بصورت میدانی از تعدادی از آسانسورهای مستقر در گلستان شهر بجنورد بازرسی به عمل آمد، گفت: هیئت مدیره تعاونی های مسکن مهر ملزم به خاموش کردن آسانسورهای این مجتمع ها تا زمان دریافت تاییدیه ایمنی هستند.

,

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری حدود 400 تاییدیه ایمنی و استاندارد مربوط به آسانسورهای استان از سوی این اداره‌کل صادر شده است، ادامه داد: اعتبار گواهینامه‌های ایمنی و کیفیت آسانسور یک‌ساله است و در طول مدت اعتبار گواهینامه، انجام سرویس و نگهداری آسانسور الزامی بوده و بهره برداران می بایستی با شرکت های مجاز تایید صلاحیت شده جهت انجام امور مربوطه قرارداد منعقد کنند.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: گفتنی است بازرسی‌های سالانه و اخذ گواهی ادواری برای آسانسورهای منصوبه در تمام ساختمان‌ها اجباری بوده و در صورت عدم دریافت گواهینامه ایمنی، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و بهره برداران و شرکت های سرویس و نگهدار خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه